login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Probleem met "inster into database" met ASP.NET

Offline pinquin - 24/02/2005 13:34
Avatar van pinquinHTML interesse Ik ben bezig met een storingsformulier in ASP.NET (Ben nog geen ervaren gebruiker met ASP.NET). Het is de bedoeling dat ik de storingen die gemeld worden in een access database worden gezet en nu kom ik het volgende probleem tegen:

Description: An error occurred during the compilation of a resource required to service this request. Please review the following specific error details and modify your source code appropriately.

Compiler Error Message: BC30205: End of statement expected.

Line 149:
Line 150: Dim SQLStr As String = insert into meldingen ("personeelsnr, kop, sub, omschrijving, naam, achternaam, functie, locatie, datum") values ("'" & personeelsnr & "','" & kop & "','" & subk & "','" & omschrijving & "','" & naam & "','" & achternaam & "','" & functie & "','" & afdeling & "','" & locatie & "','" & datum & "'")
Line 151:


De variablen zijn gedeclareed en de sql string die ik gebruik is:

  1. Dim SQLStr As String = insert into meldingen (personeelsnr, kop, sub, omschrijving, naam, achternaam, functie, locatie, datum) values (" ' " & personeelsnr & "','" & kop & "','" & subk & "','" & omschrijving & "','" & naam & "','" & achternaam & "','" & functie & "','" & afdeling & "','" & locatie & "','" & datum & " ' ")


Ik heb al veel verschillende combinaties geprobeert, maar ik krijg het maar niet voor elkaar 

:!:Ga a.u.b niet beginnen over dat ik de Tutorials moet gaan door lezen:!:

Met vriendelijke groet,

Pinquin

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend moet een string niet tussen quotesrnrnIk heb geen verstand van ASP, maar dat moet in (bijna) elke programmeertaal.
Offline pinquin - 30/11/1999 00:00
Avatar van pinquin HTML interesse Je hebt opzich wel gelijk (waar je allemaal niet overheen kijkt), maar het probleem is nog niet opgelost'( Ik zal een aantal opties geven die ik heb geprobeert.rnrn[code]Dim SQLStr As String = insert into meldingen (personeelsnr, sub) values (' & personeelsnr & ',' & subk & ')[code] rnrn[code]Dim SQLStr As String = insert into meldingen (personeelsnr, sub) values (' & personeelsnr & ',' & subk & ')[code]rnrn[code]Dim SQLStr As String = insert into meldingen (personeelsnr, sub) values (' & personeelsnr & ',' & subk & ')[code]rnrn[code]Dim SQLStr As String = insert into meldingen (personeelsnr, sub) values (' & personeelsnr & ',' & subk & ')[code]rnrn
Offline wisj - 10/05/2005 22:42
Avatar van wisj Nieuw lid Misschien numerieke velden aanwezig waar je andere waarden dan nummeriek in wilt plaatsen?

Volgorde van velden moet precies overeen komen met waarden die je wilt inserten.
:o
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.199s