login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Monopolie Positie van Microsoft

Offline gothmog - 27/02/2007 15:53
Avatar van gothmogLid Hallo,
Ik las net oud nieuws en wel dit:
http://www.kijk.nl/artikel.asp?Id=1065

Als microsoft dit waar kan maken, zullen de Open-Source besturingssystemen verdwijnen, dus Linux.
In ieder geval voor mensen met een nieuwe generatie grafische kaarten, die zijn verplicht Vista te kopen of OSx.
Dit vind ik te ver gaan...:o

Wat vinden jullie hiervan?

119 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Soebam - 27/02/2007 16:09
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Onzin, dat is het. De hardware fabrikanten gaan daar toch nooit mee akkoord, echt dit is onzin.
Offline Ibrahim - 27/02/2007 16:13
Avatar van Ibrahim PHP expert Ik vind niet dat Microsoft dingen moet gaan beveiligen om Linux en misschien andere OSen buiten te sluiten, maar wat ik al helemaal zat van ben is dat iedereen maar roept: Windows is slecht, stap over naar linux.
Windows is helemaal niet slecht, ik vind het wel gebruiksvriendelijker dan bijvoorbeeld (k)ubuntu.
Offline lemoinet - 27/02/2007 16:22
Avatar van lemoinet PHP gevorderde de drivers van videokaarten zijn nu ook niet opensource
Offline phpfreak - 27/02/2007 16:27
Avatar van phpfreak PHP beginner dit kan ook een omgekeerd effect hebben, aangezien er vele mensen zijn die linux beter vinden, is het nogal onlogisch dat fabrikanten van grafische kaarten ook nog niet beveiligde kaarten maken, en als microsoft dit waar maakt, wil dit ook zeggen dat vista duurder word, moet je een nieuwe grafische kaart kopen, denk niet dat iedereen dat zomaar gaat doen, wie weet wat volgt er nog? harde schijven? speciaal ram geheugen, dit is onmogelijk..
Offline nemesiskoen - 27/02/2007 16:41 (laatste wijziging 27/02/2007 16:43)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
Ik vind niet dat Microsoft dingen moet gaan beveiligen om Linux en misschien andere OSen buiten te sluiten

Grappig hoe dit mij aan de stelling: 'hoe de machthebbers, daarom niet per definitie meerderheid, de anderen, daarom niet minderwaardigen, onderdrukken en ze proberen te blokkeren om op te klimmen, hoewel deze laatste groep hier stilletjes wel in slaagt.' Denk maar aan Belgie. Zo zit dit hele land in elkaar.

Dat was even @offtopic... maar nu even serieus: er zullen elke dag wel nieuwe, gekke voorstellen komen. Het is goed dat er concurentie is, anders zou de hele wereld heel erg lijken op communistische rotzooi, maar dan wordt het niet door de staat geregeld maar door de giganten.
Offline Martijn1989 - 27/02/2007 16:53
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Ik vind Microsoft gewoon goed hoor Linux geeft alleen problemen met alternatieve software, instellingen die je anders moet zetten, niet gebruikersvriendelijk voor een amateur. etc etc etc 

Hoeveel mensen van de 1000 hebben linux draaien ? (Geen servers, dat is een ander verhaal)

Haat je Windows, ga je naar Mac Os, haat je dat ook ga je maar gewoon een stuk fietsen.
Offline gothmog - 27/02/2007 16:59
Avatar van gothmog Lid Dat slaat nergens op Martijn1515, de consument moet zelf de keuze hebben, maar zo gaat die keuze worden geblokkeerd. En computers zelf mogen geen 'eigendom' worden van Microsoft, de eigenaar moet het kunnen gebruiken (ook zonder Vista), waar dan ook voor.
En zo verdwijnt ook alle concurentie voor microsoft...
Offline lemoinet - 27/02/2007 17:07
Avatar van lemoinet PHP gevorderde mac os is ook een unix variant, dus martijn uw commentaar slaat nergens op
Offline Stijn - 27/02/2007 17:29
Avatar van Stijn PHP expert @Martijn1515: domste antwoord ooit. Linux is perfect voor de doodgewone huis-tuin-gebruiker. Wij stonden vorige zaterdag met ubuntu belgium op de computer beurs in Antwerpen en tot mijn verbazing zijn er veel mensen die al van linux gehoord hebben en geprobeert hebben. Sommigen gebruiken het jaren en zijn er zeer tevreden over.

