login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

nieuwe UBB | Pagina 5

157 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 12/07/2007 15:20 (laatste wijziging 12/07/2007 15:20)
Avatar van Thomas Moderator Voer pas veranderingen door als ze ook echt af zijn?

Overigens, dat scriptje is van toepassing op de link die je ZIET in een reactie, niet de daadwerkelijke link in je href.

Dus als je een link X hebt, die je met een regexp uit een reactie hebt, vervang je deze door <a href="X">wordwrap2(X)</a>.

Ik dacht dat je daar zelf wel op zou komen.

Je moet zelf niet zo zeiken als mensen commentaar leveren op functionaliteit die niet werkt, niet getest is of gewoon niet af is.
In dat opzicht was mijn code beter, deze werkte tenminste.

Ik heb in IE trouwens ook een lelijke vertical scrollbar in codeblokken, dat ziet er ook echt niet uit.
Offline Ibrahim - 12/07/2007 15:21 (laatste wijziging 12/07/2007 15:25)
Avatar van Ibrahim PHP expert @jelle, als je een quote vergeet in PHP, krijg je een parse error, dat hij door gaat kleuren betekent dus dat je de quote moet afsluiten... geen fout, behalve voor jou misschien 

@Fangorn, die scrollbar hoort er te zijn... Bekijk de source maar eens 
Offline Thomas - 12/07/2007 15:25
Avatar van Thomas Moderator Das fugly dan.
Offline Ibrahim - 12/07/2007 15:29
Avatar van Ibrahim PHP expert wacht, vanavond zal ik het mooi opmaken ja?

(dus niet)
Offline Stijn - 12/07/2007 15:31
Avatar van Stijn PHP expert IE? Kan je dat eten? 
Offline Thomas - 12/07/2007 15:37
Avatar van Thomas Moderator Doe iets goed, of doe het niet.

Als je dan toch verder wilt met deze nieuwe UBB, voer deze dan site-wide door. Het feit dat alle onderdelen apart worden "gepatched" geeft aan dat zaken die centraal geregeld zouden moeten zijn, dit niet zijn. Dit was in het verleden het "probleem" met de UBB / codeblokken (eerst bestond dit alleen op het forum, daarna is dit overal gecopy-paste op de rest van de site, in plaats van het in een include of class zetten). Nu is de eerste stap gezet met een class / parser / whatever. Regel het dan meteen centraal en pas alle onderdelen aan met gebruik van deze centrale class.

Straks heb je anders (wéér) tig varianten van hetzelfde spul rondzwerven. Het zou nogal dom zijn om opnieuw deze fout te maken. Dit geeft ook een beetje aan dat het ontwerp van deze site rammelt, en aan een grondige revisie toe is. Durf gewoon eens een nieuw, degelijk ontwerp te maken, in plaats van eindeloos door te bouwen op en aan oude rommel (V1).
Offline Ibrahim - 12/07/2007 16:07
Avatar van Ibrahim PHP expert @Fangorn, we hebben expres de ubb alleen toegepast op het forum, we waren van plan te wachten totdat bijna alle bugs eruit zijn (want alle bugs eruit in een script is in mijn ogen onmogelijk) dan word alles van de oude ubb of gedelete of beland in een archief. Daarna word alles geinclude (wat hier ook gebeurt )
Offline marten - 12/07/2007 16:19
Avatar van marten Beheerder
FangorN schreef:
Doe iets goed, of doe het niet.

Als je dan toch verder wilt met deze nieuwe UBB, voer deze dan site-wide door. Het feit dat alle onderdelen apart worden "gepatched" geeft aan dat zaken die centraal geregeld zouden moeten zijn, dit niet zijn. Dit was in het verleden het "probleem" met de UBB / codeblokken (eerst bestond dit alleen op het forum, daarna is dit overal gecopy-paste op de rest van de site, in plaats van het in een include of class zetten). Nu is de eerste stap gezet met een class / parser / whatever. Regel het dan meteen centraal en pas alle onderdelen aan met gebruik van deze centrale class.

