login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

IIS Webserver

Offline erm - 22/01/2007 13:18
Avatar van ermLid Hallo mensen,

Ik weet niet of dit onder het juiste thread thuis hoort. Maar het heeft een beetje met ASP te maken.

Ik heb een win2003 server machine met IIS erop. Als ik daarop een ASP forum draai zegt hij telkens Error 500 Internal Server Error.

Vervolgens heb ik Babyserver gedownload(dat ook ASP ondersteund) en daarop werkt de forum wel.

Het probleem is echter dat het onder IIS moet, en dat betekent dat er een security setting onder IIS niet goed zit dat hij dan telkens Internal server error weergeeft.

Als ik onder IIS bijv <% Response.Write("Test") %> en opsla als default.asp dan geeft hij gewoon test weer.

Maar de andere ASP bestanden werken helaas niet.

Wie kan mij helpen?

Bedankt

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 22/01/2007 13:33
Avatar van Thomas Moderator 1. neem contact met de auteur
2. krijg je een error-code op de 500-error-pagina? Google eens met deze error
3. hangen er database-tabellen aan? zijn deze aangemaakt en heb je een connectie met de bijbehorende database?
Offline erm - 22/01/2007 14:03
Avatar van erm Lid Ik heb het probleem gevonden:).

Andere mensen kan dit evt heleboel kopzorgen besparen voor deze problem.

Als je lokaal onder IIS in windows server 2003 runt dan zijn er paden die zo worden geoutput in het script ..\. Windows heeft dat standaard uit staan vanwege beveiliging.

En daardoor krijg je een Internet Server Error 500.

Je dient daarvoor Enable Parent Paths aan te zetten en dat is heel makkelijk.

Ga naar start-Administrative Tools -> IIS Webserver -> Rechterklik je website -> Properties -> Home Directory -> Onderaan zie je Configuration Klik erop -> Tabblad Option -> Enable Parent Paths

Succes voor de andere personen die in deze probleem kampen!

Groet

// Erm

Offline Thomas - 22/01/2007 14:54
Avatar van Thomas Moderator Euh, en als je webserver op je systeemschijf draait, serveert deze dan ook systeembestanden (als je bijvoorbeeld een scriptje hebt dat bestanden uit een bepaalde folder uitleest)? Dit lijkt mij geen wenselijke oplossing? Of stel er zit een bug / onveilige code in je forum, kun je dan linken naar systeembestanden?

Ik zou dit toch nog even goed testen :].
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s