Linux is inderdaad geen 1-2-3-run ding maar dankzij de wil van bedrijven, freelancers en vrijwillige programmeurs kent linux iets als Gnome en KDE.

Ik vind het flauwekull van microsoft, je leest het gewoon al in de eerste zin:

Citaat:
Microsoft Windows Vista is tot de oren beveiligd... tegen zijn eigen gebruikers.


Daarom dat ze Service Pack 1 uitbrengen en Windows Vienne aan het maken zijn zekers 

Da's zo'n topic die terug oneindig gaat over al dan niet MS-aanhanger. Linux kan niet weg slimmerikken of het internet ligt gewoon offline of snappen jullie dat nu niet?
Offline vinTage - 27/02/2007 17:31
Avatar van vinTage Nieuw lid
Citaat:
of het internet ligt gewoon offline of snappen jullie dat nu niet?

BS, je kan altijd nog op windows hosten 
Offline Stijn - 27/02/2007 17:35
Avatar van Stijn PHP expert
Citaat:
BS, je kan altijd nog op windows hosten 
:| wees eens serieus 
Offline Wim - 27/02/2007 17:52
Avatar van Wim Crew algemeen
Citaat:
Windows is helemaal niet slecht, ik vind het wel gebruiksvriendelijker dan bijvoorbeeld (k)ubuntu.


uhm...NOT!

Kubuntu is imo gebruiksvriendelijker dan windows.

Het gaat trouwens niet over gebruiksvriendelijkheid bij een KENNISMAKING met het OS, maar over stabiliteit en betrouwbaarheid

Windows ziet er makkelijk uit voor een gewone gebruiker, true. Maar persoonlijk vindt ik linux veel relaxter en simpeler, zeker als je de manuals en google bij de hand houd...

trouwens, Vista heb ik hier legaal liggen (elke x64-versie (home, premium?, business en ultimate)). Momenteel heb ik een pc met een AM2 socket => DDR2 & S-ATA2; en believe me, vista is TRAAG. Net zoals het op elke andere pc van klasgenoten etc. is. Het bevat geen drivers -> maak maar eens een netwerkconnectie met het internet, zorg maar dat Aero gebruikt kan worden (nieuwe GUI), speel maar muziek af, probeer maar film te kijken, het lukt toch niet zonder drivers... Voor sommige hardware zijn er ondertussen drivers..

Hoewel, Realtek Audio heeft nog geen (werkende) drivers.. Bijna elke onboard-soundcard is Realtek...

Veel plezier met je windows! geef mij maar een linux... jammer dat er niet alles op draait zoals games etc 
Offline Stijn - 27/02/2007 18:12
Avatar van Stijn PHP expert Ik heb op de computerbeurs met mijn pc Beryl getoont (een 3D desktop op linux - kubuntu) en daarna kwam vista met zijn 3D desktop 

Ik had 10 programma's open staan (films, documenten, verkenner,...) en vista had er 4 openstaan (kaartspel, configuratie scherm, ....) en die crashte na 5 minuten al. Terwijl mijn linux nog niet vastgelopen had echt leuk voor te zien en mensen vinden het ook mooi als je toont wat je met linux kan. Velen zijn geïnteresseert maar haken af door oa de gebruiksvriendelijkheid en de nog steeds moeilijkheid. Als je idd zoals wimmarrien doet veel opzoekt via google of gewoon bij ons op irc komt dan is dat in no-time gesolved. Er bestaat ook een grote onofficiele handleiding voor ubuntu/fedora/debian/mandriva.

