login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

tuts

Offline Maarten - 06/10/2004 20:24
Avatar van MaartenErelid Mag je eigenlijk ook photoshop tuts posten die niet van jou zijn, maar als je de naam van de ware auteur erbij zet?

17 antwoorden

Gesponsorde links
Offline infinity - 06/10/2004 20:27
Avatar van infinity Gouden medaille

Grafische gevorderde
is denk ik beter als je zelf maakt anders kan je honderden tuts toevoegen;)
Offline Hans - 06/10/2004 20:27
Avatar van Hans HTML beginner Liefst enkel zelfgeschreven tutorials.
Anders kan je ineens alle tuts die je op het internet vind gaan copy&past'en, en da's nu net niet de bedoeling.
Offline Christiaan - 06/10/2004 20:42
Avatar van Christiaan Lid
Citaat:
Anders kan je ineens alle tuts die je op het internet vind gaan copy&past'en, en da's nu net niet de bedoeling.


80% is Engels, maar als je die nu vertaald en je eigen screens ervan maakt? Lijkt mij geen probleem, maar goed...
Offline BigBug - 06/10/2004 20:46
Avatar van BigBug PHP expert 80% is Engels, maar als je die nu vertaald en je eigen screens ervan maakt? Lijkt mij geen probleem, maar goed...

Tja, alsnog vindt ik dat de copyright het belangrijkste is 
Offline Duikboot - 06/10/2004 21:02
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Dit valt eigenlijk niet te controleren, want al die designsite's rippen ook weer van elkaar, maken wat stappen anders etc. Maar zelf ontdekken blijft natuurlijk het mooist 
Offline sasser - 06/10/2004 21:15
Avatar van sasser PHP interesse als je nou die tut van een site zelf verbeterd en instuurd.;-)
Offline Piet0r - 06/10/2004 21:16
Avatar van Piet0r Lid Wanneer je schriftelijk toestemming hebt gevraagd aan de auteur dan mag je (in dit geval een tutorial) de tutorial plaatsen. Soms hoeft er dus niet eens informatie bij van wie hij echt is. Maar daar kun je zelf regels over maken met de auteur van de in dit geval tutorial.

En zoals Micieltjuh al zei wordt er inderdaad nog heel veel geript en vervolgens een paar aanpassingen gedaan en vervolgens weer door geript en zo is het mogelijk uit eindelijk op een nieuw effect uit te komen.

En indien de auteur niet te bereiken is kun je het beste de tutorial herschrijven, zowel van Engels naar Nederlands als dat je een Nederlandse tutorial herschrijft. En het is dan ook wel netjes de auteur en een www link te vermelden.
Offline Dennisvb - 06/10/2004 21:53
Avatar van Dennisvb MySQL ver gevorderde Dan kom je weer met de punten Je krjigt dan punten voor iets dat niet van jouw is. Ik vind zelf nog steeds dat je alleen iets mag posten wat echt door jouw ontdekt is. Zo kwam ik per toeval na een uurtje of 2 klooien achter iets, en daar heb ik een tutorial over geschreven. (als Joël nu eens antwoord daarover )
Offline Scott - 06/10/2004 22:04
Avatar van Scott Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Als je toestemming hebt van de auteur, wie houdt je tegen ? 
Offline Dennisvb - 06/10/2004 22:07
Avatar van Dennisvb MySQL ver gevorderde Sitemasters, want je post dingen die niet van jezelf zijn en daar in je weer punten mee wat niet eerlijk is. Dan moet je zeggen dat het niet van jouw is, en moeten de punten weer van je totaal aantal af worden gehaald. Dat vind ik redelijk.
Offline Maarten - 06/10/2004 23:16
Avatar van Maarten Erelid maar als je een script post dat niet van jezelf is en je vult dan de auteur is krijg je geen punten... waarom kan je dat niet bij tutz?
Offline Christiaan - 07/10/2004 08:59
Avatar van Christiaan Lid Dus deze tut is helemaal zelf ontdekt?
http://www.site...&id=72/

Volgens mij kom je die op zowat elke ps site tegen..

en deze ... http://www.site...&id=68/

en deze ... http://www.site...&id=64/, met als toevoeging Sitemasters erin...
Offline Duikboot - 07/10/2004 10:21 (laatste wijziging 07/10/2004 10:24)
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Ik heb die allemaal al lang ergens op andre designsites gezien 

EDIT: En die matrix tut geeft niet eens een goed resultaat, als ik die 2 plaatjes met elkaar vergelijk is het toch echt wel duidelijk dat je die laatste stap gewoon over kunt slaan...
Offline TriX - 07/10/2004 10:52
Avatar van TriX HTML interesse die tutorial bestaat al sinds t begin van Matrix...

Michel
Offline Duikboot - 07/10/2004 11:01
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Of die lui van The Matrix hebben die tut gebruikt voor hun covers 
Offline Christiaan - 07/10/2004 17:32
Avatar van Christiaan Lid Maar goed; er wordt gezegd dat je origineel moet zijn en dingen zelf bedenken, maar de basisvaardigheden zijn toch allemaal al bedacht? Ik vind de Engelse tutorials van hoge kwaliteit; waarom dan niet -met toestemming van de auteur- het vertalen naar het NL met je eigen screens erbij? Als je het goed doet, ben je ook wel even bezig hoor...
Offline BigBug - 07/10/2004 18:42
Avatar van BigBug PHP expert Zelf dingen verzinnen = dingen proberen, alst mislukt gewoon weer overnieuw! (vergeet niet de stappen )
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.201s