login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Frontpage, de totale krankheit

Offline Tuinstoel - 20/09/2006 19:34
Avatar van TuinstoelPHP expert Oja het is weer zover, school is begonnen en bij mij op school zijn er ook 2 uren gereserveerd voor AV, algemene vaardigheden. Hierbij ben je bij ons ingedeeld bij grammatica, spelling, rekenvaardigheid en/of ict. Ik had de 3e eerste voldoende afgesloten, dus ik was nergens bij in te delen, want ict is alleen voor de mensen die dus alles voldoende hadden. Afijn ik dus ingedeeld bij rekenvaardigheid en ICT. Nou nou, ict, op school. Toevallig gaf mijn leraar wiskunde daar nou net informatie over, dat we een boekje moesten halen bij de mediatheek over frontpage. Dus ik navragen wat we dus daadwerkelijk daar gaan doen, zegt die grapjas tegen mij dat ze met frontpage websites gaan maken. Ik dus zo tegen die vent ik kan dat al; hij weer tegen mij: Oh mooi dan kun je ons mooi helpen.

Maja nu is het geval ook nog zo dat we het met een voldoende moeten afsluiten, maar nu ben ik bang dat je alleen met frontpage mag werken, en dat bevalt me niet zo omdat websites mooier en beter zijn met alleen CSS en HTML.

Dus wie heeft goede argumenten om die kloot te overtuigen dat hij een prutser is en naar mij moet luisteren, want dit is totale ergernis man .

23 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stefan14 - 20/09/2006 19:38
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde frontpage krijg je allemaal zo'n beetje dezelfde soort sites mee, een beetje variatie mag toch ook wel?

en ja, frontpage is niet echt aan te raden, heb het programma nog nooit gebruikt/gezien omdat het zo afgeraden wordt.
Offline Damage - 20/09/2006 19:57
Avatar van Damage PHP interesse Gewoon zeggen tegen die kloot dat een txt editor beter is en dan beuk je er nog paar feiten tegen aan waarom... en dan vraag je aan hem zijn kennis en als die wil dat je help... gewoon een deal zien te balle 
Offline zamna - 20/09/2006 19:58
Avatar van zamna HTML beginner Ik snap het probleem niet Toon hem eens de html die frontpage produceert of voer eens een validatietest uit 
Offline Vakama - 20/09/2006 20:02
Avatar van Vakama HTML beginner Toon hem een frontpage site, en daarna een ander soort site?
Offline Soebam - 20/09/2006 20:07
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde of je typt je html en css gewoon zelf in frontpage? heb je 't nog enigszinds highlited ook en hij kan niet zeuren 
Offline Stijn - 20/09/2006 21:51
Avatar van Stijn PHP expert vertel hem dit:
  1. <?php
  2. for( $i = 0 ; $i < ONEINDIG ; $i++) {
  3. echo "Frontpage suckt gewoon!\n";
  4. }
  5. ?>


^^
Offline CDNC - 20/09/2006 22:05
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde laat het dan op z'n minste stoopen bij 1.000.000 ofzo... duurt ook al ff.

je moet maar eens een pagina laden in fontpage met JS en CSS dat zit er bij preview zo bekakt uit...

laat hem dit topic zien 
Offline Dark_Paul - 21/09/2006 12:00
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Laat hem een site zien die je zelf hebt gebouwd van scratch met HTML en CSS en boor hem en zn frontpage de grond in 
Offline xSc - 21/09/2006 12:15
Avatar van xSc Onbekend Als argument kun je aandragen dat beginnende webmasters daarmee prima uit de voeten kunnen. Al snel zal blijken dat Frontpage puur gericht is om een onervaren surfer/webmaster van een website te voorzien.

Nadelen van Frontpage:
- Standaard vormgeving website
- Veel onnodige code -> meer dataverkeer
- Niet SEOgericht
- (alleen correct resultaat in Internet Explorer?)
Offline marten - 21/09/2006 12:32
Avatar van marten Beheerder bom op de school en daar een website over maken
Offline Wijnand - 21/09/2006 14:56 (laatste wijziging 21/09/2006 14:56)
Avatar van Wijnand Moderator Wacht even hoor.. gebruiken jullie allemaal geen frontpage dan?   Hoe doen jullie het dan. Het kan toch niet anders dan met frontpage toch??? 