Niet opgeven maar hulp vragen! In de computer winkel gaan ze het niet weten omdat ze gaan zeggen dat je windows moet gebruiken (hoe zou dat nu komen? ) en daar ben ik fel tegen dat je niet in een computerwinkel linux support kan krijgen! 
Offline nemesiskoen - 27/02/2007 18:13 (laatste wijziging 27/02/2007 18:19)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Ja maar de huis-tuin-en-keuken-computer heeft geen complexe rommel nodig, maar een kaartspelletje, word en outlook:-) Als je een deftige pc hebt en je flikkert hier geen rommel op dan gaat er niets verkeerd gaan hoor. En dan heb je nog dat gezeik dat een hoop gewoon niet 'linux-vriendelijk' is (lees: draait niet op linux).

Citaat:
Linux is perfect voor de doodgewone huis-tuin-gebruiker.

Bwaaaa:-)


Citaat:
en tot mijn verbazing zijn er veel mensen die al van linux gehoord hebben en geprobeert hebben. Sommigen gebruiken het jaren en zijn er zeer tevreden over.

De enige mensen die ik ken die met Linux werken en er tevreden over zijn die ken ik OF via het Internet (IRC en rotzooi) OF zijn keiharde programmeurs (of systeembeheerders). Ik zal je vertellen: ik en titjes, wij kunnen best met een hoop overweg, wij hebben zelfs al zware zaken opgezet met Active Directory bij Server 2003, dus noobs kun je ons niet noemen... maar ik heb 2 linkerhanden als het op linux aankomt, hoewel ik wel een giga manual bij me heb als ik er mee ga werken, en tot zover ik weet was dit bij titjes vorig jaar ook zo. Ik weet niet of hij dit jaar een fan van Linux is geworden... ik betwijfel het. Ik zeg niet dat het slecht is, maar ik vind Windows gewoon 100 keer zo eenvoudig werken. Dan zeg je misschien: ja maar je bent er mee opgegroeid. Dan zeg ik: ik kan beter met OS 7, OS 9 en OS X werken (als het om amateurgebruik gaat, en niet over serverzeik) dan met windows. (die andere mac os'en heb ik voor zover ik weet nooit geprobeerd, maar ik neem aan dat ze hetzelfde gebruiksgemak bieden)

En nu niet afkomen van: OS X is toch gewoon een soort van Linux, omdat het UNIX based is... ja whatever! Dan heb je nog nooit met OS X gewerkt, want het voelt heel anders aan.

Wat ik me vooral afvraag: is het de moeite waard om maanden te liggen rondneuzen en manuals zoeken, als ik nu geen problemenen ondervind? Overigens heb ik een enorme pishekel gekregen aan linux toen het weigerde te installeren op mijn gewone PC. Zelfs de leerkracht systeembeheer bij ons op school wist er geen raad mee... en dat is niet de eerste de beste.

Wat ik ook een keer gelezen heb was dat linux niet kan vastlopen, dat het dat nooit of zelden doet... ik noem die persoon een leugenaar uit eigen ervaring.

Maar goed, dit is hetzelfde als over Open Source VS Closed Source discusieëren, en dat is nutteloos.
Offline Stijn - 27/02/2007 18:47
Avatar van Stijn PHP expert
Citaat:
Wat ik ook een keer gelezen heb was dat linux niet kan vastlopen, dat het dat nooit of zelden doet... ik noem die persoon een leugenaar uit eigen ervaring.
Ja gelezen maar da's inderdaad niet waar. Je kan altijd een systeem overbelasten dus is een crash altijd mogelijk. Maar de crashes bij *NIX zijn minder dan bij Windows.

btw, ik vind OS X niet echt een *NIX variant want die kernel is hoogstwaarschijnlijk zwaar gerecoded.

Het is gewoon de ervaring die het hem doet. Ik draai ook af en toe nog eens op windows, gewoon als ik es wil gamen.
Offline Gerard - 27/02/2007 18:59
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
Windows ziet er makkelijk uit voor een gewone gebruiker, true. Maar persoonlijk vindt ik linux veel relaxter en simpeler, zeker als je de manuals en google bij de hand houd...
Ik vind persoonlijk Windows weer een stuk fijner werken. Niet alleen omdat ik er al langer mee werk maar omdat ik het bestandssysteem ook fijner vind.

