login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Meest bezochte webmastercommunity?

Offline Joel - 22/03/2006 12:05
Avatar van JoelEigenaar Hey

Even een leuk topic starten Wat denk jij dat de meeste bezochte webmastercommunity is in de benelux? Is het Sitemasters, of een andere? Bezoek je nog een andere webmastercommunity dan Sitemasters? Waarom? ...

Reageren maar!

28 antwoorden

Gesponsorde links
Offline DKmetal - 22/03/2006 12:10
Avatar van DKmetal Onbekend Ik denk dat de top 2 gaat tussen:
-www.phpfreakz.nl
-www.sitemasters.be

ik bezoek ook nog phpfreakz,..
voor de script enzpo,...
maar op sitemasters bezoek ik vooral voor de showcase en de tuts soms ook, enkel spijtig dat er zo weinig tuts over photoshop bijkomen,...

ik vind sitemasters de beste wm comunuty!!
(slijm:p:p)
Offline Thomas - 22/03/2006 12:12
Avatar van Thomas Moderator Daarvoor zijn toch statistieken?
Dan hoef je er niet naar te gissen .
Offline Frederic - 22/03/2006 12:22
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde Ga je afkijken van de concurrentie? 
PHPFreakz: uitgebreidere scriptsbase & beter hulp op fora
WMCity: Veel scripts en mooie lay-out
Websitemaken: Groot communitygevoel

Enigste nadeel van SM vind ik het stilstaan: eenzelfde layout (al héél lang), met nog altijd tabellen (terwijl dit toch een voorbeeldfunctie heeft; gebruik DIV's) en de weinige nieuwe scripts en tutorials die bijkomen
Offline Gerard - 22/03/2006 12:32
Avatar van Gerard Ouwe rakker de siteMasters layout is uitstekend en ook alle 3 de sites die jij opnoemt maken gebruik van tabellen.

ik ben het echter wel met je eens dat er te weinig scripts op sitemasters binnenkomen en dat de kwaliteit te laag ligt.
Offline smoos - 22/03/2006 12:36 (laatste wijziging 22/03/2006 12:36)
Avatar van smoos PHP gevorderde Ik vind phphulp.nl ook een goeie. de hulp die je daar krijgt vind ik goed. Phpfreakz.nl voor de meeste scripts en beste artikellen.
SIMA doet het wel goed.

[offtopic]
@Fréderic
Is WMCity niet een gemodde source van webfanaat,
voor dat deze "officieel" werd vrijgegeven?
[/offtopic]
Offline kokx - 22/03/2006 12:37 (laatste wijziging 22/03/2006 12:38)
Avatar van kokx Onbekend @Fréderic: Kijk eens bij phpfreakz. De eerste reactie op het artikel: Webprogrammer's Hacking Guide is van 14-08-2004. Dan gaat het bij sitemasters wel veel sneller met de tutorials. Wat jammer is aan websitemaken is dat er veel bugs in zitten. En op sitemasters zit je ongeveer op het hoogste nivo. Maar het nivo van de scripts is niet altijd zo hoog.
Offline Simon - 22/03/2006 13:16
Avatar van Simon PHP expert phpfreakz heeft meer-betere scripts, maar de layout van SiMa is beter, vooral dan overzichtelijker
Offline Wijnand - 22/03/2006 13:31 (laatste wijziging 22/03/2006 13:32)
Avatar van Wijnand Moderator PHPFreakz is de meest bezochte en is qua forumhulp en kennis het beste. Maar de gebruiksvriendelijkheid van het systeem is minder.

Sitemasters is qua systeem/gebruiksvriendelijkheid een stuk beter (misschien nog wel de beste) maar qua kennis is het niet zo "je van het".

WMCity is qua systeem gemiddeld en qua kennis gemiddeld. Maar qua scripts/tutorials is het daar een zooitje.

Ikzelf ben bezig met een webmastercommunity (staat in de kinderschoenen) en ik wil daar het systeem en de kennis hoog hebben/houden.


Maar dus om op de vra(a)g(en) terug te komen.

