login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[.net]automatische id

Offline MrClean - 20/06/2007 20:18
Avatar van MrCleanNieuw lid hoi,

ik heb een tabel bericht met een kolom id,
als ik op een knop toevoegen druk wil ik dat er een nieuw record in mijn tabel komt met een nieuwe id(id mag nooit hetzelfde zijn) daarom is het mss best om id telkens met 1 te verhogen..

verzoekjes over hoe dit kan gebeuren?

tnx 

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ultimatum - 20/06/2007 20:31
Avatar van Ultimatum PHP expert Je moet het veld id in je tabel op auto_increment zetten
Offline Abbas - 20/06/2007 20:33 (laatste wijziging 20/06/2007 20:46)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Klik met de rechtermuisknop op je tabel en open "Table Definition", en daar zet je het Data Type van kolom op 'int' en je zet er een Primary Key op. Dan ga je bij de kolomeigenschappen zien, hier kan je Identity Specification op 'Yes' zetten door te dubbelklikken op de 'No' (die er standaard staat).;-)

@Ultimatum: hij werkt in SQL-server, niet met MySQL/Access waar dit inderdaad auto_increment / Auto Nummering is... 
Offline MrClean - 20/06/2007 20:37 (laatste wijziging 20/06/2007 20:38)
Avatar van MrClean Nieuw lid ok tnx 
Offline Abbas - 20/06/2007 20:43 (laatste wijziging 20/06/2007 20:43)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Open Microsoft SQL Server Managment Studio. Hier kan je je SQL-databases beheren. Open de Object Explorer. Je expand de folder van je database en ziet 'Tables'. Klik 1x op die map en je zou dan op je scherm alle kolommen moeten zien. Rechtermuisklik op de kolom van je 'ID' en kies 'Properties. Er opent een kader en hier kan je je Type instellen op 'int' en je zet Identity op 'True'.

Ah, je had m'n vorige post nog niet gelezen?! 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s