login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PS: een slice laten meegroeien

Offline Christiaan - 11/10/2004 20:24
Avatar van ChristiaanLid Stel; ik heb een slice gemaakt van een kader. Nu variëert de tekst in dat kader nogal eens van hoeveelheid, bijvoorbeeld een kader waar nieuws in komt te staan.
Hoe zorg ik ervoor dat de slice als het ware meegroeit met de tekst, dus dat de tekst er altijd binnen valt...

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline infinity - 11/10/2004 20:27 (laatste wijziging 11/10/2004 20:28)
Avatar van infinity Gouden medaille

Grafische gevorderde
je moet ook de zijkanten van je kader in als background in stellen.
heb je dat ook? (<td background='pica'>tekst</td>)
Offline Christiaan - 11/10/2004 20:32
Avatar van Christiaan Lid Dus 1 kader moet je in 3en delen? 2 zijkanten en de rest? Ik heb het nog niet gesliced; ik wilde eerst weten hoe dat moet .
Offline frats - 11/10/2004 20:40
Avatar van frats Gouden medaille

Grafische ver gevorderde
je moet een middenstuk hebben die hetzelfde is.. zodat je die steeds kan herhalen zonder het opvalt..

en een bovenkant en een onderkant..

zo simpel
Offline infinity - 11/10/2004 20:42
Avatar van infinity Gouden medaille

Grafische gevorderde
http://www.infinity-designs.nl/vbslices.gif/

kijk ik heb even een voorbeeldje gemaakt.

je ziet dat je 5 slices hebt de bovenkant van je kader 2 balken aan de zijkant en in het midden waar je tekst komt. en dan onderaan ook nog een balkje. maar nu moet je zowiezo slice 2,3 en 4 in de background zetten want deze 3 moeten worden vergroot als je er tekst in zet.

hopelijk snap je het zo een beetje anders vraag je nog meer es:)
Offline Christiaan - 11/10/2004 20:53
Avatar van Christiaan Lid Als ik eerlijk moet zijn; snap ik nog niet zo goed waar het precies over gaat. Ik ga er morgen ofzo eens rustig voor zitten en kijken of ik ergens nog tutorials erover kan vinden. Slicen kan ik, maar die stukjes herhalen nog niet... mocht ik er niet uitkomen, hoor je het wel...
Offline etty - 12/10/2004 10:35 (laatste wijziging 12/10/2004 10:42)
Avatar van etty Lid je hebt een vierkantje bijv. die slice je in drie stukken: de bovenkant, de onderkant en het midden [waarin later de tekst komt en dat herhaalt zich automatisch]

ik maak wel ff een tut
Onbekend - 12/10/2004 12:19
Avatar van Onbekend Verbannen ik snap ook geen ene flikker van dat geslice
Offline xSc - 12/10/2004 12:23
Avatar van xSc Onbekend Ik slice op mijn eigen manier. Ik sla de lay-out bijv. als jpg op (kwaliteit 100). Daarna ga ik dit jpg'tje in stukken knippen en mbv van divjes de boel positioneren.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.198s