login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Stemwijzer

Offline nemesiskoen - 20/05/2007 20:20 (laatste wijziging 20/05/2007 20:20)
Avatar van nemesiskoenGouden medaille

PHP expert
Wat zegt de stemwijzer?

http://www.stan...kieskompas

Nog enkele weekjes:-)

71 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 20/05/2007 21:19 (laatste wijziging 21/05/2007 11:49)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Dichtste partij: "Vlaams Belang"
Verste partij: "Groen!"

Offline Pieter - 20/05/2007 21:41
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
U staat het dichtst bij CD&V, het verst van Vlaams Belang (met net ervoor groen)

Het wordt sowieso cd&v of lijst dedecker.
Offline nemesiskoen - 20/05/2007 21:50 (laatste wijziging 20/05/2007 21:52)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Dichtste partij: VB/N-VA
Verst: groen

Ja, dat beeld klopt, beide vb e n-va hadden 69% gemeen. Toch zit ik de laatste tijd wel heel hard LDD te volgen, en die heeft echt een hoop goede punten en geen Cordon rond z'n strot gestrikt. Ik zie het liefst iets van een samenwerking tussen N-VA, VLOTT, LDD en VB (en als er nog wat nationalistisch te vinden is in CD&V), dus dat Forza Flandria, om de onafhankelijkheid eenmalig uit te roepen. Wat daarna gebeurt maakt me niet zo superveel uit, desnoods nieuwe verkiezingen voor het nieuwe land... Hoewel dit momenteel m'n natte droom is, weet ik dat dit niet volgende maand gaat gerealiseerd wordt. Toch hoop ik echt wel dat het over enkele jaren zo ver is.
Offline Soebam - 20/05/2007 22:00
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Niet relevant voor mij want ik ben een Nederlander, maar heb m toch even gedaan:

Dichtst bij: Spirit
Verst van: Vlaams Belang

Maar ik heb veel 'geen mening' ingevuld, daar ik weinig verstand heb van Belgische politici enzo .
Offline webstab - 20/05/2007 22:08
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Dichtst bij: Spirit
Verst van: Vlaams Belang

en ik stem waarschijnlijk Groen!
Offline Gerard - 20/05/2007 22:16
Avatar van Gerard Ouwe rakker Heb hem ook maar gedaan en kwam bij CD&V uit. Omdat vage zo'n voorstander is van VB heb ik die punten maar eens vergeleken met de mijne. Maar wat heeft die partij een belachelijke mening over bepaalde punten zeg.

Citaat:
Jongeren tot 18 jaar moeten de pil of condooms gratis kunnen krijgen
Uw mening: Mee eens
Mening van Vlaams Belang: Helemaal niet mee eens
Het zou veel jeugd juist overhalen om vaker het condoom te gebruiken. Nee, deze partij vindt dat dan het precedent wordt geschept dat het condoom 'veilig' is en dat mag niet. Bullshit...

Citaat:
Kinderen van illegalen hebben geen recht op onderwijs
Uw mening: Helemaal niet mee eens
Mening van Vlaams Belang: Helemaal mee eens
Waarom de kinderen afrekenen op acties van de ouders? Uitprocederen is 1 ding, maar ondertussen kunnen deze kinderen wel gewoon genieten van het onderwijs zoals dit aangeboden wordt. Het is gewoon niet humanitair om dit te onthouden van hun.

Citaat:
Jongeren vanaf 16 moeten als volwassenen berecht worden
Uw mening: Helemaal niet mee eens
Mening van Vlaams Belang: Helemaal mee eens
De reden dat jongeren juist berecht worden via een apart is systeem komt omdat ze nog niet volwassen zijn. Ze moeten leren van fouten en niet direct afgestraft worden met zware straffen. Wanneer een zaak echter van dien aard is dat het wenselijk is dat iemand wordt berecht via het volwassenenrecht dan kan dit altijd nog aangevraagd worden. Maar kom niet aan dat een jongen van 16 dezelfde normen/waarden/ervaringen heeft als een 40-jarige man.

