login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Monopolie Positie van Microsoft | Pagina 3

119 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Den_Tomme - 28/02/2007 15:21 (laatste wijziging 28/02/2007 15:27)
Avatar van Den_Tomme PHP interesse
Citaat:
B*llsh*t, als je het hier over jezelf hebt hou het dan voor jezelf. Ik ken mensen die vinden Windows beter dan Linux en die hebben WEL een computer aangeraakt en denken NIET dat Linux een plaats is in Azië


Nu moeten jullie is even nadenken waarom jullie linux minder goed vinden...

- Geen spelletjes
- Geen drivers
- Weinig programmas
- Windows moet je niet instaleren

Gebruiksvriendelijkheid hangt af van distrubutie tot distrubutie maar Ubuntu is naar mijn ogen gebruiksvriendelijker dan XP hoor. De beste test is namelijk nog altijd om je oma en opa er op te laten werken 

Dat je geen spelletjes hebt ligt aan de monopolie positie van Microsoft en Windows. Het is gewoon de moeite niet om voor zo'n kleine markt software te schrijven

Dat je geen drivers hebt komt door hetzelfde maar dan door de hardwarefabrikanten

Idem weinig programmas (denk maar aan MSN Messenger,...)

En de reden waarom je windows niet moet instaleren is omdat het voorgeinstaleerd is op bijna alle nieuwe pc's

Zoek maar eens in een computerwinkel een pc met linux voorgeinstaleerd...

En mijn excuses omdat ik niet altijd mijn "¨" tekens gebruik... 

En neen ik ben geen communist en ik weet goed genoeg dat microsoft welvaart veroorzaakt. Maar het idee achter open source is zo mooi dat iedereen eraan kan werken en dat komt toch enkel iedereen ten goede?

Ik zeg niet dat alles open source moet zijn maar ik verwacht gewoon van Microsoft dat het meer naar zijn klanten luistert en hen ook een keus geeft. Waarom gebruikt iedereen Windows Verkenner om zijn bestanden te zoeken? Waarom krijg ik steeds alles in mijn IE geopend als ik op een link klik terwijl ik FF wil gebruiken? Dit zijn bepaalde zaken die bij mij niet te begrijpen zijn. Ook het feit dat er niet meer beschikbaar is voor andere OS'en.

Ik gebruik geen mac omdat mijn computer dateerd van de perionde dat ik ook zo dacht over windows, maar mijn volgende pc zal een mac zijn 
Offline Stijn - 28/02/2007 15:29 (laatste wijziging 28/02/2007 15:30)
Avatar van Stijn PHP expert http://www.youtube.com/watch?v=xC5uEe5OzNQ - wel geestig voor eens te zien.
http://www.youtube.com/watch?v=nIzgI3Mkp1k - nog geestiger 
Offline Abbas - 28/02/2007 15:29 (laatste wijziging 28/02/2007 15:33)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Als ik een computer koop is het zonder een of ander voorgeïnstalleerd OS...
Kijk naar m'n profiel: ik ben 21 jaar, mijn tijd van gamen is al even voorbij, het enige wat ik doe achter de PC is programmeren. Dus de keuze van OS wordt bij mij niet bepaald door de games of iets dergelijks...

De keuze van OS is voor iedereen anders en is persoonlijk. Ik respecteer jouw mening, respecteer dan ook de mijne, wat ook jouw mening is. En dring niet anderen een andere mening op!

@stijn1989:
Inderdaad cool om te zien, maar wat verhoogt dit dan aan de functionaliteit van het OS?
Offline Gerard - 28/02/2007 15:31
Avatar van Gerard Ouwe rakker De zakelijke markt is vaak nog interressanter dan de thuisgebruikers. Als je gaat kijken naar wat er draait op zakelijk gebied dan moet ik toegeven dat Linux zich daar goed stand houdt, maar dan toch echt vooral in de vorm van file-storage (SAN) & webservers.

Microsoft is veel meer dan windows, het is veel meer dan office, het is het complete pakket. Al die programma's en applicaties die Microsoft maakt kunnen met elkaar samenwerken. Ze kunnen geïntegreerd worden in huidige systemen en het biedt een bedrijf echt een duidelijk voordeel. Zowel als je gaat kijken naar de toepassing van IT ter ondersteuning van je processen.

Ik zal absoluut niet beweren dat Linux slecht is, maar juist datgene wat het zo mooi maakt (open-source) doet het juist de das om met het integreren bij thuisgebruikers.

