login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

appache of MAMP

Offline W0etah - 28/03/2007 21:45
Avatar van W0etahPHP beginner Wat is eigenlijk het verschil tussen appache en een gewone webserver (MAMP°?

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Soebam - 28/03/2007 21:46
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde MAMP (XAMP voor Mac?:P), XAMP, EasyPHP, allemaal voorgeïnstalleerde servers, ze gebruiken allemaal apache. Apache is een kale webserver zeg maar, en de bovengenoemde pakketten zijn installaties waarbij ook meteen php/mysql enzo werkt.
Offline amon_amarth - 28/03/2007 21:46
Avatar van amon_amarth Lid Mamp is apache+php+mysql
Offline W0etah - 28/03/2007 21:48
Avatar van W0etah PHP beginner dus MAMP is eigenlijk beter dan appache alleen?
Offline JBke - 28/03/2007 21:49 (laatste wijziging 28/03/2007 21:52)
Avatar van JBke PHP gevorderde ik gebruik er nog een variant van een all-in one installatiepakket met Apache, PHP, MySQL, ftp-server en mail-server. XAMPP
http://www.apachefriends.org/en/xampp.html

@soebam: het cpu en memory verbruik is niet veel hoger voor een all-in-one zoals MAMP of XAMPP dan enkel Apache. als je trouwens enkel html gaat gebruiken en wil testen, wxaarom dan een server installeren?? Gewoon je explorer? enkel PHP of andere script talen hebben een server installatie nodig.

Grtz.
Offline Soebam - 28/03/2007 21:49
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Beter in welke zin? Als je alleen html files maakt en lokaal bekijkt, dan niet. MAMP zal zwaarder zijn en dus meer geheugen/processorcapaciteit gebruiken. Of je het verschil merkt weet ik niet hoor.. 
Offline W0etah - 28/03/2007 21:50
Avatar van W0etah PHP beginner ik gebruik het voor mijn php scripts te testen
Offline Soebam - 28/03/2007 21:50
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Dan is MAMP prima, en makkelijker te installeren dan Apache en PHP los. Wat ook niet moeilijk is trouwens.. Maar neem gewoon MAMP zou ik zeggen.
Offline W0etah - 28/03/2007 21:51
Avatar van W0etah PHP beginner ok, had ik al.

Maar ik had ondekt dat appache standaard geinstalleerd staat op macbook pro.


Heeft er iemand wat verstand van MAMP?
Want ik heb problemen met mijn gd Library
Offline Ibrahim - 28/03/2007 21:54
Avatar van Ibrahim PHP expert dat heeft niets te maken met MAMP, je moet gewoon de ; voor php_gdnogwat weghalen in php.ini en klaar is kees
Offline W0etah - 28/03/2007 21:57
Avatar van W0etah PHP beginner @siliecom, maar wat juist?

Heb al wat gezocht op google maar in zoeken ben ik geen crack
Offline Stijn - 28/03/2007 23:04
Avatar van Stijn PHP expert in je php.ini staan [extensions] sommige extensions hebben een punt-komma voor hun extension staan. Dat wil zeggen dat die niet geladen wordt als php start. Als je ergens gd.so vind moet je die punt-komma ervoor verwijderen, opslaan en server herstarten.
Staat het er niet bij dan moet je gewoon bij [extensions] gd.so erbij zetten.

ps: ik heb enkel ervaring met php.ini onder linux, dus of dat ook zo is onder windows moet je me maar laten weten.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.212s