login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

IE 7.0, doen of niet doen!

Offline Chupskie - 03/01/2007 09:16
Avatar van ChupskieMySQL beginner Hallo allemaal,

Internet Explorer 7.0 komt vortaan ook met de updates mee.
Wat vinden jullie ervan? Meepakken, of nooit meer aankomen? 

-Chupskie

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dark_Paul - 03/01/2007 09:49
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Ik vind de tabbladen een vooruitgang, werkt veel fijner dan allemaal losse schermen..

Qua beveiliging weet ik 't niet. Ze hebben in ieder geval geprobeerd om zich wat meer aan de W3C-standaarden te houden.
Probleem is nu, dat we met 3 browsers onze websites moeten checken, met IE6, IE7 en Firefox.
Offline timo - 03/01/2007 09:52
Avatar van timo PHP ver gevorderde IE7 heeft volgens mij maar weinig verschillen met FF behalve een stel CSS fouten nog steeds, maar het is zeker een verbetering!
Offline compudoc - 03/01/2007 09:59
Avatar van compudoc PHP beginner IE7 is volgensmij wel wat minder snel omdat hij eerst die Phishing check doet. Hij gebruikt wel minder geheugen dan FF
Offline Dark_Paul - 03/01/2007 10:02
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde IE7 houdt zich nog steeds niet aan de goede standaarden. Ik zag laatst een site, daar stond een link bij naar een testpagina.
Die testpagina was 9jaar geleden in het leven geroepen voor Microsoft. Als ze die pagina goed konden weergeven, met toendertijd IE2.0, dan voldeden ze aan de webstandaarden.
Vandaag de dag kan zelfs IE7 de pagina niet correct weergeven. Firefox en Opera enzo hebben geen problemen.
Het is een pagina met borders, paddings en margins. De grote struikelblokken in IE tov FF.
Offline lemoinet - 03/01/2007 10:17 (laatste wijziging 03/01/2007 10:23)
Avatar van lemoinet PHP gevorderde
Citaat:
Probleem is nu, dat we met 3 browsers onze websites moeten checken, met IE6, IE7 en Firefox.


en ge vergeet nog Opera, Safari, Konqerer
Offline webstab - 03/01/2007 16:30
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Ik ga hem persoonlijk nog niet meepakken.
(het is mij ook nog niet gevraagd geweest)

Nu kan ik nog rustig in Firefox en IE6 testen. (en opera en konqerer, de rest heb ik niet)

En wanneer alles in deze browsers werkt zal dat wss ook wel in internet explorer werken. (en anders check ik het op de pc van mijn ouders)

Natuurlijk, als je IE gebruikt al browser om in te surfen (dus niet enkel voor te testen) dan zou ik wel updaten.
Offline Chupskie - 03/01/2007 16:42
Avatar van Chupskie MySQL beginner Ja, het was leuk geweest, als je ze allebij nog kon draaien op 1 pc.
Dus dat je zowel IE6 als IE7, dan wel niet tegelijk kunt gebruiken 

Maar dat kan volgens mij niet of wel? 
Offline Dark_Paul - 03/01/2007 16:46
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Dat kan wel..
Je voert gewoon de update naar IE7 uit, dan zoek je op Google naar 'Internet Exporer 6 Stand Alone', en dan moet je gewoon een link pakken, die niet naar de Microsoft site verwijst.

Citaat:
en ge vergeet nog Opera, Safari, Konqerer

Maar die intepreteren de boel wel juist, net als Firefox.. Daar hoef je dus niet echt apart in te controleren.
Als het in Firefox werkt, kan je er vanuit gaan dat 't in die browsers ook goed wordt weergegeven.
Offline ece - 03/01/2007 16:49 (laatste wijziging 03/01/2007 16:50)
Avatar van ece HTML interesse Bij Legale Windows kan je het doen.
Bij Illegale Windows beter niet want hij controleerd of je een legale Windows hebt net zoals Windows Media Player 11.

Oja verder heb ik geen oordeel want ik heb me er nog niet in verdiept over hoe en wat.
Offline Chupskie - 03/01/2007 16:50 (laatste wijziging 03/01/2007 16:51)
Avatar van Chupskie MySQL beginner Idd, daar ging ik normaal ook van uit.. dat het als het in firefox, en in ie werkte, dat het dan wel in alle browsers zal werken  

iig, ik had toen wel iets gehoord van een standalone versie van ie7 beta, maar toen ik die erop had staan, werkt ie6 alsnog helemaal niet meer.. en heb ik er een hoop werk voor moeten doen, om ie6 weer terug te krijgen.

Daarom dacht ik dat dat waarschijnlijk niet ging..
Maar het kan dus gelukkig wel  

Dan pak ik em toch maar even mee denk ik 

Edit: @ece, hij controleert toch alleen als je ie7 download van de site zelf. Maar als je ie7 met de updates laat mee komen, controleert ie volgens mij niks hoor?
Offline timo - 03/01/2007 18:50
Avatar van timo PHP ver gevorderde Er is een extensie voor FF beschikbaar waarin je een tab tot IE kan omtoveren, best handig, moet je even zoeken op http://addons.mozilla.org/ tussen de Developer extenties..
Offline stijnhau - 03/01/2007 19:15
Avatar van stijnhau Onbekend meepaken.
IE 6 is echt te rot.
ik hou er zelfs geen rekening meer mee.
Offline ece - 03/01/2007 19:46
Avatar van ece HTML interesse @Chupskie.
Nee maar zodra je internet installeerd geeft ie dat wel weer.
Maar met updates heb je kans van niet want volgens mij komt er dan geen installatiescherm of misschien wel dat weet ik dus niet zeker. Maargoed als dit niet het geval is, is het gelijk info voor andere mensen .
Offline putbruy - 03/01/2007 20:39
Avatar van putbruy HTML beginner
Citaat:
IE 6 is echt te rot.
ik hou er zelfs geen rekening meer mee.

...niet echt een prof. webdevelopers uitspraak  
Offline stijnhau - 04/01/2007 10:09
Avatar van stijnhau Onbekend ie 6 heeft een eigen taal nodig he.
er zijn er veel die updaten nu dus.

en hij zag er een paar weken gelden god uit enn als een lid zegtd at er iets mis is pas ik het wel aan maar test er niet in.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s