Oma: "Ik wil wel linux proberen"
Techneut: "Welke distributie wilt u mevrouw? Fedore, Redhat, Suse, Ubuntu, ..."

Natuurlijk is elke distributie weer gericht op een bepaalde functie net zoals Windows meerdere versies heeft, maar het gaat er mij om dat het moeilijk is om een thuisgebruiker te begeleiden naar het traject van integratie van iets waar nog weinig van gebruik gemaakt wordt en waar men gewoon nog niet voor klaar is.

Ik heb zelf 2 weken op kubuntu gewerkt omdat ik over wilde schakelen op linux, maar ik miste gewoon nog teveel dingen die ik echt nodig had.
Offline Den_Tomme - 28/02/2007 15:34 (laatste wijziging 28/02/2007 15:39)
Avatar van Den_Tomme PHP interesse
Citaat:
De keuze van OS is voor iedereen anders en is persoonlijk. Ik respecteer jouw mening, respecteer dan ook de mijne, wat ook jouw mening is. En dring niet anderen een andere mening op!


Het is niet de bedoeling om mijn mening op de dringen maar je moet het kritisch bekijken. De reden waarom zoveel mensen Microsoft gebruiken is door hun marketing strategie. Doordat zij bijna een een monopolie positie hebben worden andere systemen weinig 'gesupported', ten onrechte.

Das ook hetzelfde als bij DRM eh, Das voor mij al een hele mooie reden om geen Vista te gebruiken. Dat zijn van die dingen die ze je er niet bij vertellen.

Citaat:
Ik heb zelf 2 weken op kubuntu gewerkt omdat ik over wilde schakelen op linux, maar ik miste gewoon nog teveel dingen die ik echt nodig had.


Dan heb ik drie vragen voor je:
- Waarom?
- Wat hield je tegen?
- Door wie komt dat?

Ik wil niet zeggen dat het door jou komt, maar het komt gewoon doordat de dingen die je nodig hebt, gemaakt worden door bedrijven die enkel microsoft/windows ondersteunen. Net zoals mijn BSplayerke, mijn photoshop, mijn dreamweaver, mijn msn... Moest dit alles beschikbaar zijn op linux zoude er al veel minder twijfelaars zijn, denk je niet? Volgens mij komen wij daarna uit bij de achterliggende gedachte.
Offline Abbas - 28/02/2007 15:36
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Ik koop niet Windows omdat iedereen het koopt of zoiets... Ik heb met Linux gewerkt (Suse & Ubuntu) en ik heb gewoon liever Windows. Voor mij hoeft al dat grafische pracht zoals in Vista niet, het ziet er net uit, maar zoals ik al zei: wat verhoogt het echt aan functionaliteit?
Offline Den_Tomme - 28/02/2007 15:44 (laatste wijziging 28/02/2007 15:48)
Avatar van Den_Tomme PHP interesse
Citaat:
Ik koop niet Windows omdat iedereen het koopt of zoiets... Ik heb met Linux gewerkt (Suse & Ubuntu) en ik heb gewoon liever Windows. Voor mij hoeft al dat grafische pracht zoals in Vista niet, het ziet er net uit, maar zoals ik al zei: wat verhoogt het echt aan functionaliteit?


De functionaliteit wordt verhoogt omdat het systeem stabieler is. Je gaat gewoon meer crashes hebben dan met een ander OS. Het is logisch dat je liever windows hebt omdat je dit al jaren gebruikt. Dan komen we weer aan de hardware leverancier die enkel windows vooraf instaleerd op zijn apparaten en waardoor het komt dat je daarmee bent begonnen.

Je koopt het omdat je bijna wordt gedwongen. Of heb jij de kans gehad om een ander besturingssysteem te kiezen toen je je pc kocht?

Zou het er niet heel anders uitzien moest 80% van alle gebruikers linux gebruiken? Geen malware, een handvol virussen, de keus hebben, iedereen kan updates maken, alle programmas die soepeler draaien, nooit meer een blue screen of death, ...
Offline nemesiskoen - 28/02/2007 15:50 (laatste wijziging 28/02/2007 15:52)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
Ik zeg niet dat alles open source moet zijn maar ik verwacht gewoon van Microsoft dat het meer naar zijn klanten luistert en hen ook een keus geeft. Waarom gebruikt iedereen Windows Verkenner om zijn bestanden te zoeken? Waarom krijg ik steeds alles in mijn IE geopend als ik op een link klik terwijl ik FF wil gebruiken? Dit zijn bepaalde zaken die bij mij niet te begrijpen zijn. Ook het feit dat er niet meer beschikbaar is voor andere OS'en.

