login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Federale verkiezingen 2007 | Pagina 2

35 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 11/06/2007 20:55
Avatar van Stijn PHP expert Mja dat is maar één thema van de zovele andere thema's. Als we het nu eens over gezin en sociale zekerheid gaan spreken of over economie.
Offline nemesiskoen - 11/06/2007 21:03
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Sociale zekerheid hoort bij die geldstroom, en economie... in Vlaanderen gaat het omhoog en in Wallonië naar beneden. En gezin, wat wil je daarover zeggen?

En wat bedoel je met dat is 1 val de zovele andere thema's eigenlijk? Met de dingen die we "zogezegd" gemeen hebben? We hebben meer gemeen met Nederland dan met Wallonië om het zo te zeggen.
Offline Pieter - 11/06/2007 21:17
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Vage, ik heb al die historische achtergrond zelf wel gezien. Maar ik ga nu eenmaal niet uit van het scheiden van België.

Maar zoals jij zegt is de geldstroom momenteel totaal niet transparant. Dat moet gewoon veranderen, niet europa moet meebetalen. Wij betalen voor het overgrote deel, dan wil ik het zien veranderen. Maar dat is niet mogelijk met de PS.
Dan hoop ik dat de aankomende staatshervorming iets moois in petto heeft, nl. duidelijkheid.

Mvg
Offline nemesiskoen - 11/06/2007 22:04 (laatste wijziging 12/06/2007 12:47)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
De volgende staatshervorming zal inderdaad veel meer autonomie voor de gewesten dan het nu doet, en in een confederatie uitvloeien. Nadien is het een kwestie van tijd dat het gewoon volledig gesplitst houdt omdat dan slechts de koning en het woord België ons samenhouden.

We zullen wel zien wat er aan komt, maar rechts heeft een overwinning behaalt dus imo komt er een mooie kapitalistische toekomst aan!

edit:
en hier is het eerste nieuws over de besprekingen:
Het standpunt van de PS weten we wel, over hun lijk met een staatshervorming. De MR, die in kartel is met FDF (uiterst rechts), heeft bekend gemaakt dat zij hier hetzelfde over denken. En nu hebben de Waalse christen-democraten een veto uitgesproken TEGEN een staatshervorming.

Met andere woorden... 2 derde meerderheid zal zeer moeilijk te halen worden. Ik vrees dat zelfs ALS alle Vlaamse partijen die VOOR een staatshervorming zijn in coalitie gaan er nog geen eens een 2/3 meerde meerderheid wordt gehaald. Ze zouden dan alle Vlaamse partijen bij elkaar moeten schoepen, plus de overige waalse partijtjes... maar daar is het ook niet veel soeps volgens mij. UIterst links (ecolo) ziet dit volgen mij niet zitten, en het Front National... nja, dat zijn de belgicisten van de eerste klasse.
Hopen dat er een oplosing wordt gevonden, ik blijf duimen!

(btway, nu ben ik hier niet 100% zeker van, maar ik neem aan dat dit 2/3 meerderheid is voor België, of kan dit ook met 2/3e meerderheid van enkel vanuit Vlaanderen?)
Offline Abbas - 12/06/2007 12:59
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Ik denk dat het hier gaat om een 2/3 meerderheid over België, jammer genoeg!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s