"Wat denk jij dat de meeste bezochte webmastercommunity is in de benelux?"
PHPFreakz.nl

"Bezoek je nog een andere webmastercommunity dan Sitemasters?"
Ja

"Waarom? ..."
Omdat het niveau vaak een stuk hoger is, en er minder "stierenpoep" gastjes tussen zitten.
Offline Simon - 22/03/2006 13:36
Avatar van Simon PHP expert nog iets vervelend aan phpfreakz is dat je het aantal replies niet kan zien in de rechterkolom 
Offline Maarten - 22/03/2006 13:55
Avatar van Maarten Erelid @Fréderic: stop nu toch eens van mekkeren over je divs.. veranderd het iets aan de layout van de site? Als de boel XHTML 1.0 valid is (ik heb het nu niet over sima ) en het er een beetje goed uitziet is dat toch meer dan genoeg.. en dan natuurlijk nog de inhoud, maar daar veranderen DIV's helemaal niks aan.. het enige voordeel imo is dat ze uitgebreid aangepast kunnen worden en dat SOMMIGE zaken er veel korter mee kunnen, terwijl voor andere dingen een tabel veel simpeler aan te passen is,.. beetje wikken en wegen dus en niet geilen op div's.

Om op de vraag terug te komen:
ik denk dat phpfreakz.nl ook wat meer bezocht wordt, alhoewel het er de laatste tijd ook niet meer zo schitterend aan toe gaat sinds een of ander bedrijf zich daar op gestort heeft...
Zoals Wijnand ook zei is SiMa erg gebruiksvriendelijk, alleen spijtig van het niveau van tijd tot tijd. Maar goed, we zijn helemaal niet slecht bezig lijkt me 
Offline Wijnand - 22/03/2006 14:01
Avatar van Wijnand Moderator Div's zijn trouwens ook sneller, tenminste de browsers kunnen ze sneller afhandelen waardoor de snelheid omhoog gaat. Tenminste, dat is wat mij is wijsgemaakt.

En SiMa is niet slecht bezig op zich >:-)
Offline Freaky_Davy - 22/03/2006 14:17 (laatste wijziging 22/03/2006 14:18)
Avatar van Freaky_Davy Nieuw lid top 3 van mij
- www.sitemasters.be
- www.wmcity.nl
- www.phpfreakz.nl

- sitemasters staat op 1 omdat het zeer gebruiksvriendelijk is en hier word je sneller verder geholpen als je problemen hebt met iets. en de scripten beter onderverdeeld staan in categorien.
- Dan volgt er wmcity omdat er meer scripten staan. Maar de onderverdeling kan wel beter. Kennis van sommige mods en leden liggen mss een beetje hoger dan hier.
- Als laatste phpfreakz. Die word mss wel meer bezocht dan de andere die ik opgenoemt heb. Maar als je naar de onderverdeling van de scripten moet gaan kijken is het een echte warboel. Alles staat daar door elkaar gemixt.
Offline Pieter - 22/03/2006 14:20
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Sima is niet slecht bezig. Dit is mijn enige Nederlandstalige forum (naast onlinehelpdesk.be) waar ik af en toe iets post.

Op zich vind ik het spijtig dat het niveau in de benelux zo laag ligt. Daarom bezoek ik eerder engelstalige blogs, fora,... waar accessibility, semantische opbouw en valide code regel zijn, ze leggen gewoon leuke tricks uit. (een goed nederlandstalig voorbeeld is www.gigadesign.be)

offtopic: Ik steun toch wel Fréderic hoor. Met divs ben je veel meer dan met tables, als je http://www.stylesheets.nl doorloopt kan je niet anders dan divs steunen. Tables zijn gewoon niet voor layouts gemaakt. Dus is het fout (en zeker als je toonaangevend wilt zijn).
Offline Thomas - 22/03/2006 14:32 (laatste wijziging 22/03/2006 14:33)
Avatar van Thomas Moderator
Citaat:
offtopic: Ik steun toch wel Fréderic hoor. Met divs ben je veel meer dan met tables
Ik vind het anders een eindeloos gekloot. Leuke bezigheid voor designers (die een trauma hebben van de foute implementatie van het box-model in IE? Wss zijn ze daarom zo'n vurig voorstander van divs!).