Citaat:
trouwens, Vista heb ik hier legaal liggen (elke x64-versie (home, premium?, business en ultimate)). Momenteel heb ik een pc met een AM2 socket => DDR2 & S-ATA2; en believe me, vista is TRAAG. Net zoals het op elke andere pc van klasgenoten etc. is. Het bevat geen drivers -> maak maar eens een netwerkconnectie met het internet, zorg maar dat Aero gebruikt kan worden (nieuwe GUI), speel maar muziek af, probeer maar film te kijken, het lukt toch niet zonder drivers... Voor sommige hardware zijn er ondertussen drivers..
Al die grafische dingen kan je disablen en je kan makkelijk windows laten draaien op een wat mindere pc. Ubuntu heeft lang niet zoveel grafische pracht als Vista op dit moment heeft.

Citaat:
Hoewel, Realtek Audio heeft nog geen (werkende) drivers.. Bijna elke onboard-soundcard is Realtek...
Geen last van met mijn Realtek High-Definition Audio, kon gewoon de drivers van Realtek zelf downloaden en die deden het perfect op mijn Windows Vista Business N.
Offline gothmog - 27/02/2007 19:01
Avatar van gothmog Lid Ik gebruik ook windows voor gamen, en ik heb al m'n bestanden (web-site's etc.) nog op windows staan en daar moet ik van windows met m'n fiken afblijven als ik er via Suse op kom.
Er is trouwens ook een andere versie van linux, Pardus, gemak van Windows en de kwaliteiten van Linux!
Offline Pieter - 27/02/2007 19:30
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
(offtopic)
Gothmog, wat bedoel je met het gemak van windows? Ik heb toevallig pardus een week of 2 geleden hier op een cdtje gebrand maar nog niets verder mee gedaan...
Offline Abbas - 27/02/2007 19:55 (laatste wijziging 27/02/2007 21:00)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Zoals vage al zei:
Wij hebben vorig jaar uitgebreid Linux bestudeerd, geconfigureerd en er vanalle andere "rommel" mee gedaan...
En vanaf dan zijn de problemen begonnen:

- installatie loopt al volledig in het honderd, zelfs na verschillende keren opnieuw geprobeerd te hebben
- configureren naar eigen goesting, en dan heb ik het nog over eenvoudige zaken, die elke thuisgebruiker doet: niet anders dan problemen waar, zoals gezegd, onze eigen leerkracht (die uit de sector systeembeheer komt), geen raad mee wist.

Ik wou niet direct vooroordelen hebben over Linux, hoewel ik er al niet anders dan problemen mee heb gehad. Dus dacht ik: waarom niet thuis installeren zonder het gezeik van schoolcomputers en toen waren m'n vooroordelen terecht.
Herkennen van hardware was het eerste waar ik tegen op moet boksen en daarna nog een hele resem aan andere dingen.

Ik heb moeten plakken en dus dit jaar opnieuw Linux installeren en configureren. Ik was nog geen tien minuten in de klas en ik wist opnieuw waarom ik Linux "haatte": niet anders dan problemen.
(We werken nu met Suse 10.2 ipv 10.1, want dat zou beter zijn: guess again!)

Een andere klasgenoot heeft al 3x opnieuw Linux kunnen installeren wegens een of andere kernel-fout en andere fouten. (vage: het gaat over de xasse )

Nu mag je zagen op Microsoft al wat je wil, maar hier is het gewoon:
- cd insteken
- klikje hier, klikje daar en je installeert
- installatie klaar
- doe wat je wil

En als Microsoft dan beslist om de beveiliging omhoog te zwieren, wat essentieel is, vind ik dat zeker niet erg. En als dan de concurrentie voor Linux te groot wordt: so be it!

