login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Request.querystring controleren... (Opgelost)

Offline grmbl - 02/04/2007 16:27
Avatar van grmblNieuw lid Hallo,

Ik ben dus nieuw op sitemasters.be maar heb al veel geleerd via deze website! 

Nu zit ik met een "klein" probleempje"...

Ik heb een pagina die historiek_detail_toestel.asp heet en die de waarden meegeeft adhv een request.querystring("serienummer") of request.querystring("internnummer")...

Dus als op de overzichtpagina op een intern nummer wordt geklikt, wordt de url --> http://site/historiek_detail_toestel.asp?serienummer=1234567 ofwel ...?internnummer=TL100.001.

Nu, ik wil in historiek_detail_toestel kunnen opvangen welke querystring is meegegeven zodat ik een passende sql-satement kan laden...

  1. 'if strInternnummer <> " " then
  2. 'sqlStr = "SELECT * FROM Historiek WHERE Intern_NR = '" & strInternnummer & "'"
  3. 'else
  4. sqlStr = "SELECT * FROM Historiek WHERE Serie_NR = '" & strSerienummer & "'"
  5. 'end if


De if-structuur is uitgecommentarieerd omdat ze toch niet werkte...
Als je vragen hebt, stel ze gerust.

groetjes

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 02/04/2007 17:52
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
  1. Dim waarde_url = request.querystring("serienummer")

En waarde_url gebruik je dan in je SQL - statement
Offline grmbl - 02/04/2007 18:25 (laatste wijziging 02/04/2007 18:26)
Avatar van grmbl Nieuw lid ja... dus ik gebruik de variabelen met waarde van request.querystring in de SQL.

  1. dim strSerienummer
  2. dim strInternnummer
  3.  
  4. strSerienummer = request.querystring("serienummer")
  5. strInternnummer = request.querystring("internnummer")
Offline Abbas - 02/04/2007 19:09
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Wat is dan je eigenlijke probleem? 
Offline grmbl - 02/04/2007 19:53 (laatste wijziging 02/04/2007 19:55)
Avatar van grmbl Nieuw lid Ik heb er twee... en ik moet aan de hand van -de welke gebruikt wordt- een sql-statement maken.

Blijkbaar werkt het niet met:

  1. 'if strInternnummer <> " " then
  2. 'sqlStr = "SELECT * FROM Historiek WHERE Intern_NR = '" & strInternnummer & "'"
  3. 'else
  4. sqlStr = "SELECT * FROM Historiek WHERE Serie_NR = '" & strSerienummer & "'"
  5. 'end if


Ik kan ofwel de querystring van serienummer ofwel die van internnummer opvangen maar niet aan de hand van die IF-structuur.  Heb dit probleem ook op de overzichtpagina maar heb die standaard URL aangepast dat hij altijd query-waarden meegeeft.
Offline Abbas - 02/04/2007 20:32 (laatste wijziging 02/04/2007 20:56)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
  1. Dim strSerienummer
  2. Dim strInternnummer
  3. Dim query
  4.  
  5. strSerienummer = Request.Querystring("serienummer")
  6. strInternnummer = Request.Querystring("internnummer")
  7.  
  8. If strSerienummer = "" And strInternnummer <> "" Then
  9. query = "SELECT * FROM Historiek WHERE Intern_NR = '" & strInternnummer & "' "
  10. ElseIf strSerienummer <> "" And strInternnummer = "" Then
  11. query = "SELECT * FROM Historiek WHERE Serie_NR = '" & strSerienummer & "' "
  12. Else
  13. Response.Write("FOUT")
  14. End If


PS: omdat je een pagina vermeld weet ik dat de extensie .asp was en dat het om gewone ASP gaat en niet om ASP.NET maar kan je dit in het begin tussen haakjes in de titel erbij zetten? vb: [ASP] ...
Offline grmbl - 03/04/2007 09:30 (laatste wijziging 03/04/2007 17:47)
Avatar van grmbl Nieuw lid edit:
Mijn probleem is opgelost... de syntax van de link die vertrok van de pagina overzicht.asp was niet juist!

  1. <a href=historiek_detail_toestel.asp?internnummer=123456?serienummer=123456>


terwijl dit moest zijn:
  1. <a href=historiek_detail_toestel.asp?internnummer=123456&serienummer=123456>


De 2 parameters moesten gescheiden worden door een "&"... *doh
Nu kan ik het perfect opvangen in asp met de IF-structuur want ik geef bij de link van serienummer bv ?internnummer=0&serienummer=123465 mee zodat ik kan checken welke querystring een nul is...

toch bedankt voor de korte hulp! 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.259s