Citaat:
als je http://www.stylesheets.nl doorloopt kan je niet anders dan divs steunen.
Nou, nee. Je begrijpt beter waar divs (en tables) voor bedoeld zijn. Dat wil nog niet zeggen dat je het een of het ander moet gebruiken?

Citaat:
Tables zijn gewoon niet voor layouts gemaakt. Dus is het fout (en zeker als je toonaangevend wilt zijn).
Dat "dus is het fout" slaat nergens op.
Als je layout er netjes uit ziet en valid is, boeit het dan een zier of er gebruik gemaakt wordt van tabellen of divs?

Ook het eerste wat ik doe als ik een "toonaangevende site" bezoek (whatever that is) - de bron bekijken om te zien of ze wel van divs gebruik maken...
Offline DKmetal - 22/03/2006 14:45
Avatar van DKmetal Onbekend sima is gwn beter voor showcase en scripts, en voor forum, maar daarintegen is phpfreakz professioneler qua scripts enzo
Offline Pieter - 22/03/2006 15:00 (laatste wijziging 22/03/2006 15:15)
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Nog steeds offtopic:
Citaat:
Ik vind het anders een eindeloos gekloot. Leuke bezigheid voor designers
Valt te zien als je gewoon bent zo te scripten, als je consequent bent leer je het wel.

Citaat:
Dat wil nog niet zeggen dat je het een of het ander moet gebruiken?
Tuurlijk moet dat niet. Niemand zal je er voor straffen, maar ik vind dat je als webmastercommunity toch ernaar zou mogen kijken. Werken met tabellen is oudbollig, de nieuwe technieken zouden wel mogen gebruikt worden.

Citaat:
Als je layout er netjes uit ziet en valid is, boeit het dan een zier of er gebruik gemaakt wordt van tabellen of divs?
Ik vind van wel. Je kan net hetzelfde met divs als met tabellen, alleen worden tabellen teveel gebruikt uit gemakzucht of gewoonte.
Voor mij is het valid-zijn en het niet gebruiken van tabellen even belangrijk.

Citaat:
"toonaangevende site" bezoek (whatever that is)
Vandale.nl
toon·aan·ge·vend (bn.)
1 tot voorbeeld strekkend, model staand

Citaat:
Ook het eerste wat ik doe als ik een "toonaangevende site" bezoek (whatever that is) - de bron bekijken om te zien of ze wel van divs gebruik maken...
Met iets lachen is gemakkelijk, je bekijkt toch ook niet de bron om te zien als ze tables gebruiken?
Ik vind gewoon dat het zou mogen bij een webmastercommunity.
Niet meer, niet min. En nu terug on topic?

Citaat:
Rensjuh edit:
Zullen we maar doen hè? 
PieterC edit:
Jup, voor het uit de hand loopt 
Offline Thomas - 22/03/2006 15:55 (laatste wijziging 22/03/2006 15:55)
Avatar van Thomas Moderator
Citaat:
Valt te zien als je gewoon bent zo te scripten, als je consequent bent leer je het wel.
Ik ben meer webprogrammeur, geen designer. Dit heeft niets met (in)consequent zijn te maken. Het klinkt haast als een verwijt... Het slaat echt nergens op.

Citaat:
Vandale.nl
toon·aan·ge·vend (bn.)
1 tot voorbeeld strekkend, model staand
Het recht op bijdehand zijn en doen is slechts voor enkelen toegestaan hier, en jij bent er geen van.

Citaat:
Ik vind gewoon dat het zou mogen bij een webmastercommunity.
Fijn voor je, begin je eigen community en kijk maar hoe ver je komt met enkel divs.
Offline Pieter - 22/03/2006 16:07
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Man, hier stopt de discussie dus. Als je al geen beschaafde discussie kan houden zonder je persoonlijk aangevallen te voelen hoeft het voor mij niet.

En dat voor een medewerker. Veel succes nog. Ik heb helemaal niets tegen sitemasters, maar dit vind ik toch niet kunnen.

