login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Downloaden wordt niet strafbaar in hele EU

Offline Chupskie - 22/03/2007 10:28
Avatar van ChupskieMySQL beginner [B]Downloaden wordt niet strafbaar in hele EU [/B]

Uitgegeven: 21 maart 2007 17:54

AMSTERDAM - Het downloaden van auteursrechtelijk materiaal blijft in de Europese Unie toegestaan.
VVD-Europarlementariër Toine Manders diende in december een voorstel in om consumenten die inbreuk maken op iemand auteursrecht te vervolgen voor heling, maar dat plan heeft het bij een stemming dinsdag niet gehaald.

bron: www.nu.nl

Wat vinden jullie hiervan? Strafbaar maken of niet?^^

18 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Flex1986 - 22/03/2007 10:34
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Ik ontken niet dat ik nooit download het tegendeel. Alle series en films die ik kijk zijn gedownload. Strafbaar of niet ik zal het voorlopig nog blijven doen. Hoewel ik donders goed weet dat het niet hoort. Het is gewoon diefstal.

Van mij mogen ze het wel strafbaar maken maakt het leven weer wat spannender 
Offline Mad_Mike - 22/03/2007 11:00
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Ik doe zelf ook net zohard mee. Echter vind ik het nog wel een verschil tussen het downloaden van muziek of beeld materiaal.
Ben toch nog een beetje van mening dat een artiest zijn/haar brood moet verdienen door het geven van optredens en dergelijken. Tegenwoordig zijn er steeds meer 'artiesten' die zelden tot nooit voor het publiek optreden (en als ze het dan wel doen mag je blij zijn dat het nog redelijk klinkt). Deze artiesten produceren alleen maar nummers en brengen deze uit op cd. Hierbij komt de nodige fine-tuning kijken, wat de kwaliteit van de artiest beinvloed.

Bij beeld materiaal (films, series etc) ligt het net iets anders vind ik. Hierbij komt het geld in het laadje door bioscoop bezoeken, dvd verkoop en reclame inkomsten van de tv. Wanneer steeds minder mensen naar de bios gaan of de serie 'live' op te kijken levert het minder op... hier is dan weinig aan te doen.
Offline Ultimatum - 22/03/2007 11:01
Avatar van Ultimatum PHP expert Zover ik weet is het download niet illegaal, maar het uploaden wel. Want alles wat op het internet staat waar je toegang tot hebt mag gewoon dus als je toevallig een film vind dat ben je dus niet illegaal bezig..
Offline Flex1986 - 22/03/2007 11:13
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
@Mad_Mike: Excuses maar ik vindt je stelling niet echt kloppen want een artiest verdient ook z'n brood met het verkopen van cd's. Dat hun erbij kunnen optreden is mooi meegenomen. Film maatschappijen verdienen al bakken met geld door reclame wat in de film wordt verwerkt. Met het downloaden van illegale software/films/muziek benadeel je altijd iemand het vergrijp is dus net zo zwaar.

@Ultimatum volgens mij is het zo dat je muziek & films "legaal" mag downloaden. Software daar en tegen is geloof ik al illegaal zodra je het download.
Offline Wave6 - 22/03/2007 11:21
Avatar van Wave6 PHP beginner Artiesten zouden blij moeten zijn met MP3 downloaden. Hoe meer er gedownload word hoe meer publiciteit dus simpelweg hoe meer optredens.

Met mensen die films maken dat is dan ff pech voor ze. Maar aan de ene kant heb ik ook wel weer zo iets wat als ze nou geen geld meer verdienen? Dan hebben wij geen films meer dus ook geen leuke vrijdag of zaterdag avond...

Maar strafbaar maken dat hoeft ook weer niet.
En eerlijk gezegt koop ik ook echt al mijn dvd's niet. behalve mijn muziek dvd's
Offline Mad_Mike - 22/03/2007 11:28
Avatar van Mad_Mike PHP beginner
Citaat:
Dat hun erbij kunnen optreden is mooi meegenomen.
Dat vind ik dus net andersom. Een artiest moet zijn geld verdienen met optreden: mensen live entertainen. Dat er dan van zo'n concert een cd uitkomt is prima, maar andersom... nee dat vind ik een 'beetje jammer' (maar is wel zoals het nu gaat)
Offline Gerard - 22/03/2007 14:44
Avatar van Gerard Ouwe rakker Ik probeer ook wel eens lekker naar de bios te gaan. De kaartjes hier zijn best goedkoop met 8 euro ofzo. Enig nadeel vind ik altijd alleen dat je het dubbele daarvan betaald voor wat drinken en popcorn ;/

Ben het trouwens helemaal met FangorN eens en dat is ook hoe ik het doe. Ik download ook genoeg van die toellie en geniet er elke dag van :X
Offline CounterForce - 22/03/2007 15:16
Avatar van CounterForce Onbekend
Citaat:
De kaartjes hier zijn best goedkoop met 8 euro ofzo.