 
Offline Gerard - 21/09/2006 15:12
Avatar van Gerard Ouwe rakker De argumenten die henri aandraagt zijn allemaal stuk voor stuk goede. Je kan natuurlijk ook altijd zeggen dat je frontpage wel zaken van je overneemt, maar dat je nogsteeds niet weet wat je nu eigenlijk aan het doen bent. Het debuggen van een website wordt een stuk moeilijker als je geen verstand hebt van onderliggende code.
Offline xSc - 21/09/2006 15:54 (laatste wijziging 21/09/2006 15:54)
Avatar van xSc Onbekend Een Frontpagewebsite vind ik hetzelfde als een website in tables (zonder correct CSSgebruik). Dus als je tables (voor layout) gebruikt, kun je net zo goed Frontpage gebruiken.  
Offline Tuinstoel - 21/09/2006 15:58
Avatar van Tuinstoel PHP expert Hm ik heb vanmiddag mijn lesje ICT gehad. Ik kreeg een boekwerk met frontpage daarop, die ben ik verplicht door te nemen omdat ik een toets krijg over frontpage zelf, die voldoende moet worden afgesloten, en een opdracht in de vorm van een website, en die mocht ik gewoon op mijn eigen manier doen. Maar ik moest hem wel even uitlachen omdat hij mij iets vroeg waar hij niet uit kwam .
Offline Simax - 21/09/2006 16:01
Avatar van Simax Onbekend Met andere worden.

Jij bent leeraar, hij student 

Ik heb wel eens een battle gehoude met mijn leraar.
Het ging om het bouwen van een index.php pagina.

Ik won de battle. Een mooi extra rapportcijfer 

MvG,
Generix
Offline Gerard - 21/09/2006 16:07
Avatar van Gerard Ouwe rakker Hoe had je die index opgebouwd dan? (curious)
Offline xSc - 21/09/2006 16:09
Avatar van xSc Onbekend
Citaat:
Het ging om het bouwen van een index.php pagina.


Jij was zeker de jury?
Offline Simax - 21/09/2006 16:35 (laatste wijziging 21/09/2006 16:35)
Avatar van Simax Onbekend Nee, ik was de jury niet.

Ik was degene met het extra rapport cijfer 

MvG,
Generix
Offline Gerard - 21/09/2006 16:37
Avatar van Gerard Ouwe rakker Nou nog een antwoord op mijn vraag en de wereld is weer blij 
Offline Duikboot - 21/09/2006 17:17
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Tuinstoel, ik weet hoe je je voelt. Die klootviool die ik voor informatica heb dacht ook leuk te zijn en ons HTML te leren.

"Jongens, jullie hebben 50 minuten om een simpel HTML paginatje te maken."
Duikboot: "af..."

Wel makkelijk, maar erg interesant is het niet, zeker omdat ik nu al die eppo's moet helpen die er geen reet van snappen. Tags om af te sluiten kennen ze bevoorbeeld niet. Ik wens je er succes mee, ik hoop dat je het er beter vanaf brengt dan ik, want al die noobs helpen zuigt vrij hard  
Offline Gerard - 21/09/2006 17:36
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
Ik wens je er succes mee, ik hoop dat je het er beter vanaf brengt dan ik, want al die noobs helpen zuigt vrij hard


Weet je ook gelijk hoe wij ons voelden toen jij hier kwam!

grapje 
Offline Da_WebDevil - 30/10/2006 14:38
Avatar van Da_WebDevil HTML beginner je kan frontpage wel gebruiken, maar niet met de wysiwyg-manier. die het gewoon met de code.
Offline Nowan - 17/11/2006 02:13
Avatar van Nowan Nieuw lid
Citaat:
je kan frontpage wel gebruiken, maar niet met de wysiwyg-manier. die het gewoon met de code.


Idd, en als die "vent" zaagt over dat uw code er raar uitziet, zegt ge maar dattem kan kiezen tussen de uwe verbeteren, of uwe website door frontpage gerenderd... hij zal wrs antwoorden da't resultaat telt... in which case ge maar zegt da als ge mé dien uitleg in een 'ict'-bedrijf (zen vak heet toch ict?) aankomt me frontpage en den uitleg "'tis het resultaat da telt" dan hangen ze u mé foto en al in ene keer aan de "wall of noobs"...

of zeg dage vanwege financiële en religieuze overwegingen gene frontpage kunt gebruiken, gebruikt dan kladblok (of een ander programma, ge kunt die code toch in kladblok openen om het zo te doen lijken) en maakt nen betere website als al de rest...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.208s