login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

zwevende knoppen

Offline tonidegroof - 26/01/2008 18:22
Avatar van tonidegroofNieuw lid Mede dank zij jullie hulp heb ik op een pagina met plaatjes waarbij Spaanse woorden moeten getypt worden [vaak met vervelende accenten die niet op ons toetsenbord staan] een reeks knoppen kunnen plaatsen die die vreemde tekens op de huidige plaats van de cursor invoegen. Werkt perfect en nogmaals dank daarvoor.
Maar nu zit ik met een ander probleem. Die knoppen staan onderaan de pagina en vaak moet er helemaal bovenaan iets ingevuld worden en dat betekent dan scrollen. Heel vervelend.
Nu vraag ik mij af: zou zo'n reeks knoppen in een "zwevend" venstertje kunnen geplaatst worden ? Misschien een dat zelfs kan versleept worden?
Graag jullie reacties

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline helpmyplz - 26/01/2008 18:40
Avatar van helpmyplz Nieuw lid zoek op google naar dit: toggle javascript
hier kom je vast tegen wat je zoekt!
Offline tonidegroof - 26/01/2008 19:06
Avatar van tonidegroof Nieuw lid Dat is toch niet helemaal wat ik zoek. Ik wil een venstertje van pakweg 50 * 50 pixels met een 10 tal kleine knopjes [een soort miniformuliertje]. Als ik een van de knoppen aanklik moet op de plaats waar de cursor stond het karakter geplaatst worden dat op die knop geprogrammeerd staat.
Offline helpmyplz - 26/01/2008 19:35
Avatar van helpmyplz Nieuw lid Dat had je toch al.
Dat van mij is alleen een div boxje waar je die knopjes kun in doen en als je dan op een linkje klikt komt dat divje naar voren en dan verschijnen die knopjes.
Maar in jou berichtje zeg je dat je de knopjes al voor me kaar had dus dan is het toch goed.
Offline CDNC - 26/01/2008 19:37 (laatste wijziging 26/01/2008 19:38)
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde Als je het geheel in een div gooit en nog een beetje JS:
  1. function posSpecialCharDiv(){
  2. document.getElementById("specialCharsDiv").style.top = document.body.scrollTop + client.screenHeight - 52
  3. settimeout("posSpecialCharDiv()", 1);
  4. }
  5. posSpecialCharDiv()


die -52 is de hoogte van de div (50px) + de border (2 * 1px)

Note: client.screenHeight is een eigen verzonnen variabelen, want hoe deze echt noemt weet ik even niet, maat hij bestaat! en het lijkt me duidlijk waar hij voor staat
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.159s