@ hieronder:
Dat van het gemakkelijk zijn sloeg op Windows en niet op Linux 
Offline gothmog - 27/02/2007 20:09 (laatste wijziging 27/02/2007 20:10)
Avatar van gothmog Lid @pieterc,
Ik heb gehoord van iemand dat het ook heel makkelijk te gebruiken is. Installeren en klaar, precies zoals titjes hierboven zegt.
http://www.pardus-linux.nl/?page_id=4 hier staat ook dat je meteen van alles kan doen. Ik weet niet of er verschil zit met andere Linux versies, ben niet echt een kenner...
Offline Stijn - 27/02/2007 20:15
Avatar van Stijn PHP expert ubuntu is ook maar een paar klikken en het is geinstalleerd, waar zagen jullie over Als je al direct het moeilijkste distrubutie kiest (redhat wss) kan ik het geloven dat het niet direct ging.

Citaat:
Ubuntu heeft lang niet zoveel grafische pracht als Vista op dit moment heeft.
http://www.gnome-look.org - http://www.kde-look.org

Trouwens is linux nog nie lang op de markt vergeleken met windows. Windows was er al in de jaren 80 en linux in de jaren 90.

Over hard-coded programmer is ook maar gezever want 20% van onze bezoekers was 60+

Wat is eigenlijk het nut als je een pixel gaat encrypten? Ik vind dat maar overdreven hoor want zoals je ziet worden wij *NIX aan de kant gezet voor een bedrijf dat kapitaal heeft klootzakken (woede-uitbarsting), moeten vrijwilligers daar zoveel tijd in stoppen?

Offline Soebam - 27/02/2007 20:22
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Ik vind ubuntu gebruiksvriendelijker dan windows xp, de twee besturingssystemen waar ik nu mee werk. En gnome ziet er zeker goed uit hoor! Echt geen commentaar op dat gebied.

En ontopic: als de hardware alleen nog voor windows moet werken, moet er dus iets worden aangepast aan de hardware. Waarom zouden hardware fabrikanten hun markt verkleinen? Natuurlijk doen ze dat niet.
Offline Wim - 27/02/2007 20:28
Avatar van Wim Crew algemeen
Citaat:
Al die grafische dingen kan je disablen en je kan makkelijk windows laten draaien op een wat mindere pc. Ubuntu heeft lang niet zoveel grafische pracht als Vista op dit moment heeft.

Kubuntu, met de nieuwe KDE en Beryl! 3D Kubus! prachtiger kan het toch niet? Daarbij al die grafische effecten nog eens, zelfs 4 films tegelijk laten lopen, welke in elkaar overvloeien, zonder enige hapering? Windows kan dit nog niet eens met 2 op hetzelfde systeem!
Offline nemesiskoen - 27/02/2007 20:40 (laatste wijziging 27/02/2007 20:46)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
ubuntu is ook maar een paar klikken en het is geinstalleerd, waar zagen jullie over

Dat probeerde ik ook... Ubuntu met installatie en met live CD liepen in het honderd, vervolgens liep Suse 9 en Suse 10 in het honderd... en toen heb ik het opgegeven om het thuis te installeren.

Citaat:
zelfs 4 films tegelijk laten lopen, welke in elkaar overvloeien, zonder enige hapering? Windows kan dit nog niet eens met 2 op hetzelfde systeem!

Dat deed mac 5 jaar geleden al...

Citaat:
btw, ik vind OS X niet echt een *NIX variant want die kernel is hoogstwaarschijnlijk zwaar gerecoded.

En dit kan je bevestigen met welke informatie?

Citaat:
Ik vind dat maar overdreven hoor want zoals je ziet worden wij *NIX aan de kant gezet voor een bedrijf dat kapitaal heeft klootzakken (woede-uitbarsting), moeten vrijwilligers daar zoveel tijd in stoppen?

Alsof jij aan *NIX hebt meegewerkt. Ik vraag me af of je de code ooit al eens bekeken hebt. Overigens heeft *NIX weldegelijk kapitaal.