Citaat:
Iedereen mag zeggen wat hij wil, ook als dat discriminerend is
Uw mening: Niet mee eens
Mening van Vlaams Belang: Helemaal mee eens
Je moet gewoon weten wat je wel en niet kan zeggen. Dat heeft net zoveel met respect te maken als de wetten/regels die eraan vast hangen. Je kan niet zomaar overal generaliseren en discrimineren. Zou leuk zijn als de kranten vol stonden met stukjes als "die knkr turken hebben dit weer gedaan" en dat de baas zijn personeel hiervoor niet eens kan waarschuwen omdat het opeens MAG.

Citaat:
Vrouwen moeten na de bevalling minimaal een jaar verlof kunnen opnemen
Uw mening: Niet mee eens
Mening van Vlaams Belang: Helemaal mee eens
Ze zijn tegen gratis kinderopvang (zodat ouders weer sneller de stap kunnen maken naar werken) en willen condooms niet promoten (meer zwangerschappen bij jonge vrouwen) maar zijn er wel voor om ze dan maar 3 jaar op de kont te laten zitten? Dat is natuurlijk absurd....

Sorry vage, maar kan het toch niet helemaal vinden in de standpunten van de door jou geliefde partij.
Offline zamna - 20/05/2007 22:31 (laatste wijziging 20/05/2007 22:32)
Avatar van zamna HTML beginner
Citaat:
Dichtst bij: Spirit
Verst van: Vlaams Belang

en ik stem waarschijnlijk Groen!

Hetzelfde, enkel mag ik nog net niet stemmen, een maandje of 6 te vroeg.
Offline nemesiskoen - 20/05/2007 23:26 (laatste wijziging 20/05/2007 23:36)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
@prx: het feit dat ik een partij goed vind wil niet zeggen dat ik AL hun punten deel.

Citaat:
Het zou veel jeugd juist overhalen om vaker het condoom te gebruiken. Nee, deze partij vindt dat dan het precedent wordt geschept dat het condoom 'veilig' is en dat mag niet. Bullshit...

Hier bijvoorbeeld. Ik ben conservatief, maar niet zo conservatief om het condoom af te schaffen/tegen te werken omdat dit "tegen de wil van God is". Daar bijvoorbeeld had ik ook "mee eens" gezegd.

Citaat:
Kinderen van illegalen hebben geen recht op onderwijs
Uw mening: Helemaal niet mee eens
Mening van Vlaams Belang: Helemaal mee eens

Illegalen hebben hier niets te zoeken, en hun kinderen al evenmin. Als je in een kutsituatie zit, ga je toch geen kinderen kweken. En als je zelf illegaal bent en kinderen mee exporteert zijn deze ook illegaal.

Citaat:
Jongeren vanaf 16 moeten als volwassenen berecht worden
Uw mening: Helemaal niet mee eens
Mening van Vlaams Belang: Helemaal mee eens

Ik vind dat iemand van 16 echt wel kan begrijpen wat goed en fout is.

Citaat:
Iedereen mag zeggen wat hij wil, ook als dat discriminerend is
Uw mening: Niet mee eens
Mening van Vlaams Belang: Helemaal mee eens

Freedom of Speech 100%, je kan mss iemand iets verbieden iets te zeggen maar dan kropt die dat gewoon op. Je kan trouwens iemand niet verbieden iets te denken. En het grote probleem is: waar trek je de grens, van wanneer is iets discrimenerd? Als ik iets slecht zou zeggen over de koran, is dat dan discriminerend? En wat als ene (ex-)moslim dit zou doen?
Ik wil hier niet de discussie 'islam good or bad' bovenhalen, ik toen gewoon iets aan.

Citaat:
Vrouwen moeten na de bevalling minimaal een jaar verlof kunnen opnemen
Uw mening: Niet mee eens
Mening van Vlaams Belang: Helemaal mee eens

Idem dito, hier ben ik het ook niet mee eens.

