login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Monopolie Positie van Microsoft | Pagina 4

119 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Den_Tomme - 01/03/2007 19:02
Avatar van Den_Tomme PHP interesse
Citaat:
Hoe kan een computer er beter uitzien dan een Operating System?


Hoe werkte die computer dan? Enkele lampjes die flikkerden? Of stond er mischien windows op?
Offline nemesiskoen - 01/03/2007 19:07
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
Hoe werkte die computer dan? Enkele lampjes die flikkerden? Of stond er mischien windows op?

Verklaar u nader?
Mijn vraag is overigens retorisch en ironisch bedoeld.
Offline Godlord - 01/03/2007 19:17
Avatar van Godlord PHP gevorderde Amiga is een OS en er staat geen Windows op. net zoals Windows ongeveer alleen zonder die balk beneden en in het licht grijs. De balken waren blauw en je hebt dus ook een bureaublad. Ik had een Amiga toen Windows 95 nog niets eens bestond. Amiga heeft ook best veel spelletjes, ikzelf thuis heb 300+ diskettes met Amiga spelletjes :-) en ook nog 100+ CDs.

Citaat:
Hoe kan een computer er beter uitzien dan een Operating System?

Amiga is een OS, de Computer was bij mij een Commodore dus je hebt het fout in dit geval .
Offline Den_Tomme - 01/03/2007 19:21
Avatar van Den_Tomme PHP interesse
Citaat:
Verklaar u nader?
Mijn vraag is overigens retorisch en ironisch bedoeld.


Mijn vraag trouwens ook, maar in tegenstelling tot jouw had ik dat wel door. Ik vroeg me dus af hoe een Amiga zonder OS kon werken... wel hier is het antwoord:

Citaat:
Amiga is een OS, de Computer was bij mij een Commodore dus je hebt het fout in dit geval .


Heb je em? 
Offline Godlord - 01/03/2007 19:38
Avatar van Godlord PHP gevorderde Natuurlijk heb ik de Amiga . Wat moet ik anders dan met die diskettes?
Offline Abbas - 01/03/2007 20:19
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Citaat:
Misschien tot het ook op de MAC of Linux voorkomt, maar toch op Windows het meest.
Waarom zou je proberen geld verdienen met virussen maken voor Operating Systems die amper gebruikt worden (ik zeg NIET dat Linux weinig gebruikt worden). Windows is het meest gebruikte OS en als je geld kan verdienen met een OS schade toe te brengen doe je dat op een grootschalige manier.
Als Linux bij 99.9% van alle PC - gebruikers geïnstalleerd was zou Linux het meeste last hebben van virus - aanvallen. Je argument klopt wel maar is niet volledig relevant...
Offline Den_Tomme - 01/03/2007 20:54 (laatste wijziging 01/03/2007 20:56)
Avatar van Den_Tomme PHP interesse
Citaat:
Natuurlijk heb ik de Amiga . Wat moet ik anders dan met die diskettes?


Je hebt het fout hoor, ik ben eigelijk niet tegen jouw bezig, ik wil enkel maar bevestigen wat je zegt, lees alles nog eens over   


Citaat:
Waarom zou je proberen geld verdienen met virussen maken voor Operating Systems die amper gebruikt worden (ik zeg NIET dat Linux weinig gebruikt worden). Windows is het meest gebruikte OS en als je geld kan verdienen met een OS schade toe te brengen doe je dat op een grootschalige manier.
Als Linux bij 99.9% van alle PC - gebruikers geïnstalleerd was zou Linux het meeste last hebben van virus - aanvallen. Je argument klopt wel maar is niet volledig relevant...


Waarom zou je er dan niet als één van de enige een virus voor schrijven? Je hebt zelfs de broncode... 

...Juist, omdat het bijna niet mogelijk is 
Offline Abbas - 01/03/2007 21:07
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Citaat:
...Juist, omdat het bijna niet mogelijk is
En waarom in godsnaam zou dit niet mogelijk zijn?! En het hoeft niet per se een virus te zijn, maakt niet uit wat, als het maar schade brengt! 
Offline nemesiskoen - 01/03/2007 21:10
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
Ik vind de Amiga om een of andere reden nog steeds ergens beter dan een Windows, ik heb geen idee waarom.

