login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Fout bij xml

Offline kristof1605 - 04/01/2011 22:27 (laatste wijziging 04/01/2011 22:28)
Avatar van kristof1605Nieuw lid halo

ik ben nieuw in asp maar zit met een probleem dat ik na 3 dagen zoeken nog niet heb gevonden dit krijg ik als fout melding :-s


Serverfout in toepassing /WebSite1.
--------------------------------------------------------------------------------

De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld.
Beschrijving: Er is een onverwerkte uitzondering opgetreden tijdens het uitvoeren van de huidige webaanvraag. Raadpleeg de stacktracering voor meer informatie over deze fout en de oorsprong ervan in de code.

Details van uitzondering: System.NullReferenceException: De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld.

Fout in bron:


Regel 16:
Regel 17: 'Relative file path to XML data
Regel 18: Dim strXmlFilePath As String = Server.MapPath("quiz.xml")
Regel 19:
Regel 20: Dim xDoc As New XPathDocument(strXmlFilePath)


Bronbestand: E:\Users\Administrator\Documents\Visual Studio 2010\WebSites\WebSite1\Site.master Regel: 18

Stacktracering:


[NullReferenceException: De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld.]
System.Web.UI.UserControl.get_Server() +14
ASP.site_master..ctor() in E:\Users\Administrator\Documents\Visual Studio 2010\WebSites\WebSite1\Site.master:18
__ASP.FastObjectFactory_app_web_nf1ed2pc.Create_ASP_site_master() +47
System.Web.Compilation.BuildResultCompiledType.CreateInstance() +32
System.Web.UI.MasterPage.CreateMaster(TemplateControl owner, HttpContext context, VirtualPath masterPageFile, IDictionary contentTemplateCollection) +251
System.Web.UI.Page.get_Master() +54
System.Web.UI.Page.ApplyMasterPage() +15
System.Web.UI.Page.PerformPreInit() +45
System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +328




--------------------------------------------------------------------------------
Versiegegevens: Microsoft .NET Framework Versie:4.0.30319; ASP.NET Versie:4.0.30319.1

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline lemoinet - 05/01/2011 00:35
Avatar van lemoinet PHP gevorderde ik zou zeggen zet een paar breakpoints en laat de debugger lopen.
Offline Abbas - 05/01/2011 13:38
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Die NullReferenceException krijg je omdat je ergens in je code verwijst naar een object dat niet bestaat (= null). Heb je iets meer code dan alleen die regels?
Offline kristof1605 - 05/01/2011 16:18 (laatste wijziging 05/01/2011 16:29)
Avatar van kristof1605 Nieuw lid hela dit is mijn code van Site.master: http://plaatscode.be/140443/

Deze is van mijn default
Plaatscode: 140440

deze is van mijn web.config
Plaatscode: 140441

ben hier echt nieuw in dus sorry als het vol fouten zit
Offline Abbas - 05/01/2011 16:36
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Zoals lemoinet al voorstelde: zet een breakpoint op regel 33 en start met debuggen. Druk telkens op F11 om een stap verder te gaan en dan kan je precies kijken waar het misgaat. 
Offline kristof1605 - 09/01/2011 00:46
Avatar van kristof1605 Nieuw lid heb ik nu meer x gedaan nog steeds de zelfde fout
Offline Abbas - 09/01/2011 01:33
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Uiteraard krijg je dezelfde fout maar als je gaat debuggen kan je toch stap per stap kijken wat er in de code gebeurt? Hier een kleine Youtube-video over hoe je kan debuggen in Visual Studio.
Offline kristof1605 - 12/01/2011 19:14
Avatar van kristof1605 Nieuw lid halo

ik heb dit meerdere keren bekeken en geprobeerd maar blijf er maar niet uit komen wat er mis
Offline Abbas - 12/01/2011 19:49
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Je moet toch op een of andere manier een foutmelding krijgen als je aan het debuggen bent?!
Offline Maarten - 13/01/2011 16:54 (laatste wijziging 13/01/2011 16:55)
Avatar van Maarten Erelid Ook al ga ik volledig akkoord met bovenstaande reacties dat het beter is om te leren debuggen en op die manier zelf iets bij te leren, toch een suggestie 
Ik heb ooit eens in een ver verleden 'problemen' gehad in handlers dat bepaalde server-variabelen niet beschikbaar waren (ging wel niet over .Server dan, denk dat het over sessie-data ging ofzo, soit). Als ik kijk naar je stack trace krijg ik de indruk dat het bij System.Web.UI.UserControl.get_Server() fout loopt. Dit zou willen zeggen dat de UserControl in kwestie geen instantie van dat object kan verkrijgen. Ik weet niet of dit te maken heeft met het feit dat je code in je pagina staat en niet in code-behind, dat weet ik eigenlijk helemaal niet omdat ik nooit op die manier werk.

Je kan eens proberen via HttpContext.Current.Server.MapPath("quiz.xml"). Ik ben helemaal niet zeker of dit een oplossing zou kunnen zijn, maar zoals reeds gezegd vind je de meeste oplossingen al debuggend - zo zou je direct al zien of Server al dan niet null is, en een meer gedetailleerde fout kunnen ophalen via de InnerException en andere rommel die je dan ter beschikking hebt, want bijvoorbeeld een filesystem probleem kan ook de fout zijn.

edit: het schiet juist in m'n gedacht dat bovenstaande uitleg nog zo gek niet klinkt aangezien het over code gaat in Site.Master, en dat is eigenlijk geen instantie van een pagina als ik me niet vergis.
Offline Abbas - 13/01/2011 17:12
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Maarten, je edit is inderdaad terecht denk ik. En waarom staat er in de Site.master dan een verwijzing naar een code-behind file? 
Offline Maarten - 13/01/2011 17:19
Avatar van Maarten Erelid Om hem principieel niet te gebruiken? 
Lol, in de "Site.master".. Site.masters, Sitemaste... oh fuck it 
Offline Abbas - 13/01/2011 20:17
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Citaat:
Lol, in de "Site.master".. Site.masters, Sitemaste... oh fuck it
LOL! 
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s