Client suport van microsoft is goed hoor, ooit al geprobeerd. Trouwens dat van die IE kan je zo aanpassen. Bij mij opent alles in Firefox. Wat is er overigens mis met windows verkenner. Gebruik het trouwens niet zo veel. Ik gebruik ZEND als ik mijn .php bestanden wil ophalen, Picasa en Adobe Photoshop Album voor mijn afbeeldingen, en smartSVN voor mijn bestanden online te zwieren, zonder enige tussenkomst van verkenner. De enige reden dat ik mss verkenner zou gebruiken is om een .txt bestand ofzo op te halen uit een map. En dan gebruik ik eigenlijk gewoon 'run'. Dus da's ook niet echt verkenner.

Citaat:
Nu moeten jullie is even nadenken waarom jullie linux minder goed vinden...

- Geen spelletjes
- Geen drivers
- Weinig programmas
- Windows moet je niet instaleren


Dat is bij mij niet de reden. Bij mij gaat het puur om gebruiksvriendelijkheid, en dat hangt dus van persoon tot persoon af. Ik ben trouwens niet grafisch-geil. Ik heb nog altijd die 2000-look staan, die vind ik mooi en handig werken.

Citaat:
Doordat zij bijna een een monopolie positie hebben worden andere systemen weinig 'gesupported', ten onrechte.

Als je naar de definitie van monopolie kijkt, dan weet je dat 'bijna een monopolie hebben' gelijk staat aan 'geen monopolie hebben'. OF je hebt het volledig in handen, OF niet.

Citaat:
Het is logisch dat je liever windows hebt omdat je dit al jaren gebruikt.

Is niet de reden. Ik gebruik liever Mac OS, hoewel ik wel ben begonnen vanaf kleins af aan met Win95, na DOS dan:-) Ik ben opgegroeid met Win95, Win98, toen kwam voor het eerst Mac even goede dag zeggen en het beviel me geweldig. Maar dat was een oude bak dus die moest weg, toen kwam 2000, XP, en toen ging ik met OS X werken. En hoewel ik dus (bijna) enkel met Windows daarvoor had gewerkt, kon ik zo overweg met OS X. Dus dat argument van 'je groeit er mee op' betekend niets in mijn geval.
Offline vinTage - 28/02/2007 15:51
Avatar van vinTage Nieuw lid Zolang er te weinig software voor linux is, zal linux moeten inboeten aan populariteit vs microsoft.
En daar kan microsoft niks aan doen..
Ze zouden wel debiel zijn om ZELF een msn messenger te schrijven voor linux.

Ik draai op deze pc nou een jaar of 2 windows XP en ik heb nog geen bluescreen gezien hoor, het gaat er gewoon om hoe je zelf met het beestje en zn inhoud omgaat.

Als je naar n beetje normale pc winkel hobbelt, haal je daar gewoon een lege (niks geinstaleerd) af hoor..

Offline Abbas - 28/02/2007 15:57
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Volledig akkoord met wat vage zegt, en ik denk hij ook met wat ik zeg (we delen dezefde nare ervaringen met Linux)...

En toen ik m'n pc kocht heb ik inderdaad de keuze gehad, ze vroegen me welk OS ik wilde zonder de naam Microsoft of Windows te laten vallen.

Zoals vinTage ook zegt: ik gebruik nu al 3,5 jaar XP Pro en ik heb geen 1 keer vastgezeten of een naar scherm gezien. Het hangt er vanaf wat je er me doet.

Wat ik niet snap is dat je zegt dat de functionaliteit beter is omdat het systeem stabieler is... Wat heeft een coole grafische interface of een oude 2000-interface met de stabiliteit van het systeem te maken?
Offline Den_Tomme - 28/02/2007 15:58 (laatste wijziging 28/02/2007 16:02)
Avatar van Den_Tomme PHP interesse
Citaat:
Client suport van microsoft is goed hoor, ooit al geprobeerd. Trouwens dat van die IE kan je zo aanpassen. Bij mij opent alles in Firefox. Wat is er overigens mis met windows verkenner. Gebruik het trouwens niet zo veel. Ik gebruik ZEND als ik mijn .php bestanden wil ophalen, Picasa en Adobe Photoshop Album voor mijn afbeeldingen, en smartSVN voor mijn bestanden online te zwieren, zonder enige tussenkomst van verkenner. De enige reden dat ik mss verkenner zou gebruiken is om een .txt bestand ofzo op te halen uit een map. En dan gebruik ik eigenlijk gewoon 'run'. Dus da's ook niet echt verkenner.