Citaat:
Over hard-coded programmer is ook maar gezever want 20% van onze bezoekers was 60+

die-hard programmeur bedoel je... en ik zei helemaal niet dat op uw beurs daar geen 'niet-die-hard-nerds' rondliepen, ik zei alleen dat de enige mensen die ik ken die linux gebruiken die-hard-nerds zijn. En je maakt me niet wijs dat er slechts een paar van die geïnteresseerde mensen die-hard-nerds waren, zowiezo de meerderheid. En dat argument van 60+ is een beetje vaag. Want dat wil zeggen dat 80% van de mensen 60- waren... en wat betekend dit? Inderdaad, niets...
Offline Abbas - 27/02/2007 21:04
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Citaat:
ubuntu is ook maar een paar klikken en het is geinstalleerd, waar zagen jullie over Als je al direct het moeilijkste distrubutie kiest (redhat wss) kan ik het geloven dat het niet direct ging.


Ten eerste, ik heb nooit gezegd dat iemand zaagt, dus doe dat dan zelf ook niet. Ik deel alleen persoonlijke ervaringen mee!!!
(En dan iets zegge over het VB en vrije meningsuiting)

Ten tweede hebben we niet RedHat maar Gnome -> EN <- KDE geprobeerd, en bij allen liep het mis!
Offline Gerard - 27/02/2007 21:09
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
Trouwens is linux nog nie lang op de markt vergeleken met windows. Windows was er al in de jaren 80 en linux in de jaren 90.
Alsof ervaring met creativiteit te maken heeft.

Citaat:
Kubuntu, met de nieuwe KDE en Beryl! 3D Kubus! prachtiger kan het toch niet?
Hoeveel modules zei je ook alweer dat ik moet installeren om dit voor elkaar te krijgen? Rrrrrrrrright.

Citaat:
Wat is eigenlijk het nut als je een pixel gaat encrypten? Ik vind dat maar overdreven hoor want zoals je ziet worden wij *NIX aan de kant gezet voor een bedrijf dat kapitaal heeft klootzakken (woede-uitbarsting), moeten vrijwilligers daar zoveel tijd in stoppen?
Microsoft heeft dat kapitaal dan ook echt wel verdiend. Mac had het kunnen hebben als ze in de jaren 80 naar Bill Gates hadden geluisterd en hun OS ook op non-mac systemen hadden laten draaien.

En over die vrijwilligers, laat me alsjeblieft niet lachen. Alleen de beginners en kleine-module schrijvers zijn nog echt vrijwillig bezig. De rest wordt allemaal (dik) betaald. Waarom denk je dat je moet betalen voor de grotere distro's. Het feit dat veel zaken onder GPL worden gereleased (of een andere licentie) wil niet zeggen dat het allemaal vrijwillig gebeurt.
Offline Stijn - 27/02/2007 21:11
Avatar van Stijn PHP expert ik werk niet mee aan NIX en heb nog nooit code gezien maar ik weet wel dat programma's enzo gemaakt worden door vrijwilligers, bedrijven,...

Oké Suse is een groot bedrijf, Ubuntu wordt gesteund door een miljardair en redhat is ook een succes bedrijf, idem als Mandriva.

Ow ik dacht dat OS X een herschreven NIX kernel had.... Dus het volgens mij zit er nog NIX in maar niet compleet?

euhm je hoeft geen die-hard-nerd te zijn om linux te gebruiken. Maar tijdens de linux installatie moet je als huis-tuin-keuken-gebruiker niets extra's installeren want je hebt office, webbrowser, chat-clients, tools en dat allemaal mooi geordend.
Ik heb daar ook een uur over zitten praten met de Mandriva club en daar zeiden ze het ook. Bij linux distrubities zit alles voor de simpele gebruiker, het is wanneer je naar wat naar meer wilt dat je misschien wat commands moet gebruiken. Trouwens bestaan die apt-get tools niet voor niets. Je zoekt iets en installeert het met een muisklik en het staat er al direct in je menu. Ook zeiden zij ook en vind ik ook wel zo dat je windows inderdaad installeert met een muisklik. Maar we spreken hier over een Operating System. Ik krijg het gevoel (als ik de reviews , artikels lees) dat Vista gewoon een programma is, wat niet zo is. Office moet je nog eens extra kopen en installeren. Je wordt opgescheept met software die je niet eens kan kiezen: internet explorer (veilig? we hebben het gezien met IE6), windows media player (codec? right , mp4 kan ie niet afspelen alsook andere extensies).

