login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Niveau

Offline xSc - 10/07/2006 20:34
Avatar van xScOnbekend Wanneer is een site professioneel?

17 antwoorden

Gesponsorde links
Offline haytjes - 10/07/2006 20:36 (laatste wijziging 10/07/2006 20:36)
Avatar van haytjes Gouden medailleGouden medaille

JS gevorderde
dat is een mening die verschilt van persoon tot persoon.
De ene persoon zegt dat een site professioneel is vanaf dat er veel mensen op komen (kwantiteit). De andere zegt dat dat is wanneer er een X aantal leden actief aanwezig zijn (kwaliteit). Dus hierover kan je gaan redetwisten.
Offline MindPrison - 10/07/2006 20:37
Avatar van MindPrison PHP gevorderde wat een vraag, dat is net zoals: waarom is de lucht blauw?
Offline xSc - 10/07/2006 20:43
Avatar van xSc Onbekend @MindPrison, een goede vraag, vind ik zelf. Wellicht kunnen mensen hiervan leren. Vaak wordt een site als professioneel gezien, wanneer de layout in orde is.
Offline Dolfje - 10/07/2006 20:50
Avatar van Dolfje Gouden medailleGouden medailleGouden medaille

PHP ver gevorderde
Proffesioneel dat is ondefineerbaar. Er zijn zoveel argumenten waarom en waarom een site al dan niet proffesioneel is.

Een tekst wordt proffesioneel geacht als het een logische indeling heeft en voldoende onverstaanbare woorden heeft. (waar men natuurlijk de schoonheidsfoutjes als spellingsfouten niet mag maken)
Maar dan nog zeggen bepaalde mensen dat het geen proffesionele tekst is.

Bij websites is het hetzelfde, het begint allemaal met een goede indeling en een mooi ogende layout, die strak en geen foefjes heeft.
Offline Lemon - 10/07/2006 20:54
Avatar van Lemon PHP expert In mijn ogen is een site professioneel als er een duidelijke navigatie structuur is, en dat de code overal werkt. (dus ook input validatie enz).

Offline marten - 10/07/2006 21:44 (laatste wijziging 10/07/2006 21:45)
Avatar van marten Beheerder mijn ogen is je site professioneel als je klant tevreden is en dat je zelf tevreden bent..... (Gevorderden weten hoe lastig je tevreden kan zijn met je site )
Offline b4nkr0bz0r - 10/07/2006 21:48 (laatste wijziging 10/07/2006 21:50)
Avatar van b4nkr0bz0r PHP gevorderde Ik vindt het professioneel, als de lay goed is, markup code valid is, en als de webmaster denkt als een bezoeker (dat je bijv. niet eerst een hele site moet verkennen, wil je ergens gebruik van maken).

Ik vindt ook dat de input gecontroleerd moet worden, voordat er uits uit of in de db wordt gezet/gehaald, en dat er dan een duidelijke errors is, waar elke PC-newbie wat mee kan...(zag laats dat er een 404 error optrad, toen was het mogelijk dat ik de site probeerde te hacken, staat nogal raar).
Offline ece - 10/07/2006 22:01
Avatar van ece HTML interesse Geen één site is perfect. Dus professioneel is een hele grote en brede term.
Voor iedereen dus anders. Het is afhankelijk wat je onder professioneel verstaat (net zoals respect).
Offline b4nkr0bz0r - 10/07/2006 22:06
Avatar van b4nkr0bz0r PHP gevorderde 'Het is afhankelijk wat je onder professioneel verstaat', dat wordt dus aan je gevraagt
Offline ece - 10/07/2006 22:12
Avatar van ece HTML interesse -Goede layout.
-Overzichterlijk.
-Algemeen Nederlands getyped.
-Valid.
-Toegankelijk voor iedereen.
-Niet rasistisch o.i.d.
-Respect voor de bezoeker.
-E.v.t service bieden.
-Mensen helpen als ze problemen hebben (kan je bij service zetten).
-Vindbaar voor mensen.
-Legaal.
-Weinig/Nooit offline.
-Maatregelen nemen indien nodig.
-Anti vriendjespolitiek (dus als je vriend iets doet wat niet mag denken van 'Ooh hij is een vriend dus ik ban hem niet' ofzo).

Behoorlijke lijst .
Hopelijk kan je er iets mee.
Offline Bart - 10/07/2006 22:26
Avatar van Bart PHP expert In mijn ogen is een site professioneel als je er ook geld mee verdiend.
Denk maar aan professioneel voetbal.
Ook moet de markup goed zijn, de site moet goed op google vindbaar zijn.
Offline Maarten - 10/07/2006 22:30 (laatste wijziging 10/07/2006 22:30)
Avatar van Maarten Erelid @Hierboven:
dat is wel gek.. sites als www.ubuntu.com
- Het betreft een serieus onderwerp
- Het is duidelijk en gestructureerd
- Het is up-to-date
=> Professioneel IMO.

Maar ik kan je verzekeren dat het niks opbrengt.
Offline ece - 11/07/2006 00:41
Avatar van ece HTML interesse @Quicky.
Niet mee eens.
Er zijn vele voetballers die niet hun best doen maar wel als professioneel worden aangepsroken.
Offline xSc - 11/07/2006 08:42
Avatar van xSc Onbekend Een punt vond ik niet in jullie reacties:

Elke bezoeker persoonlijk behandelen ...
Offline BigBug - 11/07/2006 09:01
Avatar van BigBug PHP expert
Citaat:
pro·fes·si·o·neel (bn.)
1 van beroep => beroeps; <=> amateuristisch
2 eigen aan een, het beroep
3 als gemaakt door vakmensen => vakkundig; <=> onprofessioneel
Nou met de dikke vandale hoef je het tegenwoordig ook niet meer eens te zijn.

Eigenlijk niemand hier maakt website's als beroep.. Meer als bijverdiensten.
- Gemaakt door vakmensen Wie bepaald dat je er een vakmens voor bent.

Persoonlijk vind ik dat een professionele site:
- Een duidelijke layout en deze moet stijlvol zijn (passend bij waar het bij hoort).
- Goede navigatiemogelijkheden
- Gevalideerde broncode
Offline Keith - 11/07/2006 09:28 (laatste wijziging 11/07/2006 09:29)
Avatar van Keith Grafische gevorderde @BigBug
Ik denk dat met "van beroeps" wordt bedoelt dat het je werk is. Dus een site die door iemand gemaakt wordt die daar dan ook daadwerkelijk zijn geld mee verdiend.
met "vakmensen" denk ik dat er gedoelt wordt of je wel of niet een opleiding gevolgd hebt.

Maar dit is niet egt van toepassing op internet site's vind ik.
er zijn een hoop goede en mooie sites die door amateurs gemaakt zijn.
en dan amateur in de zin van:
Citaat:
ama·teur (de ~ (m.), ~s)
1 iem. die een ambacht, kunst of sport uit liefhebberij en niet beroepsmatig beoefent => hobbyist, liefhebber
2 [pej.] prutser, knoeier => kluns


de 1e dus 
Offline xSc - 11/07/2006 10:33
Avatar van xSc Onbekend De beste sites worden meestal op een zolderkamertje gemaakt. Daarvan zijn genoeg voorbeelden te noemen. Bedrijven, die als professioneel betiteld worden, lopen vaak achter qua techniek. Bijscholing van het personeel kost geld. De ontwikkelingen gaan zo hard, dat het onmogelijk is om dat bij te houden. Gevorderde amateurs / (semi) professionals kunnen dat beter doen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.191s