login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Beginner in ASP.NET, wie kan me helpen? (Opgelost)

Offline lizzz - 20/02/2008 19:31
Avatar van lizzzNieuw lid Ik ben nog maar net begonnen met te leren programmeren en zit al in de problemen met mijn eerste oefeningen. Zou iemand me kunnen helpen met deze op te lossen? Alvast bedankt voor de hulp...

1. Schrijf een ASP.NET webapplicatie waarbij je een dropdownlist vult met 10 namen. Elke selectie van een naam moet leiden tot een label dat ingevuld wordt met een willekeurige boodschap gericht aan die naam. Uiteraard bevindt het label zich op dezelfde pagina als de dropdownlist.

2. Schrijf een ASP.NET webapplicatie voor het berekenen van volgende reeks: y = 1 + x + x2 + x3 + x4 + … + xn
Maak gebruik van het stramien van de oefening FutureValue. Variabelen zijn x (reëel getal) en n (geheel getal). x moet liggen tussen 1.0 en 100.0 en n tussen 0 en 100.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 20/02/2008 20:45
Avatar van Martijn Crew PHP ik kan geen ASP.NET, maar k heb gevoel dat je vraagt "wie maakt mn huiswerk"....

mssn moet je neerzetten wat je al heb,. wat je denkt wat zou moeten werken, en je preciesere problemen, zodat mensen t gevoel hebben dat je ook wat heb gedaan
Offline Abbas - 20/02/2008 20:46 (laatste wijziging 20/02/2008 20:48)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Nummer 1:
Maak een tekstBox,
  1. <asp:DropDownlist ID="namen_lijst" runat="server">
  2. <ListItem>Naam 1</ListItem>
  3. <ListItem>Naam 3</ListItem>
  4. <ListItem>Naam 2</ListItem>
  5. ...
  6. </asp:DropDownList>

een knop,
  1. <asp:Button ID="knop_een" runat="server" Text="Klik" OnClick="verwerk_invoer" />

en een Label,
  1. <asp:Label ID="resultaat" runat="server" />

En de code voor het klik-event:
  1. protected void verwerk_invoer(object sender, EventArgs e)
  2. {
  3. string item = namenlijst.SelectedItem.Text;
  4. resultaat.Text = "Hallo, dit is een label en de gekozen naam is " + item;
  5. }


Zoals DeviourSoul wel al zegt, het is natuurlijk ook de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat en als je iets hebt en het lukt helemaal niet dat je dan hier hulp komt vragen. Kijk anders eens eerst naar een aantal .NET tutorials!
Offline jellebrt - 29/06/2008 16:44
Avatar van jellebrt Nieuw lid je moet wel de applicatie opgeven titjes

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.221s