login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

VWDE aanpassen. (Opgelost)

Offline lolll - 22/04/2009 14:22 (laatste wijziging 22/04/2009 14:24)
Avatar van lolllLid Ik ben zonet begonnen met programmeren in asp.net daarvoor heb ik een boek gekocht en de software geïnstalleerd. Maar ik zit met het volgende probleem :
Ik heb een editor gedownload voor het maken van asp.net bestanden. Die editor heet VWDE ( Visual Web Developer 2008 Express edition. )
Hierbij krijg ik de optie om de code uit te proberen. ( dus ik heb de code gemaakt. En dan kan ik klikken op : view in browser. ) Maar , telkens als ik hier op klik krijg ik een foutmelding. Dat heb ik ondertussen al opgelost. Het gaat zo : Er komt altijd in de adresbalk : http://localhost:poortnaam /mapnaam /bestandsnaam.aspx . Hierbij krijg ik dus de foutmelding. Maar, als ik van localhost , 127.0.0.1 maak komt de gewone pagina . Dus http://127.0.0.1:poortnaam /mapnaam /bestandsnaam.aspx .
Je zou dus zeggen ok dit probleem is opgelost. Maar dat is het niet. Mijn vraag is : Kan ik iets aan VWDE aanpassen zodat er niet meer localhost te voorschijn komt maar wel 127.0.0.1 .

Gelieve zo snel mogelijk antwoord te geven , want het begint behoorlijk irritant te worden om altijd localhost aan te passen  

Moest het niet gaan om VWDE aan te passen, zou ik dan iets kunnen inschakelen, waardoor localhost wel werkt ?

Grt,Lolll

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 22/04/2009 16:09
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Als je het vanuit je VWD doet gaat hij altijd met een Port werken en dus niet localhost. Als je IIS configureert kan en je website maakt en in de inetpub/www - folder stopt, kan je wel via localhost werken.
Offline lolll - 22/04/2009 18:53 (laatste wijziging 22/04/2009 18:53)
Avatar van lolll Lid Ik heb iis geconfigureert. Maar hij staat op poort 8080. Dus als ik mijn site vanuit VWDE open krijg ik nog steeds niets. Omdat zoals je zelf gezegd hebt. VWDE altijd vanuit een andere poort mijn site gaat openen. Ik ben hier dus jammer genoeg geen stap mee verder gekomen 
Weet er misschien nog iemand een manier 
Offline Abbas - 22/04/2009 22:17
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Je moet je site dan ook niet openen vanuit VWD, enkel het developpen van de site moet in VWD gebeuren. Als je hem wil testen zorg je er gewoon voor da je IIS aanstaat en dan moet die werken! 
Offline lolll - 23/04/2009 16:37
Avatar van lolll Lid ah, ok dat kon ik al lang. Maar kan ik niets aan vwde aan passen ? of een instelling op de computer wijzigen waardoor 127.0.0.1 niet meer werkt maar localhost wel.
Offline Abbas - 23/04/2009 23:05
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
127.0.0.1 IS je localhost, dus dat gaat altijd werken! Dat is hetzelfde als dat je het IP van de website van Google in je adresbalk ingeeft, dat zal evengoed werken! Je kan wel als je een nieuwe website maakt kiezen waar en dan moet je op 'Browse...' klikken en dan kan je kiezen voor Local IIS. Probeer maar eens uit.
Offline lolll - 24/04/2009 16:21 (laatste wijziging 24/04/2009 16:24)
Avatar van lolll Lid kweet ook dat 127.0.0.1 je localhost is. Alleen, localhost is veel makkelijker in te typen dan al die punten tussen de cijfers. En Hoe zou ik dan bij mijn iis manager localhost moeten kiezen ? Want ik heb daar een site bij aangemaakt, alleen werkt ie niet op localhost:8080 maar wel op 127.0.0.1:8080 .

UPDATE:
Het werkt ondertussen wel op localhost !
Offline Abbas - 24/04/2009 17:42
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Hoe heb je dit dan aangepakt? Het is maar dat anderen hier iets aan kunnen hebben! 
Offline lolll - 24/04/2009 18:20 (laatste wijziging 26/04/2009 15:25)
Avatar van lolll Lid Ik weet het zelf even niet goed meer.
Ik ga even alle instellingen chekken, en daar zal ik dan wel zien wat ik fout deed. Als ik het weet komt het hier meteen te staan   

Grt,Lolll

P.s.: zet dit probleem nog niet op probleem opgelost. Zodat ik het nog kan aanpassen !


UPDATE :
Ik heb het volgende gedaan :
1.ik zat met de verschillende poorten wat dooreen. er stonden 2 verschillende websites op de zelfde poort.
2.ik heb ook eens php gedaan. (met een boek) Daarvoor heb ik de webbrowser apache gedownload. Niet alle instellingen werkte bij apache. ik heb dat toen gemeld op het forum van apache, en ik moest toen vanalle bestanden wijzigen. van localhost naar 127.0.0.1 . Dit heb ik nu terug gewijzigd. Het werkt nog niet helemaal met localhost ondertussen. Maar het gaat de goede kant uit !

Hopelijk was dit de informatie die je wou 
Grt,lolll
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s