Euhm... je zegt niet 'de' als je het over AmigaOS hebt. De Amiga is overigens ook een Personal Computer uitgebracht door Commodore. Dus als je het over de PC hebt dan zeg je 'De Amiga' en als je het over het OS hebt zeg je 'AmigaOS' of gewoon 'Amiga'. Niet met die 'de' ervoor. Vandaar dat je dus verwees naar de PC en dat dus nergens op sloeg. Ik weet best dat Amiga ook een OS is.
Offline marten - 01/03/2007 22:05
Avatar van marten Beheerder Open Source zal nooit verdwijnen zolang Microsoft niet open source word
Offline Soebam - 01/03/2007 22:46
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde
Citaat:
Open Source zal nooit verdwijnen zolang Microsoft niet open source word


Paradox?^^
Offline Stijn - 01/03/2007 22:58
Avatar van Stijn PHP expert
Citaat:
Open Source zal nooit verdwijnen zolang Microsoft niet open source word
oO - wat is me dat weer voor een uitspraak?
Offline Abbas - 01/03/2007 22:58
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Als Microsoft Open Source wordt zal OpenSource ook niet verdwijnen 
Offline Stijn - 01/03/2007 22:59
Avatar van Stijn PHP expert inderdaad want dan is MS opensource en die zou dan niet meer bestaan zeg je... rare situatie
Offline Martijn1989 - 01/03/2007 23:14
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde @ Marten : Je kan het best van Microsoft -> betaalde software maken. Ik denk dat dit een eeuwige strijd is, Linux en Windows hebben voordelen en nadelen, ik vind het eigenlijk ook niet redelijk om een OS gratis te maken, er werken duizenden mensen aan .. die moeten ook betaald worden. Daarna werken er nog steeds x aantal mensen aan om de OS up-to-date te houden met updates. Je ziet het aan Linux dat het ook niet betaald kan, alhoewel heel wat linuxdistributies toch nog geld kosten. Ik denk dat ieder daar zo zijn mening over hebt, en die wil ik wel eens horen ?

Vind jij dat een OS geld mag kosten en zoja hoeveel ?

Ik vind van wel, en dan niet meer dan 149 euro. Daarom vind ik vista wel heel erg duur.. kan je net zo goed wachten totdat je hem bij je pc koopt.
Offline Abbas - 01/03/2007 23:34
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Citaat:
Vind jij dat een OS geld mag kosten en zoja hoeveel ?
Zou je niet beter een nieuw topic hierover openen dan? 

Alhoewel maakt niet veel uit, uiteindelijk begint er weer een discussie zoals ze hier weer was! 

Want dat vind ik nog zoiets, iedereen van: Linux is OpenSource en gratis, het kan niet genoeg geroepen worden. Maar voor veel distributies moet je toch wel betalen!!!
Offline riekele - 02/03/2007 00:46 (laatste wijziging 02/03/2007 00:47)
Avatar van riekele PHP beginner
Citaat:
Vind jij dat een OS geld mag kosten en zoja hoeveel ?


Ik vind het heel gewoon dat een OS geld mag kosten. Als jij een hele grote website voor een onbekend iemand zou moeten maken waar je 2 maanden fulltime mee bezig bent wil je daar toch ook gewoon geld voor? oke misschien beetje apparte vergelijking, maar het gaat om het principe.
Offline CounterForce - 02/03/2007 01:28
Avatar van CounterForce Onbekend Mag het geld kosten?
Ja , dat mag het zeker...maar niet overdrijven...

Maar geen open-source software meer toelaten op het besuingssyteem? dat gaat er wel een beetje heel ver over, niet?

Wat eigenlijk wil zeggen dat we vanaf nu VOOR ALLES moeten betalen als we willen overschakelen naat Vista?

Volgens mij is nonkel Bill een beetje hoog van de toren aan het blazen Als hij beweerd dat ALLES versleuteld word, hoe komt het dan dat er al Corporated versies van Vista zijn? Dit wil toch zeggen dat er al iets gevonden is op die versleutelingen?
En ooit komt er wel iemand over de brug met een patch zodat open-source software weer wel kan gebruikt worden  ^^^^^^

Als nonkel Bill dit doordrijft is dat trouwens een inbreuk... net zoals onze nonkel Bill al veroordeeld werd omdat hij zijn bron niet wou vrijgeven voor software-bedrijven omdat hij de concurerrende bedrijven ( zoals Winamp en dergelijke ) buitensloot...
Je herinnert je die zaak nog wel 
Offline Martijn1989 - 02/03/2007 02:32
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Ik zou als ik MS was me broncode ook niet vrijgeven. Hebben hun er jaren lang aan gewerkt, is er een bedrijf wat een stukje van hun broncode wilt om zo ook maar een goed programma te kunnen maken voor windows... het zal me niks verbazen als de linuxfreaks ook willen dat windows open source word.
Offline nemesiskoen - 02/03/2007 09:20 (laatste wijziging 02/03/2007 09:20)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Waarom wordt er altijd gemekkerd over het feit dat Windows nu niet OpenSource en niet gratis is maar over OS X wordt er gewoon gezwogen. Da's ook een peperduur niet OpenSource OS. En offcourse moet die handel geld kosten, zoiets heet economie en daar kunnen duizenden mensen werk mee vinden bij Microsoft en Apple. Het zou te stom zijn die te ontslaan.

Windows @ openSource equals Joke!
Offline Pieter - 02/03/2007 09:52
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Citaat:
Windows @ openSource equals Joke!