Het gaat mij niet zozeer om verkenner maar gewoon om het feit dat je je eigen keuze zou moeten kunnen maken. Ik gebruik minstens elke dag mijn verkenner om door mijn externe schijf te bladeren om daarna een mooi filmpje uit te kiezen.

Microsoft heeft dan mischien geen monopolie maar is toch groot genoeg om bijna iedereen te dwingen enkel voor hun te produceren. Weer al een mooi voorbeeld is Dell. Ze hebben onlangs een ideeen website geopend en het nr1 idee is om linux voorgeinstaleerd op een dell computer te laten komen. Nu moet je eens drie keer raden welke dell er gaat opzetten. Jep, Novell omdat zij een deal hebben met MS en Dell ze niet in de weg wil lopen of niet mag lopen.
Offline nemesiskoen - 28/02/2007 16:09
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Misschien kan je eens inzien dat MS en Linux geen aartsvijanden zijn, maar gewoon concurrenten die ook kunnen samen werken, en dit net goed is.
Offline Den_Tomme - 28/02/2007 17:12
Avatar van Den_Tomme PHP interesse Dat is een illusie, typ maar eens linux in op google, das gewoon zwak wat ze daar doen...
Offline nemesiskoen - 28/02/2007 17:22
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Ja met elkaar samenwerken is zwak... inderdaad. Dat is exact wat de islam over het samenwerken met de westerse wereld denkt: 'aghalaghala, westerse wereld minderwaardig, westers wereld moet islamiseren, aghalaghala!'.

En nu wordt ik uitgescholden voor racist (zoek dan eens de definitie van racist op) en wordt dit topic gesloten:-)
Offline Stijn1 - 28/02/2007 17:51
Avatar van Stijn1 Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Je moet ook maar eens denken:

De hardware bedrijven die kiezen natuurlijk zelf ook voor windows, waarom:
Windows breid regelmatig uit, dus moet er nieuwe hardware. Wat de fabrikant dus ten goede komt. Mocht linux marktleider zijn en op elk simpel systeempje draaien, dan hadden de hardware fabrikanten (bijna) niets meer te verkopen. Hierdoor kiezen zijn (volgens mij) ook voor windows (wat ook logisch is!)
Offline gothmog - 28/02/2007 18:04 (laatste wijziging 28/02/2007 18:41)
Avatar van gothmog Lid En omdat Microsoft waarschijnlijk wel met geld zit te smijten. Wat ze erg graag doen om concurentie uit te sluiten.

Edit: Sorry hoor...
Windows is altijd nog wel een handelsmerk he...
Offline Abbas - 28/02/2007 18:32
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Jouw reactie slaat nergens op gothmog!
Leer eerst het verschil tussen Microsoft en Windows:
Windows is een product van Microsoft, dus kan Windows niet echt geld smijten he...

En ten tweede, waarom zou Microsoft geld liggen smijten naar bedrijven die zelf genoeg geld hebben om te kiezen waarvoor ze hun hardware compatibel maken...
Offline Martijn1989 - 28/02/2007 18:58
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde @ gothmog :
Citaat:
Dat slaat nergens op Martijn1515, de consument moet zelf de keuze hebben, maar zo gaat die keuze worden geblokkeerd. En computers zelf mogen geen 'eigendom' worden van Microsoft, de eigenaar moet het kunnen gebruiken (ook zonder Vista), waar dan ook voor.


Tuurlijk mogen ze kiezen.

Ik denk dat, dat ook wel de bedoeling van MS is he, het is vrij slim om een monopolie positie te hebben. 