Hier kosten ze maar 6€ ...zo goedkoop zijn ze dus niet 

Ik download gezellig mee...downloaden wat te downloaden valt... 
Offline bigsmoke - 22/03/2007 18:30
Avatar van bigsmoke PHP interesse Hm mij maakt het zoveel niet uit hoe groot is de kans dat ze zoiets ontdekken?
Offline Stijn - 22/03/2007 18:46
Avatar van Stijn PHP expert Dankzij het limiet in belgie kunnen wij niet zo veel films downloaden in een maand. Maar het betreft hier wel over auteurrechtelijke zaken hé de rest is illegaal.
Offline phpfreak - 26/03/2007 16:37
Avatar van phpfreak PHP beginner Je hebt nog altijd de kick van een live concert he, het is niet als je muziek download dat je niet naar concerten gaat. En als je muziek download dan kan het zijn dat je een fan word/ bent en dan ga je automatisch cd's kopen. Ikzelf ben grote fan van nightwish, en downlaod bijna al mijn muziek maar heb er toch ook 8 cd's van. Dit is zoals het nieuwsbericht van microsoft dat ik hier eens gezien heb, dat ze liever hebben dat gebruikers het illegaal gebruiken dan helemaal niet. Vind ik hetzelfde met muziek, als je een fan bent, ga je automatisch cd's kopen en naar optredens gaan.
Offline giedje - 26/03/2007 16:56
Avatar van giedje Nieuw lid Jep, bijna elke echte fan heeft wel een orginele cd van zijn/haar idool, wel vind ik dat als je download als het ware steelt wat ik niet goed vind. Maar wat betreft het strafbaar worden van illigaal downloaden: een boete oké maar een celstraf NO WAY! 
Offline timo - 26/03/2007 16:58
Avatar van timo PHP ver gevorderde Microsoft is zelf VOOR het illegaal gebruik van Windows... dus ik word alleen maar aangemoedigd, ikzelf download vooral games en software (en licence keys voor programma's waar ik dan een trial van beeindig:P)
Offline Godlord - 26/03/2007 17:20
Avatar van Godlord PHP gevorderde @silie: dat limiet in België is storend voor andere dingen zoals MMORPGs of ORPGs. Dus dat limiet is vrijwel nutteloos, gelukkig leef ik in Nederland, lekker geen limiet .

Download maar, hadden ze maar geen internet moeten uitvinden, elk ding heeft voordelen zowel nadelen, of je dat nou wilt of niet. Een beetje alles voor jezelf opeisen is ook al gek. De mensen uit Afrika hebben helemaal geen geld laat staan fatsoenlijk eten en dan zitten ze hier te zeuren over illegaal downloaden. Tot ze eerst die mensen uit Afrika eens helpen want nu zijn ze op alle slakken zout aan 't leggen.
Offline Ibrahim - 26/03/2007 17:37
Avatar van Ibrahim PHP expert en jij betaalt zeker elke dag geld voor de mensen uit Afrika 

btw, het was stijn die iets zei over limiet en niet ik 
Offline gothmog - 26/03/2007 17:39
Avatar van gothmog Lid Zo hoort het ook!
Downloaden is goed, zonder downloaden heb je geen mooie muziek op je PC (tenzij je veel geld wilt betalen). En zonder downloaden bestaat internet niet.:)
Offline Godlord - 27/03/2007 18:15
Avatar van Godlord PHP gevorderde @silie: heb ik dat gezegd, die overheid houd zich met onbenullige dingen bezig. En ik wist het al niet meer ik moet de hele tijd gokken tussen jullie 2 als ik vergeet wie iets zei omdat jullie namen beide met s begint en licht blauw zijn.

Internet bestaat alleen maar uit het verwerken van data en dat gebeurd door downloaden en uploaden of in andere termen ontvangen en verzenden. Als je dus een website bezoekt download je de data van de website en je uploadt jou eigen gegevens naar de web server als er naar gevraagd wordt, bv. je IP address. Zo zit in socket in elkaar zenden en ontvangen... Dus als iemand een website bezoekt dan is dat strafbaar in sommige delen van de EU omdat je dan ook downloadt... Dus ja maak het maar strafbaar dan kunnen ze internet wel weghalen want dan mag je het niet meer gebruiken . Dit geldt dus ook voor Online spellen. Want die downloaden ook de hele tijd data .
Offline Keith - 27/03/2007 18:44
Avatar van Keith Grafische gevorderde Ik download veel, heel veel. Blijft leuk dat internet van de universiteit nooit onder de 1,5 mb/s dusja..
ik ga dan weer wel gemiddeld een keer per week naar de bioscoop, dus meestal download ik een film pas als ik hem heb gezien in de bios dusja.. vind dat het dan wel mag 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.199s