login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Asp lokaal include probleem

Offline erm - 18/01/2007 09:59
Avatar van ermLid Hallo mensen,

Ik heb een soort portal wat lokaal geimplementeerd moet worden op een windows server 2003.
In eerste instantie heel makkelijk, bestanden kopieren en de dbconnect.asp de juiste database invoeren.

Maar nu kamp ik in problemen, het werkt niet.

Wat ik in de script zie dat de include bestanden als volgt gelinkt zijn.

<!--#include file="../includes/functies.asp"-->

Zoals je ziet staan er twee puntjes voor de includes.

Mijn vraag is herkent windows die twee puntjes lokaal? of moet ik het voluit linken naar de includes bestanden bijv zo: file:///C:/document and settings/etc/etc//includes/functies.asp.



Als iemand het weet zou ik beter kunnen slapen:P

Bedankt voor jullie reactie!!!!


Groetjes

Erm

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 18/01/2007 10:04
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Als je het lokaal 'installeert' en het blijft daar, denk ik dat je het best met het volledige pad werkt...
Offline erm - 18/01/2007 10:22
Avatar van erm Lid dus je bedoelt dan zo: file:///C:/document and settings/etc/etc//includes/functies.asp.?

Als ik het op een webserver zou zetten dan zou het gewoon met die twee punten kunnen laten toch?
Offline Berten - 18/01/2007 10:40
Avatar van Berten PHP beginner ja, zou gewoon moeten werken met die 2 puntjes.

asp draait normaal toch zowieso op een webserver, (ook al kan die natuurlijk lokaal draaien op je computer)
Offline Thomas - 18/01/2007 11:46
Avatar van Thomas Moderator Probeer het eens uit? Als je je webserver goed geconfigureerd hebt, zouden relatieve verwijzingen geen problemen moeten opleveren.

Het lijkt me trouwens onwenselijk om er paden (file:///C:/...) hard-coded in te zetten, want dan heb je hier weer problemen mee wanneer je deze site ergens online zet...
Offline rambo - 18/01/2007 11:54
Avatar van rambo HTML beginner Je kan in IIS ook een virtueel pad maken naar de map die je probeert te openen. Je include dan op deze manier:
  1. <!--#include virtual="/includes/functies.asp"-->
Offline erm - 19/01/2007 12:00
Avatar van erm Lid Bedankt jongens het is gelukt, de config file in windows server 2003 enterpirse waren een paar parameters niet correct gezet..

Bedankt voor jullie hulp
Offline nemesiskoen - 19/01/2007 15:22
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
IMO is het aangeraden '\' te gebruiken ipv '/' als je met asp werkt, aangezien asp toch enkel op windows draait en daar de "directory separator" de backslash is en niet de slash.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.203s