Linux is voor de beginnende pc gebruiker echt niet handiger, eerder in dit topcic word gezegd dat je een manuel nodig hebt voor Linux, nee dat is dus lekker handig je geeft het zelf aan. Het is niet meer gebruiksvriendelijk dan Windows. Megaveel % van de Linux gebruikers is een computer expert. Daarnaast loopt mij windows helemaal niet zo vaak vast, vrijwel nooit en kan ik alles draaien zelfs 20 dingen tegelijk, dus ga mij maar niet vertellen dat Linux gebruik vriendelijker is nog niet eens gekeken naar de alternatieve software die je nodig hebt.
Offline Godlord - 28/02/2007 19:14
Avatar van Godlord PHP gevorderde Als ik rond de 7 VB projecten open heb en 20 MSN vensters dan moet ik dingen afsluiten anders kan ik niks meer uit de takenbalk maximaliseren. Windows is ook niet echt gebruiksvriendelijk, je hebt alleen Windows Media Player, Basis Windows bestanden zoals Notepad en IE. IE is niet aan te raden omdat je PC dan vol zit met Spyware, WMP heeft codecs nodig in sommige gevallen. Waar je dan nog IE opmoet als je niks weet over FF of WinAmp. Wat dus alweer tot een hoop spyware kan leiden en voor de rest houdt het eigenlijk op als je nog extra MS programmas wilt moet je er voor betalen. Maar op de meeste MS programmas zijn alternatieven bv. Office kan je vervangen door OpenOffice wat dus ook de mogelijkheid biedt om de MS office documenten te maken. Frontpage door Dreamweaver of iets anders. WMP door WinAmp. MS Paint door Photoshop, the GIMP, Paint.net,...
Offline Abbas - 28/02/2007 20:16
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Godlord, je argumenten slaan nergens op: je vergelijkt appelen met peren!

Office vs. OpenOffice kan ik verstaan, maar Paint en PhotoShop vergelijken is het meest ridicule wat er bestaat, je doet precies of je hoort Paint te vervangen door PhotoShop omdat Paint van Windows is. Je moet PhotoShop gebruiken ipv van Paint omdat het miljarden meer mogelijkheden bied EN naar mijn weten heeft Linux standaard een even eenvoudige 'paint-toestand'...

MediaPlayer: 1x een codecs-pak installeren en je hooft er nooit meer iets aan te veranderen...
IE: Liefhebber van Windows die ik ben gebruik ik ook geen IE, maar dat heeft op zich niets met Windows te maken!

En wat codecs en updates installeren hier en daar kost niet zoveel tijd en moeite, ongetwijfeld moet je bij Linux ook updates installeren of hier en daar een extratje downloaden om alles naar behoren te doen werken...
Offline Stijn - 28/02/2007 21:49
Avatar van Stijn PHP expert Besluit van dit offtopic gepraat: zolang linux bestaat zal windows zijn tegenpool zijn en omgekeerd.

Als je het wilt weten FreeBSD en Linux komen ook niet zo goed overeen zulle Maar dat wordt dan terug vergeten.
Offline Abbas - 28/02/2007 21:52
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Ja dat is inderdaad een besluit maar heeft niets te maken met het gepraat hier, het gaat hier om pro's en contra's naar elkaar gooien over zowel Windows als Linux, waarbij sommigen overdrijven en andermans mening niet respecteren...
Offline Ibrahim - 01/03/2007 10:34
Avatar van Ibrahim PHP expert
Citaat:
Ja met elkaar samenwerken is zwak... inderdaad. Dat is exact wat de islam over het samenwerken met de westerse wereld denkt: 'aghalaghala, westerse wereld minderwaardig, westers wereld moet islamiseren, aghalaghala!'.


excuse me ? Waar slaat dit nou weer op...? Gij hebt zeker nog nooit eens met een echte moslim wezen praten of niet? Dit is de grootste vooroordeel die je op deze site hebt gezet...
En die "aghalaghala"-zooi begint ook oud te worden.

@topic:
Jullie zijn boos omdat MSN messenger niet kan op linux. Dat is toch mega logisch. Waarom zou een bedrijf nou weer zijn eigen creatie, die hij heeft gemaakt voor zijn eigen OS, laten werken op andere OSen. Er zijn alternatieven van MSN messenger, denk aan gaim.

