login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

asp werkt niet :s

Offline wickedsid - 30/05/2005 16:35
Avatar van wickedsidLid hoi
ik heb vandaag mijn files online gegooid, samen met mijn DB. ik kan ze openen en zelfs inloggen, ik kan alles zien en bekijken maaaaaar

als ik een record wil toevoegen in bv mijn werknemers-bestand dan moet ik op "nieuw" klikken zodat de velden leeg worden, en daarna alles invullen en saven (btw mijn requiredField validators werken ook nie meer)

als ik nu op save klik begint mijn groen balkje te lopen (duurt superlang, kheb afgesloten na een 20tal minuten) maar als ik ondertussen in mijn DB kijk zie'k dat het record erin staat, maar (normaal na saven moet alles verborgen worden enzo) nix wordt verborgen en dergelijke. het blijft gewoon lopen 

als ik dan op een andere knop in mijn balk klik (om naar een ander formulier te gaan) werkt dit ook niet meer. ik denk iets met mijn DB connecties of iets met mijn sessies of messageboxen ik zou het niet weten, local werkt alles perfect en mijn hosting ondersteunt zeker .net en dergelijke

zou iemand me kunnen helpen??
tnx

greetz Wickedsid

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline DeafBoy - 30/05/2005 16:37 (laatste wijziging 30/05/2005 16:38)
Avatar van DeafBoy HTML beginner Acces of SQL?? Foutmeldingen??
Laat de script zien...
Offline wickedsid - 30/05/2005 16:44
Avatar van wickedsid Lid sql, euhm geen foutmeldingen, kzal ff mijn script geven.

  1. dbconn.Open()
  2.  
  3. wnInsertComm = New SqlCommand
  4. wnInsertComm.Connection = dbconn
  5. wnInsertComm.CommandType = CommandType.Text
  6.  
  7. Dim telLand As String
  8. If ddlland.SelectedValue.ToString = "nederland" Then
  9. telLand = Label6.Text & txtwntel.Text.Substring(1)
  10. Else
  11. telLand = txtwntel.Text
  12. End If
  13.  
  14. wnInsertComm.CommandText = "insert into werknemers(naam,adres,land,postcode, postbus,gemeente,tel,gsm,email)" & _
  15. "values('" & txtwnnaam.Text & "','" & txtwnAdres.Text & "','" & _
  16. ddlland.SelectedItem.ToString & "','" & txtwnpc.Text & "','" & txtwnpb.Text & "','" & txtwngem.Text & _
  17. "','" & telLand & "','" & txtwngsm.Text & "','" & _
  18. txtwnemail.Text & "')"
  19.  
  20. wnInsertDa.InsertCommand = wnInsertComm
  21. wnInsertDr = wnInsertComm.ExecuteReader
  22. 'klantDr.Close()
  23.  
  24. If wnInsertDr.RecordsAffected <> 1 Then
  25. MessageBox.Show("error", "foutje", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Information, MessageBoxDefaultButton.Button1, MessageBoxOptions.ServiceNotification)
  26. Else
  27. MessageBox.Show("Record is toegevoegd", "Gelukt", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Information, MessageBoxDefaultButton.Button1, MessageBoxOptions.ServiceNotification)
  28.  
  29. ddlland.Visible = False
  30. txtland.Visible = True
  31. btndelete.Enabled = True
  32. butnieuwWn.Enabled = True
  33. btnAddwn.Visible = False
  34. btncancel.Visible = False
  35. btnWijzig.Enabled = True
  36.  
  37. lblnaaminsert.Visible = False
  38. txtwnnaam.Visible = False
  39. lblNaam.Visible = True
  40.  
  41. btnNext.Enabled = True
  42. btnPrev.Enabled = True
  43. Label6.Visible = False
  44. End If
  45.  
  46. wnInsertDr.Close()
  47. dbconn.Close()
  48.  
  49. check_aantal()
  50.  
  51. End Sub
  52. -----------------------------------------------------------------------------------------------
  53. Sub check_aantal()
  54. Response.Redirect("werknemers.aspx")
  55. dbconn.Open()
  56.  
  57. check_aantal_comm.Connection = dbconn
  58. check_aantal_comm.CommandType = CommandType.Text
  59. check_aantal_comm.CommandText = "select count(*) as aantal from werknemers"
  60. check_aantal_dr = check_aantal_comm.ExecuteReader
  61.  
  62. While check_aantal_dr.Read
  63. If check_aantal_dr.Item("aantal") = 0 Then
  64. putdata(-1)
  65. Else
  66. putdata(0)
  67. End If
  68. End While
  69. check_aantal_dr.Close()
  70.  
  71. dbconn.Close()
  72. End Sub


die putdata() is een dataset die mijn gegevens gaat resetten zodat het eerste record in de textboxen getoond wordt.
ik krijg dus geen fouten, zowel niet local als online, maar als ik bv dus nu save dan voegt hij die code toe, maar normaal moeten alle velden terug gedisabled worden en teruggegaan worden naar het eerste record. dat doet em niet. hij blijft gewoon lopen, allé het groene balkske onderaan geraakt tot 5blokjes en staat dan stil als ik dan op een andere knop klik (die een DB connectie maakt in zijn pagina) werkt die ook niet, die blijft ook zo stil staan na 5 blokjes...

hopelijk kan iemand me zsm helpen!!!!

greetz wickedsid
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s