Maw, het is dus uit de hand gelopen.
Offline Thomas - 22/03/2006 16:18
Avatar van Thomas Moderator Was er sprake van een discussie dan? Jij bent een div-voorstander, en keurt het gebruik van tabellen af (doodzonde?) en rekent het sitemasters aan dat deze gemakshalve van tabellen gebruik maakt.

Als crewlid trek ik mij dit commentaar aan, en is dat zo vreemd?

Je hebt recht op die mening maar denk niet dat wij onze layout nu ineens gaan omgooien naar divs (ik iig niet ).

Wij kunnen onze site wel elke x omgooien als een lid roept dat het anders moet, maar dat werkt nu eenmaal niet.

Ik zie trouwens niet in wat er niet beschaafd zou zijn aan deze discussie?
Offline BramBo - 22/03/2006 16:20
Avatar van BramBo JS gevorderde Pieterc wat je zegt is waar echter is nog niet alles te doen met divs. Divs of beter gezegd xhtml, want hier doel je op proef ik, heeft zo zijn beperkingen.
Het is mooi om een websiteje mee te maken maar als je aan de slag gaat met grote webapplicaties zit je hier echt niet op te wachten.
Het heeft zoveel 'fixjes' nodig om bepaalde dingen te werken, waar tables zo robuust als ze zijn het zonder problemen doen. Met eerlijk gezegd (Css mee geteld) niet zoveel uit maakt qua code grote.

Forums(met acceptabellen functionaliteiten) zou ik nog de eerste moeten zien die alleen op xhtml & css draait.

Natuurlijk is het mogelijk om deze webapps te laten draaien op xhtml net als forums. Echter is het onefficiënt en onwijs vervelend om binnen inline php/perl functies javascript(die alleen geschreven zijn om dat je met divs WILT werken) aan te moeten roepen om wat dynamica aan je website toe tevoegen.

Al bij al vindt ik dat xhtml in combinatie met css nog te weinig functionaliteiten heeft om deze echt dynamisch te maken..
Offline Wijnand - 22/03/2006 16:33
Avatar van Wijnand Moderator ik ging er vanuit dat het topic ging over iets heel anders dan waar deze "discussie" (mocht er sprake zijn van een discussie) over gaat.

Ontopic vraag... welke community (web/php) is da uberste?
Offline BramBo - 22/03/2006 16:39
Avatar van BramBo JS gevorderde hehe oeps niet eens gezien waar de topic over ging

Maar dan zou ik zeggen http://forums.devshed.com/ ieder moment van de dag 500+ members online waaronder echte die-hards, pro's of hoe je ze ook wil noemen.
Daarnaast hebben ze een mooi stel regels die goed nageleefd worden (of het wordt snel hersteld )
Offline nemesiskoen - 22/03/2006 16:41 (laatste wijziging 22/03/2006 16:42)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Hierboven: benelux:)

Back to topic shall we?

Citaat:
Wat denk jij dat de meeste bezochte webmastercommunity is in de benelux? Is het Sitemasters, of een andere?


Een andere: phpfreakz, de stats zeggen het denk ik.

Citaat:
Bezoek je nog een andere webmastercommunity dan Sitemasters? Waarom? ...


Ja, wmcity en phpfreakz bezoek ik dagelijks en reageer ik ook dagelijks. Bij wmcity heb ik gemerkt, na maanden daar al aanwezig te zijn, dat het niveau qua scripting bij sommigen echt hoog ligt en bij andere niet te doen is. Er vallen geen doekjes om te winden dat daar meer, en betere (niet procentueel maar in aantal), designers zijn. Spijtig genoeg wordt er nogal veel geript en dan als ze worden betrapt verschijnt er rap een bronvermelding. De sfeer is niet zoals hier, er wordt iets te veel op elkaar gevit, sommigen willen altijd het laatste woord. Ik heb ooit de webmaster geholpen 1 categorie van het artikelenonderdeel op te kuisen, dat heeft wel wat geholpen denk ik. Er wordt, IMO, te rap iets 'goed gekeurd'.

