login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

punt of komma numeriek toetsenbord

Offline markla - 03/10/2010 09:13
Avatar van marklaPHP interesse OP mijn werk gebruiken wen een ASP web applicatie. daarin hebben we het probleem dat als je in een veld een bedrag wil in toetsen de punt op het numeriek toetsenbord ook als punt en niet als komma word geïnterpreteerd.

Dus 123.12 word dan als 12312,00 in de database opgeslagen.
Je moet dus de komma uit het gewone gedeelte van je toetsenbord gebruiken om van 123,12 ook 123,12 te maken

Dit schijnt een algemeen probleem in ASP te zijn en niet zo als in BV Excel makkelijk om te zetten.

Heeft iemand een oplossing , script workaround voor dit probleem.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Sitebase - 03/10/2010 10:21
Avatar van Sitebase PHP expert Doe een string replace op de inhoud van het veld voor je het naar de database schrijft.
Offline lolll - 03/10/2010 12:55
Avatar van lolll Lid http://www.plus...eplace.php
Kan niet echt goed asp, maar als ik die site mag geloven, moet het denk ik zoiets worden:
  1. kommavar=Replace(puntvar,".",",")
Offline markla - 04/10/2010 08:32
Avatar van markla PHP interesse het vervangen zal niet goed gaan.

Ik ben meer opzoek naar een manier om de in het scherm de decimal point= keycode 110 om te zetten naar Keycode 118.

Zoals dat ook in Excel kan. Daar kun je instellen dat de decimal point een komma = keycode 118 moet zijn
Offline Stijn - 04/10/2010 09:27
Avatar van Stijn PHP expert Werk met een keyEvent. Wanneer er een toets is ingedrukt, kijk je of het om het numerieke decimal point gaat (keycode 110 zoals je zegt) en dan plaats je een komma in het veld (of je removed het punt op het einde).
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.161s