login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Unspecified error...

Offline Maarten - 09/08/2005 22:32
Avatar van MaartenErelid Ik ben uit puur ellende begonnen met het leren van ASP Ik stuit echter alweer op een idioot probleem.

Het betreft volgende pagina:
http://murfy.ki...tlezen.asp

Deze pagina bevindt zich op mijn eigen server, dus ik kan iedere instelling aanpassen die nodig zou zijn.

Ik heb dus een database, met daarin aantal namen, bedrijfsnamen en emailadressen (zie je wel op die pagina).

Het is zo dat, wanneer je de pagina bezoekt als eerste gebruiker, je netjes de tabel krijgt.

De persoon die na jou de pagina bezoekt krijgt echter een foutmelding:
Citaat:
Provider error '80004005'

Unspecified error

/innovatieforum/uitlezen.asp, line 21


Ik ga er van uit dat de foutmelding te maken heeft met een x aantal connecties die slechts toegelaten zijn, maar ik sluit toch steeds mijn connectie af (zie onderstaand script)?

Heeft iemand ervaring met IIS/ODBD en kan iemand mij helpen bij dit probleem?

Na een speurtocht op google kreeg ik overal te lezen dat ik permissies moest aanpassen en zo, maar in het begin kreeg ik die fout ook al de eerste keer te zien en heb ik het dan idd zo kunnen oplossen, maar dit is een ander probleem lijk me. "Unspecified error" is overigens ook niet zo behulpzaam, is er geen manier om een duidelijker error op het scherm te krijgen?

Murfy

  1. <table width="100%" border="0" cellpadding="4" cellspacing="0" style="border: 1px solid #000000 ">
  2. <tr bgcolor="#CCCCCC">
  3. <td width="20" style="border-bottom: 3px double #000000 ">#</td>
  4. <td style="border-bottom: 3px double #000000 ">Naam</td>
  5. <td width="250" style="border-bottom: 3px double #000000 ">Bedrijf</td>
  6. <td width="200" style="border-bottom: 3px double #000000 ">E-mailadres</td>
  7. </tr>
  8. <%
  9.  
  10. SQL = "SELECT * FROM hoofdtabel"
  11. SET ObjectVerbinding = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  12. ObjectVerbinding.Open "dsn=Inschrijvingen;database=inschrijvingen"
  13. SET fetch = ObjectVerbinding.Execute(SQL)
  14. While not fetch.EOF
  15. %>
  16. <tr>
  17. <td><%=fetch("id")%></td>
  18. <td><%=fetch("naam")%></td>
  19. <td><%=fetch("bedrijf")%></td>
  20. <td><a href="mailto:<%=fetch("email")%>"><%=fetch("email")%></a></td>
  21. </tr>
  22. <%
  23. fetch.MoveNext
  24. WEND
  25. ObjectVerbinding.Close
  26. SET ObjectVerbinding = Nothing
  27. %>
  28. </table>

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MothZone - 09/08/2005 22:34
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde :s vreemd, ik krijg wel de tabel goed te zien, zelfs als ik refresh
Offline Tuinstoel - 09/08/2005 22:46
Avatar van Tuinstoel PHP expert Ja ik ook, smurfje je zit gewoon verkeerd:ooh: .
Offline nathanael - 09/08/2005 22:50
Avatar van nathanael Gouden medaille

HTML gevorderde
nou ik niet, dus "smurfje" ziet wel goed te kijken... 

off-topic:
@tuinstoel: je heb 2222 bonuspunten 
Offline Maarten - 09/08/2005 22:58
Avatar van Maarten Erelid Waarom krijgt de ene het wel, de andere het niet, en Joël een error 505? Ik heb hier maar een uitleg voor, ASP is gewone DIKKE ONZIN. Als ik niet persé een idioot ding in asp moest maken had ik het al lang in php gefixed en kwam die asp hier nooit binnen, daar heb je al die miserie niet mee!
Offline vinTage - 09/08/2005 23:01
Avatar van vinTage Nieuw lid het scheelt per keer dat je refreshed, ik heb een paar keer een tabel gezien, en een paar keer errors.

jou server is gwn naadje 
Offline MothZone - 09/08/2005 23:02
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde ASP = Microsoft
Microsoft = Bill Gates
Bill Gates = *********************************

conclusie: asp suckt:p

maar ff ontopic, daarstraks had ik nooit error, nu bekijk ik het trug, heb ik die error die jij zegt dat je hebt:s jah, typisch microsoft eh
Offline Maarten - 09/08/2005 23:05
Avatar van Maarten Erelid MothZone, Microsoft zuigt HELEMAAL niet, deze fout is de oorzaak van iets dat IK verkeerd doe en niet Windows...

Anyway, ik heb net een gratis asp-hosting aangevraagd, daar ff uitproberen...
Offline nemesiskoen - 09/08/2005 23:23
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Zoals Murfy zegt heeft dit helemaal niets met de "slechtheid" van ASP te maken. ASP kan goed zijn als je het goed gebruikt.

Als je verkeerde dingen doet met PHP dan verkoopt het ook soms toeren.
Bv.
Als beginnend php'er zou de fout kunnen voorkomen dat je dit typt:
  1. <?php
  2. mysql_select_db("dbnaam");
  3. mysql_connect("localhost","root","");
  4. //etc...
  5. ?>

dit is echter fout (hoop ik toch, anders ga ik enorm af).
En het ziet er logisch uit.

ASP en databases heb ik me nog niet te goei in verdiept. Ooit een poging tot gedaan, maar mijn hosting (gratis ASP hosting met reclame etc) deed ook ambetand met ADODB.

Ik heb wat voor je opgezocht Murfy, en vergeleken.

  1. ObjectVerbinding.Open "dsn=Inschrijvingen;database=inschrijvingen"

En ik denk dat het hem daar zit.
Alleszins, als het al aan je script ligt. Ik heb op een ASP community gezocht naar een "ASP database tutorial" en gelukkig genoeg een gevonden. Als je hier even wilt kijken en vergelijken met jou script zie je dat daar een heel andere verbinding wordt geopend.
Namelijk:

  1. PROVIDER=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;DATA SOURCE=server.mappath("DatabaseNaam");


Ik hoop dat je hier wat aan hebt. In ieder geval meer dan aan voorgaande reacties hoop ik.
Offline Maarten - 09/08/2005 23:30 (laatste wijziging 10/08/2005 00:15)
Avatar van Maarten Erelid Ik volg het boek "Snel leren werken met ASP", ik had beter het boek "Op het gemak en rustig leren werken met ASP" genomen 

Ik ga overigens die tut ff checken, thx.

edit: ik gebruik methode 2, via die dsn-prut, ik ga de eerste methode uitproberen, ziet er mij trouwens ook handiger uit.

edit 2: het probleem leek over te zijn na een reboot van de server, maar ik heb toch die 2de manier uitgeprobeerd, en die is gewoon veel handiger omdat je buiten code schrijven niks moet doen, bij de dsn-manier moet je nog connecties instellen per db op de server zelf.

Het is dus opgelost, bedankt nemesis, niet bedankt de rest 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.206s