Misschien moet MS dan ook zeker Office compatible maken voor linux ? Misschien moet MS dan IE ook werkend maken in Linux...
Misschien moet bill gates (of wie nu ook de baas is) maar het opgeven en alle energie steken in linux.
doe niet zo raar
Offline gothmog - 01/03/2007 13:10
Avatar van gothmog Lid siliecom14, Linux heeft eigen vervangende programma's voor de windowsprogramma's. Het is logisch dat dat zo is. Maar toch kun je door middel van programmatjes ook Windows programma's opstarten op Linux, denk aan Wine.
En Windows kan géén programma's van Linux afspelen... (denk ook niet dat dat hoeft).
Ze zullen beide blijven bestaan, en er zullen altijd +'en en -'en zijn. Toch denk ik dat wanneer er games komen voor linux, veel mensen zullen overstappen.
Offline Ibrahim - 01/03/2007 13:29
Avatar van Ibrahim PHP expert gothmog, mensen gaan heus niet overstappen omdat ze ook op linux kunnen spelen...
Offline Stijn - 01/03/2007 16:37
Avatar van Stijn PHP expert De reden waarom programma's als gaim MSN ondersteunen is omdat MSN Messenger een programma is op het MSN protocol en gaim gebruikt dat protocol ook. Nogal logisch. mIRC en xchat gebruiken ook het IRC protocol en FF, IE, opera gebruiken ook het HTTP protocol daarom kan je MSN'n onder linux. Het zijn geen look-à-likes van MSN Messenger hoor.

Er is een programma voor IE onder linux, kan niet op de naam komen. openOffice is geen antwoord van de opensource wereld voor MS Office hé. Dat zijn 2 verschillende producten.
Offline Den_Tomme - 01/03/2007 17:21
Avatar van Den_Tomme PHP interesse MSN is geen protocol. Waarom maakt microsoft dan programma's voor Apple? of kan je geen IE en MS Office krijgen op je iMac?
Offline nemesiskoen - 01/03/2007 17:46 (laatste wijziging 01/03/2007 17:49)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Het "MSN protocol" is wel een protocol. Euhm... office en IE kunnen wel op Mac draaien trouwens. Dat noemt dan gewoon Office for Mac en IE for Mac.
Offline Godlord - 01/03/2007 18:23
Avatar van Godlord PHP gevorderde Ik ben eigenlijk gedwongen om Windows te gebruiken. Niet door mijn vader of de verkoper ofzo. Maar Amiga was helemaal neergehaald door MS. Daar heb ik van kleins af aan mee gewerkt, met een Amiga en ik was er blij mee. Toen kreeg ik een Windows en ik zag geen verschil op het grafische gedeelte na dan en nog een paar functies. Maar het was bijna allemaal hetzelfde. de harde schijven op Windows hebben allemaal letters. C, D, E,... op Amiga heette ze: HD0, HD1, HD2,... HD0 was de root net zoals in de meeste gevallen C nu is. De extensies besturings bestanden zijn .DLL en .OCX op Windows. Op de Amiga zijn de extensies .C en .CC, nu eigenlijk heel toevallig tot er C en CC hier voorkomt, C++ dateert van 1992 dacht ik en werd OOK op de Amiga gebruikt. net zoals C maar die dateert van 1985 dacht ik. DOS was ook op de Amiga dus veel verschil was er niet. Ik vind de Amiga om een of andere reden nog steeds ergens beter dan een Windows, ik heb geen idee waarom. Maar ik ken maar een OS waar het woord 'virus' op bestaat en dat is dus Windows. Misschien tot het ook op de MAC of Linux voorkomt, maar toch op Windows het meest. Op de Amiga had je ook niet echt zo'n last van grote bestanden bij een Amiga was een HD van 1GB al eigenlijk te veel, zou je eigenlijk niet vol krijgen. Op een Windows, spel installeren en je hele schijf van 1GB zit vol. Bij Windows heb je een .gif voor animatie. Op de Amiga heb je een type paint bestand en daarmee kon je animaties hebben (ongelimiteerd aantal frames) en je had 256 kleuren wat dus eigenlijk genoeg moet zijn. De RAM was ook niet zo groot maar kon genoeg aan. 128MB RAM is niet nodig bij een Amiga. Op een Windows zie je mensen met 512MB, 1024MB en zelfs 2GB ram of nog hoger.

Citaat:
Wat ik niet snap is dat je zegt dat de functionaliteit beter is omdat het systeem stabieler is... Wat heeft een coole grafische interface of een oude 2000-interface met de stabiliteit van het systeem te maken?

Niks. Tenzij het te zwaar is voor de computer om het grafische te laden.
Offline nemesiskoen - 01/03/2007 18:51
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
Ik vind de Amiga om een of andere reden nog steeds ergens beter dan een Windows

Hoe kan een computer er beter uitzien dan een Operating System?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s