Straks heb je anders (wéér) tig varianten van hetzelfde spul rondzwerven. Het zou nogal dom zijn om opnieuw deze fout te maken. Dit geeft ook een beetje aan dat het ontwerp van deze site rammelt, en aan een grondige revisie toe is. Durf gewoon eens een nieuw, degelijk ontwerp te maken, in plaats van eindeloos door te bouwen op en aan oude rommel (V1).


Fangron ik heb al meerdere malen gereageerd op een reply van je met de opmerking dat we als crew bezig zjin met V3. Zou je dan nu willen stoppen met de opmerkingen van 'op oude zooi verder borduren' en 'eens beginnen met een degelijk ontwerp' ? We zijn namelijk met een ontwerp bezig die niet voor borduurd op de oude 'rommel' en ook nog degelijk is.
Offline Stijn - 12/07/2007 17:09
Avatar van Stijn PHP expert Je hebt nog enkele uren om te testen vriendelijk member'kes x
Offline Simon - 12/07/2007 17:17
Avatar van Simon PHP expert @marten: laat me iets weten als jullie hulp nodig hebben 

nog wat verder testen hé
[url=http://www.google.be"]google[/url]
Offline Koen - 12/07/2007 17:20 (laatste wijziging 12/07/2007 17:21)
Avatar van Koen PHP expert testies
Google.be: SiteMasters
Wikipedia.org: SiteMasters
[URL=http://www.google.be]Google[/URL]
[URL=mailto:Koenie_vdw@hotmail.com]Email me[/URL]
deze wist ik nog niet:
PHP.net: mail
quoten werkt nog steeds niet.
Offline tbsites - 12/07/2007 18:19 (laatste wijziging 12/07/2007 18:21)
Avatar van tbsites Onbekend
sliphead schreef:
testies
Google.be: SiteMasters
Wikipedia.org: SiteMasters
Google
Email me
deze wist ik nog niet:
PHP.net: mail
quoten werkt nog steeds niet.


Jawel
Offline tbsites - 12/07/2007 18:22
Avatar van tbsites Onbekend Oh zo nee inderdaad die doet het niet
Offline JBke - 12/07/2007 18:24
Avatar van JBke PHP gevorderde en een quote in een quote geeft ook problemen zo blijkt uit bovenstaand voorbeeld.
Offline Stijn - 12/07/2007 19:38
Avatar van Stijn PHP expert
JBke schreef:
en een quote in een quote geeft ook problemen zo blijkt uit bovenstaand voorbeeld.
woeps, per ongeluk verkeerde knopje gedrukt.

Maar om duidelijkheid te scheppen.
Citaat:
[quote]bla
blaat[/quote] zal de quote in de quote niet parsen. Normaal dient er gebruik gemaakt te woren van het quote knopje onder de repley/topic. Ik ga dat knopje eens bekijken vanavond.
Offline JBke - 12/07/2007 19:41 (laatste wijziging 12/07/2007 21:07)
Avatar van JBke PHP gevorderde thx stijn1989, alvast mooi werk en persoonlijk vind ik het er een hele stap op vooruit nu nog de MySQL.com: SELECT ubb en [ignore] he  [ol] [ul]
Offline Simon - 12/07/2007 19:42
Avatar van Simon PHP expert @stijn, wat als ik nu jouw reply wil quoten, dan zou ik toch graag willen dat die quotes in jouw reply blijven staan hoor...
Offline Stijn - 12/07/2007 19:49
Avatar van Stijn PHP expert @simon: De vorige quote werkt ook zo. Je moet maar eens een reactie quoten in een nieuwsbericht die een quote bevat . De quote zal vervangen worden door [..quote..] en dit hebben we nu ook gedaan. Trouwens zal dit op den duur lelijk worden en onoverzichtelijk. En trouwens je quote iemand zijn reactie en niet op de quote in de reactie. Dan moet je die reactie maar quoten (ingewikkeld hé ).
Offline Grayen - 12/07/2007 19:59
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Er is nog een ding wat ik heel erg mis, namelijk opsommingen. Zou het niet een idee zijn om deze toe te voegen? dus bijvoorbeeld dat of [*] of * worden opgezet naar list items?
Offline Ibrahim - 12/07/2007 21:07
Avatar van Ibrahim PHP expert @mensen die een quote in een quote willen,

dit is erg simpel, en zat in de eerste beta versie, maar we vonden dat het te lelijk was en dus heb ik die functionaliteit eruit gehaald.