Bij phpfreakz wordt elk offtopic ding de kop in gedrukt. Dat is wel goed, zo is er minder 'community sfeer' maar is er wel een hoger niveau. De artikelen zijn beter maar er zijn er een pak minder. Ze hebben meer leden.
Offline Pieter - 22/03/2006 16:42 (laatste wijziging 22/03/2006 16:46)
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Brambo, je opmerking is volledig terecht, en daar zie ik dan ook de functionaliteit van een tabel wel in.
Als je een forum hebt, waar de topics in categorieën staan, zou ik persoonlijk ook in een tabel zetten (het is m.i. eerder een opsomming van topics, dus tabel zou wel gepast zijn), of misschien in een list.

Het is niet mijn bedoeling de table tags te bannen, maar juist te gebruiken. Een grote lijst met gegevens is goed voor tabelletjes, waar je bij divs idd problemen zou mee ondervinden.
Maar layouten met tabellen blijf ik bij, is gewoon fout.

Citaat:
Rensjuh edit:
En nu is het wel weer genoeg met die tabellen/divs.
De topic vraag was:
Wat denk jij dat de meeste bezochte webmastercommunity is in de benelux? Is het Sitemasters, of een andere? Bezoek je nog een andere webmastercommunity dan Sitemasters? Waarom? ...
En daar gaan we nu weer mee verder.
PieterC edit:
Sorry, de laatste 3 replies zijn getypt terwijl ik de mijne ook bezig was. Laten we verder gaan met het oorspronkelijke topic.
Offline Wijnand - 22/03/2006 16:45 (laatste wijziging 22/03/2006 16:47)
Avatar van Wijnand Moderator tjonge jonge. Volgens mij wil jij een discussie. Maak een nieuwe topic als je zo graag over tabellen en divs wilt hebben dan maak je daar een topic voor.

Ik snap niet waarom je zo graag je gelijk wil halen? Geeft dat een kick? Voel je, je dan superieur? Geeft het je een goed gevoel?

Oftewel, ga is ontopic (ik ben dan geen crewlid meer, maar ik mag dit toch wel zeggen.. toch? )

Citaat:
Rensjuh edit:
Tuurlijk mag dat:p
Offline BramBo - 22/03/2006 16:59
Avatar van BramBo JS gevorderde hehe ik ben goed bezig offtopic 

Anyways ik zou ook zeggen phpfreakz qua grootte.

Alhoewel ik ze zelf nooit bezoek, ik vindt de forums irritant (lees onoverzichtelijk). Verder zijn het vooral "gebruik google"-antwoorden wat hier resulteert in meer stress..
Overigens hebben ze, zoals nemesiskoen al zei, wel 'n 'aantal' goede scripters/designers maar deze maken niet de mainstream. Het zijn voornamelijk beginnende php'ers(copy-paste'rs).

Persoonlijk heb ik liever een community dan een vragenbank forum. Een beetje offtopic gezever of wat verder ingaan op dingen die niet dan wel gevraagd zijn kunnen nooit kwaad(behalve dan natuurlijk de 'versus' discussies).

Offline Gerard - 22/03/2006 18:18
Avatar van Gerard Ouwe rakker Ik bezoek trouwens alleen sitemasters. Vind het niveau hier niet altijd even prettig maar de community is nice.

Als ik echt antwoorden wil op eigen vragen spreek ik vaak wel iemand op irc aan of ik google het. Soms kom ik wel eens op phpfreakz.nl maar niet echt vaak.

wmcity kende ik alleen van naam voor vandaag, mooi dat ik er nu ook een beeld bij heb 
Offline Stijn - 22/03/2006 19:07
Avatar van Stijn PHP expert antwoord op vraag 1: Ja
antwoord op vraag 2: http://www.techzine.nl
antwoord op vraag 3: Ik bezoek phpfreakz alleen maar voor de artikels en de forum als ik weet dat het hier te lang zal duren tegen dat iemand replied op me vraag 

PHP Freakz en techzine zijn ook serieuser dan eender welke andere WM community omdat zij een bedrijf zijn en sitemasters niet (of wel )

Ik denk wel dat je sitemasters kan plaatsen in de top 10 van beste WM community
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.21s