login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

SQL error code 70 permission denied

Offline macpoes - 29/01/2007 16:53 (laatste wijziging 29/01/2007 17:10)
Avatar van macpoesNieuw lid Ik maak gebruik van een selectquery om een waarde uit een database te halen. De query wordt netjes uitgevoerd en ik krijg ook de waarde terug, alleen ik maak gebruik van een errorhandling die het script stopt als er een sql-error optreedt. Nu krijg ik de Err.number 70 "Permission denied" terug van de query. Raar maar waar, de query genereerd error 70, maar stuurt ook de waarde terug. Hoe kan dat ? Ik kan de error negeren, maar dat wil ik niet.
Als ik de query rechtstreeks in de SQL-ServerManager plak, dan wordt de query zonder fout uitgevoerd.

Weet iemand wat hier aan de hand is ?

Query: Select id from [tabel] where code = '[waarde]'
eigenaar database: dbo

 

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 29/01/2007 18:23
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Misschien moet je eens wat meer code geven ipv alleen een query 
Offline timo - 29/01/2007 18:48
Avatar van timo PHP ver gevorderde ben je ingelogd, welk type SQL, heeft gebruiker dbo wel rechten om te selecteren.. (denk dat dat laatste het prob is)
Offline macpoes - 30/01/2007 09:00 (laatste wijziging 30/01/2007 09:01)
Avatar van macpoes Nieuw lid De gebruiker heeft alle rechten. De query wordt ook uitgevoerd, omdat ik een waarde terug krijg. En aan de code ligt het niet, want verschillende andere klanten krijgen geen foutmelding en hebben dezelfde code.
Ik snap niet waar ik geen toestemming toe heb, als de query gewoon wordt uitgevoerd ?
Offline shibble - 30/01/2007 09:23
Avatar van shibble MySQL interesse macpoes het li9jkt me zeer handig als je even de code post...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s