@JBke, kijk over 5 min. naar je reactie hierboven, dan zul je de mysql tag zien werken 
Offline JBke - 12/07/2007 21:10 (laatste wijziging 12/07/2007 21:19)
Avatar van JBke PHP gevorderde ok

@siliecom14: is toch mooie toevoeging denk ik he, gebruik die namelijk ook. 

  1. <?php
  2. preg_replace('#\[mysql\](.+?)\[/mysql\]#si','Opzoeken op MySQL.org: <a href="http://dev.mysql.com/doc/mysql/search.php?version=5.0&q=\\1" target="_blank">\\1</a>',$this->text);
  3. ?>


  1. <?php preg_replace('#\[mysql\](.+?)\[/mysql\]#si','Opzoeken op MySQL.org: <a href="http://dev.mysql.com/doc/mysql/search.php?version=5.0&q=\\1" target="_blank">\\1</a>',$this->text);
  2. ?>


@siliecom14: NOG EEN BUG: bekijk de preg_match is origineel en dan gepost moeten dubbele \\ zijn voor de 1 en niet een enkele.
(lol) hier doet hij het ook,

Nog lastig is ik geef meestal een enter achter de [ code ] tags en dan krijg je een blank lijn. zie hierboven.
Offline Koen - 12/07/2007 21:13
Avatar van Koen PHP expert @siliecom14:
5minuten zijn voorbij en de mysql tag werkt nog niet xD
Offline Ibrahim - 12/07/2007 21:18
Avatar van Ibrahim PHP expert jaja, rustig aan (ik zal eens een trim op die code tags proberen, altijd eerst testen voordat je iets online zet he 
Offline JBke - 12/07/2007 21:20 (laatste wijziging 12/07/2007 21:25)
Avatar van JBke PHP gevorderde tuurlijk rustig lol zijn maar aanmerkingen he, hurry up, take your time, the choice is yours. 

Nice 
Offline Ibrahim - 12/07/2007 21:22 (laatste wijziging 12/07/2007 21:25)
Avatar van Ibrahim PHP expert dit is erg raar, op ons test gebiedje komen de 2 slashes wel en hier niet mja, ik zal eens zien, tag is klaar en code tag probleempje is ook opgelost

slash probleem ook opgelost 
Offline JBke - 12/07/2007 21:38 (laatste wijziging 12/07/2007 22:30)
Avatar van JBke PHP gevorderde ligt het aan mij of moet je nu scrolen alvorens je de laatste regel te zien krijgt??

2 lijnen code en scroll bars??

@siliecom: klopt is enkel in IE en Maxthon browser heeft het ook.
Offline Ibrahim - 12/07/2007 21:44 (laatste wijziging 12/07/2007 22:23)
Avatar van Ibrahim PHP expert huh, er komt geen scrollbar verticaal alleen horizontaal 

mensen, urls die te lang zijn worden afgebroken:

http://www.heee...rrrrrrrrrl

edit:

ZUCHT, IE moet weer tegenwerken..
Offline testAdmin - 12/07/2007 22:31
Avatar van testAdmin Nieuw lid De quote knop werkt. Meneer'ke siliecom14 heeft de knop zichtbaar gemaakt voor iedereen maar de achterliggende code had hij verkeerd gemaakt Hij maakte het zo zodat de crew de knop kon gebruiken. (ja we zijn al bezig met schelden op hem ).
Offline fluaju - 12/07/2007 22:32
Avatar van fluaju IRC nerd
siliecom14 schreef:
Beste leden,

Er is een nieuwe ubb, en voor de komende 2 dagen mag je hier ze gaan testen. Dit om eventuele bugs eruit te halen 

voor meer informatie over de nieuwe UBB Klik hier
(mooi he, het menuutje?)

nieuwe functionaliteit:http://img376.imageshack.us/img376/7274/aragorn5wc3.jpg
bij de wiki kun je nu ook taal meegeven
[.wiki=taal]Artikelnaam[/wiki]


Kmoest ne keer blaten in ne quote van stijn, zien of dat werkt
Offline Ibrahim - 12/07/2007 22:36
Avatar van Ibrahim PHP expert SORRY MENSEN 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.204s