login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ASP Access connection via UNC path

Offline relshof - 12/11/2009 12:18
Avatar van relshofNieuw lid Hallo iedereen,

Even een korte vraag.
Ik heb een ASP pagina met een ms Access dbase connection. Dit gaat goed zolang de dbase maar op dezelfde server staat. Nu wil ik echter een access database benaderen die op een andere machine staat.

Ik dacht zelf aan een connection via een UNC path bv:

  1. Set adocon1 = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  2. adocon1.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\\SERVICE-02\Aftersales\aftersales.mdb"
  3. Set rs1 = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")






Maar dan krijg ik de volgende foutmelding:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x14fc Thread 0x1930 DBC 0x22473ac Jet'.

/aftersales/offline.asp, line 5


Hoe kan ik het wel zo maken dat de dbase op een andere machine benaderd kan worden?

Thanks alvast.

Gr. Ruben
[/code]

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn2008 - 12/11/2009 12:46 (laatste wijziging 12/11/2009 12:46)
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Er is een speciale wizard in het .NET framework om een database connectie te maken. Klik bijvoorbeeld eens op je desktop op je rechter muisknop en maak een nieuw tekst bestandje aan. Noem deze NewDB.udl. Wanneer je dit bestand vervolgens opent krijg je een wizard om een database connectie te maken. De connectiestring kun je uitlezen door op datzelfde bestand met de rechter muisknop te klikken en het te lezen als tekstbestand.
Offline relshof - 25/11/2009 07:52
Avatar van relshof Nieuw lid Bedankt, ik kan de newDB.udl goed aanmaken, maar dan?
Hoe krijg ik dat in de ASP pagina?

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.166s