Offline Stijn - 21/05/2007 00:27
Avatar van Stijn PHP expert Handige test. Mijn stemkeuze ligt in twee partijen: openVLD en Lijst Dedecker. Aangezien ik vindt dat Guy Verhofstad een betere leidingsfiguur is dan Jean-Marie Dedecker, wijkt mijn stem uit naar openVLD.
Offline vinTage - 21/05/2007 01:05 (laatste wijziging 21/05/2007 01:06)
Avatar van vinTage Nieuw lid Zolang ik mn blowjob krijg boeit het me niks waarom ik (toch niet) stem 

edit:ohnee, dat mag niet, ruzie met Grietje is not done
Offline Pieter - 21/05/2007 07:22
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
lol @ vintage zijn edits
Offline Stijn - 28/05/2007 20:56
Avatar van Stijn PHP expert Mhz , ik twijfel eerlijk gezegd nog... Lijst Dedecker of openVLD 
Offline Pieter - 28/05/2007 21:27
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Neem dan maar LDD stijn, openVLD heeft al 8 jaar de kans gehad om zich te bewijzen .
Offline Stijn - 28/05/2007 21:29 (laatste wijziging 28/05/2007 21:38)
Avatar van Stijn PHP expert zijn ze daar dan niet in geslaagd? Maar ik lees op vrtnieuws.net dat Dedecker VB kiezers lokt en dat stemt mij niet zo gerust (vanwege het extreem rechts publiek).

Citaat:
openVLD heeft al 8 jaar de kans gehad om zich te bewijzen
Waar zijn ze dan in gefaald... Ik volg nog maar een maand of 2-3 de politiek, daarvoor gaf ik er weinig om.
Offline Abbas - 28/05/2007 21:35
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Citaat:
Neem dan maar LDD stijn, openVLD heeft al 8 jaar de kans gehad om zich te bewijzen
Inderdaad!
Tijd voor grote verandering...
Offline Stijn - 28/05/2007 21:39
Avatar van Stijn PHP expert
Citaat:
openVLD heeft al 8 jaar de kans gehad om zich te bewijzen
Waar zijn ze dan in gefaald... Ik volg nog maar een maand of 2-3 de politiek, daarvoor gaf ik er weinig om. (herhaling)
Offline Abbas - 28/05/2007 21:41
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
De zovele jobs die ze beloven, de veiligheid (of het gevoel van in ieder geval) verhogen, mileubeleid, belastingshervormingen die ze beloofden (verlagingen)... Niet dat ze daar compleet compleet in zijn gefaald, maar in mijn ogen hebben ze zeker en vast bijlange niet genoeg gedaan!!!
Offline nemesiskoen - 28/05/2007 21:44 (laatste wijziging 28/05/2007 21:45)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
En dat ze nog altijd op de buik gaan voor den Elio.
Ik zou zeggen: GO LDD! :-)
Offline BigBug - 28/05/2007 21:46
Avatar van BigBug PHP expert
Citaat:
Dichtst bij: CD&V
Verst van: Groen
Offline Stijn - 28/05/2007 22:02
Avatar van Stijn PHP expert Heb de stemtest van gisteren (zondag) gedaan en bekom volgend resultaat.

http://img504.i...ingxw2.jpg

Dit antwoord kwam ik ook vorig jaar uit toen we een verkiezingstest gedaan deden in de lessen zedenleer.
Offline SilVeX - 28/05/2007 22:17
Avatar van SilVeX HTML beginner Ik ben dan wel een nederlander dus bij sommige vragen heb ik geen mening kunnen geven maar het wordt bij mij:
CD&V
Offline Pieter - 28/05/2007 22:31
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Tja, ik vind gewoon de top van OpenVLD arrogant. Hoe ze DD eruit gezet hebben, hoe verhofstadt naar de verkiezingen toe reageert. Allemaal wat uit de hoogte.
voorbeeldje

Dit is trouwens mijn uitslag:
http://img339.i...temhx7.png
Offline nemesiskoen - 29/05/2007 00:29 (laatste wijziging 29/05/2007 00:33)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Der is trouwens nen nieuwen test:
http://www.vrtn...en07/2.738

Daar zat Vlaams Belang op 1, LDD op 2 en N-VA op 3.

@pieterc: zo kan ik ook de Sarko gaan feliciteren. Telefonneke plegen, zonder dat ge den andere kant hoort. Wat frans brabbelen, monteren en g'hebt zogezegd met de president van Frankrijk gepraat. Soit, 'k geloof wel as't hij't echt heeft gedaan, maar inderdaad: zwaar uit de hoogte.
Offline vinTage - 29/05/2007 00:38 (laatste wijziging 29/05/2007 00:39)
Avatar van vinTage Nieuw lid oeh, ik schrok wel een beetje van mijn "uitslag"...ik had vlaams belang op 1, maar ik weiger dat te geloven, dus heb ik die uit de stemlijst verwijdert.

mijn "resultaat"


voor de rest boeit het niks, want ik ga/kan/mag toch niet stemmen in Belgie 
Offline nemesiskoen - 29/05/2007 00:42 (laatste wijziging 29/05/2007 00:44)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Niet om te zeiken hé vinTage, maar zo gebeurt dat vaker. Alles kan (zelfs pvda) maar het Vlaams Belang niet. Dat gebeurt op klein niveau, zoals jij nu doet, maar ook op groot niveau: het cordon. 1 miljoen kiezers negeren... da's gewoon een democratie onwaardig.

