login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ASP.NET/VB formulierprobleem

Offline Arnout - 26/05/2008 10:59 (laatste wijziging 26/05/2008 11:09)
Avatar van ArnoutHTML beginner Hoi,
Ik ben op mijn werk gevraagd om een formulier aan te passen dat geschrevenis in ASP.NET. Ik heb helaas een alleen kennis van PHP en dus loop ik vast. Voor de APS.NET-kenner is het vast een hele simpele vraag.

Het bestand: default.aspx
Eerste regel:
  1. <%@ Page Language="vb" AutoEventWireup="false" Codebehind="default.aspx.vb" Inherits="marketingreq._default"%>

Formopening:
  1. <form id="Form1" style="FONT-SIZE: 9pt; FONT-FAMILY: Arial" onsubmit="SaveScrollXY();" method="post" runat="server">


Ik wil graag weten waar het formulier verwerkt wordt en waar ik dat bestand kan vinden. Ik heb lang naar verschillende bestanden gezocht, maar heb niks kunnen vinden. Het probleem is ook dat ik nieuw in het bedrijf kom en niemand meer precies weet hoe het allemaal in elkaar hangt.

Ik ben wat voorzichtig om het hele bestand op internet te plaatsen, maar als jullie extra info nodig hebben, dan zal ik die nog plaatsen.

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 26/05/2008 11:45
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Zie in je eerste regeltje code dat je hebt gepost. Daar zie je ergens staan "CodeBehind", dit is de naam van de file waarin alle code verwerkt wordt.
Offline Arnout - 26/05/2008 11:47 (laatste wijziging 26/05/2008 11:55)
Avatar van Arnout HTML beginner Tja, zoiets had ik me bedacht...
De file zou dan toch in dezelfde map moeten staan? Of evt in de root?
Daar kan ik hem niet vinden, kan het zijn dat hij in een map 'hoger' dan de root staat waar ik geen rechten over heb?
Offline Abbas - 26/05/2008 13:08
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Nee, die file hoort rechtstreeks bij de aspx-file. En omdat er hier dus gewoon de naam van het bestand en niet nog en mapnaam erbij, zou deze daar zeker moeten staan.
Offline Wijnand - 26/05/2008 15:38
Avatar van Wijnand Moderator soms doen ze de verwerking ook in het bestand zelf (dus default.aspx in dit geval)... en soms in de master-class... die 3 opties heb je om te bekijken..
Offline Abbas - 26/05/2008 16:44
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Lijkt me weinig waarschijnlijk dat de verwerking hier in de aspx-pagina zelf gebeurt, anders had hij hier niet komen vragen waar de code voor de verwerking is. Dus ofwel ontbreekt die vb-file ofwel inderdaad zoals je zegt, gebeurt de verwerking in een master-klasse.
Offline Arnout - 26/05/2008 20:46
Avatar van Arnout HTML beginner Bedankt, ik zal er morgen mee aan de slag gaan
Offline radem205 - 26/05/2008 20:52
Avatar van radem205 Nieuw lid Ik heb een soortgelijk probleem, maar kan iemand mij uitleggen wat een master-class inhoud en waar ik dit kan vinden op de server?
Offline Arnout - 27/05/2008 20:41
Avatar van Arnout HTML beginner Ik ben vandaag enthousiast aan de slag gegaan, maar heb weinig voor elkaar gekregen... Ik weet idd ook niet hoe en waar ik die Master-Class kan vinden? Zouden jullie dat nog kunnen uitleggen?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.225s