De prijs van windows vista met office 2007 en alles erop en eraan: €500
De prijs van linux (met beryl, er is een wiki per distrubitie en per versie, dus over docs hoef je niet te klagen) met alles erop en eraan: €0

Daarboven moet je bij vista nog eens een nieuwe computer hebben of een hele hardware update die alweer €1.000 kost. Bij linux heb je genoeg aan een Pentium van 1000Mhz en een 3D kaart van 64MB (indien je beryl wilt draaien).

Als je het al nodig vindt om iedere bit te encrypten sorry hoor, vind ik maar zinloos want dan ga je voor iedere bit - 2 bits nodig hebben en extra processor kracht nodig hebben. Vertel mij daar het nut van. Men dacht ook dat men de DVD encryptie niet kon decrypten, big mistake euh?!

Sorry hoor maar als ik die argumenten bovenhaal dan ga je als gewone gebruiker inzien dat linux goedkoper is en toch hetzelfde kan als windows. Oké hij heeft geen beter GUI, o nee *cry*cry*cry. Open je ogen en met een paar klikken heb je een ander thema op de sites die ik gaf.
Offline Abbas - 27/02/2007 21:26
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Citaat:
euhm je hoeft geen die-hard-nerd te zijn om linux te gebruiken.

Misschien niet, maar waarom heeft dan toch nog ongeveer idereen Windows op z'n computer staan, als primair Operating System of niet maakt niet uit...

Citaat:
Maar tijdens de linux installatie moet je als huis-tuin-keuken-gebruiker niets extra's installeren want je hebt office, webbrowser, chat-clients, tools en dat allemaal mooi geordend.

Toen ik zowel in de klas als thuis Linux installeerde deed ik het ook ZONDER al die extraatjes enzo, en TOCH had ik veel (te veel) problemen!

Citaat:
Je zoekt iets en installeert het met een muisklik en het staat er al direct in je menu.

Net hetzelfde bij Windows: klikje hier en daar en je hebt het ook...

Citaat:
Je wordt opgescheept met software die je niet eens kan kiezen: internet explorer (veilig? we hebben het gezien met IE6), windows media player (codec? right , mp4 kan ie niet afspelen alsook andere extensies).

Wat houdt er je tegen een andere browser/player te installeren?

Citaat:
Daarboven moet je bij vista nog eens een nieuwe computer hebben of een hele hardware update die alweer €1.000 kost.

Hoeft ook geen bal te kosten, ik kan met mijn systeem perfect Vista draaien MET de mooie/coole snufjes!

Ga me nu niet vertellen dat je de perfecte "anti-Microsoft / pro-Linux" argumenten hebt gevonden!!!
Offline nemesiskoen - 27/02/2007 21:36
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Ik snap iets niet. Eerst vertel je dat het zo tof is dat er een hoop voorgeïnstalleerd is bij Linux, dit haal je aan als PRO argument. En vervolgens vertel je dat Windows dit ook doet, en dan haal je dit aan als CONTRA argument.
Zo kan ik ook argumenteren:
windows kan draaien op mijn PC, dus dit is kei goed!
Linux draait op een PC, en PC's stinken!!! Dus Linux is slecht.

You get my point?
Offline vinTage - 27/02/2007 21:40
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik vind toch dat stijn1989 gelijk heeft, al zou er wel iets gedaan mogen worden aan die apt-get meuk, dat is dik klote imo.
Als je iets wilt installeren op linux moet je allerlei vage codes ingeven en aanmelden als dit en dat, als leek is dit allemaal enorm verwarrend.

Het is dat linux nog steeds niet op een normale manier flash kan draaien, maar anders zou ik doodleuk linux draaien (wat ik wel doe op de pc's van de kids omdat toen ze gewoon windows draaide, ik om de haverklap die hele pc kon formateren omdat ze weer eoa pagina hadden bezocht en daar vanalles installeerde..., sinds daar linux op draait heb ik nog geen een keer iets hoeven te doen)

iig stel ik het zolang mogelijk uit om mezelf vista (of een andere opvolger te kopenLoaden) 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.205s