login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Access sluiten mbv VBA

Offline xSc - 22/10/2004 09:39
Avatar van xScOnbekend Ik ben bezig met een klein project binnen MS Access XP. Nu heb ik een knop sluiten, maar daarachter het volgende commando:

DoCmd.Close

Dit sluit echter het actieve venster. Graag wil ik Access helemaal afsluiten. Hoe doe ik dat dmv van VBA?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Metalhead - 22/10/2004 11:10
Avatar van Metalhead HTML gevorderde Ik kon het wel met normale VB... misschien moet je 'es op een VB site kijken, ik weet niet of de script taal erg anders is dan VB...

(En ik kan me ook voorstellen dat Windows het niet leuk vindt dat een internetapp. zomaar programma's gaat afsluiten (behalve die hij zelf opstart), dus ik weet niet of het mogelijk is)
Offline xSc - 22/10/2004 11:19
Avatar van xSc Onbekend VBA is niet voor Internetapplicaties. Dat is VBS: Visual Basic Script.

VBA = Visual Basic for Applications, bijv. op basis van een MS Office programma.
Offline TriX - 22/10/2004 11:20
Avatar van TriX HTML interesse Srry henry... nu ik je vraag nog is goed lees snap ik wat je bedoelde! mijn antwoord is indd niet de goede! mijn fout...
Offline Metalhead - 22/10/2004 13:10 (laatste wijziging 22/10/2004 13:11)
Avatar van Metalhead HTML gevorderde Sorry... ik zat ff niet op te letten...

Zoiets?
  1. status.SimpleText = "Opening Microsoft Access"
  2. Dim appAccess2 As New Access.Application
  3.  
  4. appAccess2.Quit acQuitSaveAll
  5. Set appAccess2 = Nothing


En als je Access wilt sluiten, die je niet zelf hebt geopend, moet je zelf ff zoeken... dat weet ik niet meer
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s