Idd, dat zal niet gebeuren.

Citaat:
Waarom wordt er altijd gemekkerd over het feit dat Windows nu niet OpenSource en niet gratis is maar over OS X wordt er gewoon gezwegen. Da's ook een peperduur niet OpenSource OS.


OS x is bij lange niet zo peperduur als jij beweert hoor. Single user license: 129 EUR. Family license: 199 EUR (voor 5 gebruikers!)
Je had mss eerst je opzoekwerk kunnen doen vooraleer te bashen. En kom nu maar niet af van "dat compenseren ze door de hardware".
Offline Warbringer - 02/03/2007 10:19
Avatar van Warbringer Onbekend Vista kost geen bal op zich tenzij je de full pro version neemt van 500 euro'tjes haha anyways Microsoft is een oplichters zooitje als je mij vraagt maar we kunnen er niet omheen omdat 'eerlijk is eerlijk' 90 van de 100 mensen te lam zijn om zich te verdiepen in Linux, of het is gewoon weg te moeilijk voor sommige mensen met al die commando's en de overstap naar een geheel nieuwe GUI en dergelijke.

Linux all the way bij mij maar helaas ontkomen we niet aan Windows. Maar moet zeggen, Vista was net uit en de blue-ray zooi was al gehacked door iemand (beweerde een hacker) dus hoe dan ook, vroeg of laat alles wordt mogelijk met Vista.
Offline Abbas - 02/03/2007 10:47
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Warbringer, je kletst uit je nek!
Jij DENKT dat mensen te lam zijn om zich te verdiepen in Linux, of het te moeilijk is. Let me tell you someting: ik ben zeker niet te lam en ik wil me zeker verdiepen in andere zaken dan van Microsoft, maar als jij de problemen tegenkwam die ik de laatste anderhalf jaar met Linux ben tegengekomen zou je al heel anders piepen (En als je me niet gelooft stuur dan even een PM naar vage, die bevestigt wel)!

Ieder heeft z'n keuze en als mensen niet WILLEN kiezen voor Linux, leer daar dan mee leven en geef niet zo'n zinloos argument als "Microsoft is een oplichters zooitje"... Slaat nergens op!
Offline Pieter - 02/03/2007 11:44
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Waarom is dit topic uit de active topics verwijderd?
Offline nemesiskoen - 02/03/2007 13:44 (laatste wijziging 02/03/2007 13:47)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
OS x is bij lange niet zo peperduur als jij beweert hoor. Single user license: 129 EUR. Family license: 199 EUR (voor 5 gebruikers!)

Ja want ik zei wel een getal dat was ik vergeten. Ik zei dat het peperduur was, ten eerste vergeleken met Linux, en ten tweede voor een student zonder werk is dat peperduur. Dus vanwaar die arrogantie komt begrijp ik ook niet echt, want je zit zelf te bashen (betekend overigens letterlijk 'kakken' in het Noors). Overigens zit je volledig naast de point. Het was niet mijn bedoeling om iedereen te vertellen 'koop geen mac want het is duur' maar eerder de bedoeling: 'waarom mekkeren dat windows openSource/gratis moet worden en OS X niet eens vermelden'.

Waarom uit topiclist: wss door die nieuwe feature van 'solved' en gothmog/een admin vond het leuk daarop te rammen.
Offline gothmog - 02/03/2007 13:50
Avatar van gothmog Lid Dit deed ik omdat iedereen offtopic gaat. Het is niet echt een discussie meer. En het gaat niet over het onderwerp: Dat microsoft die hardware alleen voor windows compitabel wil hebben.

Dat er meningsverschillen zijn over windows en linux, dat weten we allemaal wel. Ze hebben allebei hun voor en nadelen. Samen zouden ze een perfect systeem kunnen maken...
Offline nemesiskoen - 02/03/2007 14:47
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Vind ik vrij onnodig. Ik vind eigenlijk dat op die manier misbruik kan gemaakt worden van die knop, ik vind niet dat jij moet bepalen of dit topic in mijn lijstje komt te staan of niet, omdat het eigenlijk geen probleemstelling is, laat staan de jouwe. Ik zou je vriendelijk willen verzoeken dit ongedaan te maken, omdat jij er geen last van hebt, en hoewel het jouw topic is vind ik niet dat jij het moet modereren.
Offline gothmog - 02/03/2007 15:09
Avatar van gothmog Lid Dat kan niet. En inderdaad heb ik de macht om dit topic uit jouw lijstje te halen
Offline nemesiskoen - 02/03/2007 15:14
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Ik weet wat je daar de macht toe hebt, en ik vind dit onterecht in dit geval. Ik zal maar een admin pm'en om dit ongedaan te maken. En misschien zou het een idee zijn om bij een topic aan te geven of het een discussie of probleem is en enkel bij dit laatste mag er verwijderd worden uit die lijst.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s