Wel grappig dat zowel VB als PVDA+ hoog scoren. Dat zijn beiden de uiterste partijen langs beide kanten. Je bent zowel uiterst rechts als communistisch-links.
Offline Abbas - 29/05/2007 00:44 (laatste wijziging 29/05/2007 00:48)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Resultaat nieuwe stemtest

Citaat:
Daar zat Vlaams Belang op 1, LDD op 2 en N-VA op 3.
Same 
Offline vinTage - 29/05/2007 00:48 (laatste wijziging 29/05/2007 00:51)
Avatar van vinTage Nieuw lid Euhm, in een democratie zou ikzelf mogen weten of ik iets of iemand compleet negeer, nu dus ook 

Ik heb gewoon een mega negatief beeld van VB, vandaar dat ik gewoon loeihard weiger om hun in mn resultaat te willen zien.

Ik ben niet anti VB omdat ze "(volgens de media)" discrimineren, maar ik vind die gasten die ik in het nieuws hoorde wel zulke ongelooflijke brol uitslaan (naast mss ideeen die ik wel voor de volle 100% volg) dat ik compleet trip op de gedachte dat zoiemand een land kan "mee" besturen.

@titjes, jij hebt ook beknibbeld op de "stempartijen" wie stond er op één ? 
Offline Abbas - 29/05/2007 00:50 (laatste wijziging 29/05/2007 00:58)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Citaat:
Euhm, in een democratie zou ikzelf mogen weten of ik iets of iemand compleet negeer, nu dus ook

Feit, maar je mag volgens een democratie niet uitsluiten/discrimineren. Wat de andere partijen hebben gedaan is het cordon sanitaire opgericht om ervoor te zorgen dat het VB niet aan de macht komt = discriminatie.
Als het cordon op punt staat verbroken te worden omdat er zoveel VB - kiezers zijn hokken allerhande partijen (tegen hun zin) samen om ervoor te zorgen dat het VB toch niet aan de macht zou komen = dicriminatie!

@dien tette hierbove: beknibbeld???
Kijk men vorige reactie en klikki 

@dien tette hieronder: volledig mee eens!
En inderdaad, de kans dat ik voor Groen!, PVDA of Spirit ga stemmen is klein tot zeer klein!
Offline nemesiskoen - 29/05/2007 00:52 (laatste wijziging 29/05/2007 00:54)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Ik trip op de gedachte dat mao-vereerders meebesturen. Je kan nooit 100% met iemand eens zijn, maar omdat je het niet eens bent met 5% van de dingen die ze zeggen moet je ze toch niet volledig negeren.
Natuurlijk mag jij die uit je lijstje negeren, maar vind jij het normaal dat 1 miljoen kiezers worden genegeerd, zonder er bij na te denken.

@titjes: den ollander bedoeld dat ge een stukske van uwe lijst hebt weggehaald. Omdat ge slechts 5 resultaten laat zien. Als den ollander nu eens had nagedacht zou hem begrepen hebben dat het haast onmogelijk is dat er nog een partij was die boven de 80 scoorde maar soit.
Offline vinTage - 29/05/2007 00:54
Avatar van vinTage Nieuw lid ff iets verduidelijken voordat we hier een ECHTE discussie hebben !

Ik volg TOTAAL niks qua politiek, om 45 redenen:
1, daarom
2, ik kan/mag/wil toch niet stemmen
3, ik ben happy zoals het gaat
4, zie 3
...
...
45, zie 3

Ik heb niets tegen mensen die wel op vb stemmen, maar ik kan er met mn gedachte niet bij dat gezond denkende mensen die domoren volgen (no offence)

ik ga toch niet meer replyen in dit topic 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.198s