login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[VB.NET] Combobox

Offline Stefan14 - 27/01/2007 21:00
Avatar van Stefan14PHP gevorderde Ik heb een Combobox, en nu wil ik deze graag zo instellen dat wanneer deze met TAB geselecteerd wordt, dat je hierin items kan selecteren door middel van de eerste letter van een item in te toetsen.
Nu is dat niet zo want dan komt je ingetype letter juist als tekst in de combobox te staan.

Bij een Selectbox in een webpagina is dit standaard wel het geval, maar in Visual Basic blijkbaar niet.

Hoe kan ik dit instellen of kan dit niet?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 27/01/2007 21:02
Avatar van Gerard Ouwe rakker Je kan bij een ComboBox instellen dat de user ook zelf input kan invullen. Het is één van de mogelijkheden die je kan instellen rechtsonder als je de ComboBox selecteerd. Omdat ik echter geen Visual Studio op mijn laptop heb staan kan ik je helaas even niet verder helpen. Maar ik weet zeker dat je het nu zelf wel kan vinden.
Offline Stefan14 - 27/01/2007 21:08
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde @Proximus, heb je enig idee hoe die propertie (ongeveer) heet, want heb me al helemaal blindgestaard op al die properties en vanalles geprobeerd, maar het heeft allemaal niet het gewenste effect.
Offline zamna - 27/01/2007 21:11
Avatar van zamna HTML beginner DropDownStyle op DropDownList zetten
Offline Stefan14 - 27/01/2007 21:21 (laatste wijziging 27/01/2007 21:32)
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde @zamna, je weet niet half hoe gelukkig je me hiermee gemaakt hebt, want ik ben hier al uren naar aan het zoeken, ongeveer vanaf 4 uur vanmiddag, google, forums doorspitten e.d. Ik moet hiermee als het klaar is ruim 3000 bestellingen gaan invoeren, dus dan is dat wel zo handig.

nu we dan toch bezig zijn, ik heb nog een ander probleempje met die comboboxen, ik heb er 15 onder elkaar, bedoeld voor het invoeren van producten van een bestelling.
Hierin staan dus producten die uit een tabel producten worden gehaald, nu heb ik de volgende properties ingesteld:
Databindings -> Valuemember = productnaam
Datasource = Dataset3.producten
DisplayMember = productnaam

en de code
DataSet3().Clear()
OleDbDataAdapter1.Fill(DataSet3)

probleem is nu dat wanneer ik een combobox wijzig, dan veranderen gelijk alle andere comboboxen ook. Ze hebben allemaal verschillende namen.
Offline zamna - 27/01/2007 21:43
Avatar van zamna HTML beginner srry, Wat is nu precies je probleem bij dat tweede ?
Offline Stefan14 - 27/01/2007 22:09
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde probleem is dat wanneer ik bijv. combobox 1 wijzig, dan veranderen ook gelijk alle andere 14 comboboxen. Ook als ik bijv. combobox 5 wijzig, dan veranderen ze allemaal. Op de een of andere manier zijn ze dus aan elkaar gekoppeld, maar hoe weet ik niet.

Ze zijn allemaal op dezelfde manier ingesteld (gekopieerd) zoals hierboven beschreven.
Offline Abbas - 28/01/2007 11:53 (laatste wijziging 28/01/2007 11:54)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Volgens mij moet dit:
  1. DataSet3().Clear()


Veranderd worden in dit:
  1. DatSet3.Clear();


Misschien moet je maar eens grotere stukken code geven via "plaatscode" en niet zomaar stukjes hier plakken hoe je het ongeveer doet  
Dan kan ik je in ieder geval meer en beter helpen!
Offline Stefan14 - 28/01/2007 16:35 (laatste wijziging 28/01/2007 16:36)
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde @titjes, gebruik een boek als naslagwerk, dat is "programmeercursus Microsoft Visual Basic .NET" van academic service geschreven door michael halvorson.

Daar stond in dat ik het zo moest typen. het is weliswaar al een boek uit 2002, dus misschien dat er wat verouderd informatie in staat, maar heb het boek dan ook al uit eind 2005, en heb er nog weinig mee gedaan.

de enige code die ik je kan geven heb ik je gegeven, of ik moet de door het programma gemaakte code ook geven.
hier vind je de code terug inclusief de door het programma gemaakte code:
http://plaatscode.be/3995/

EDIT: ik heb zojuist de code voor het clearen even veranderd, maar dat maakt blijkbaar niets uit voor de werking.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.208s