login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Ronding, Doorzichtigheid

Offline Steven - 30/05/2005 19:37 (laatste wijziging 30/05/2005 19:38)
Avatar van StevenHTML interesse Heyz,

Ik heb 2 vragen;

1, ik heb een plaatje van Yoshi, daarvan wil ik de witte achtergrond naar Alpha Converten, hoe moet ik dat doen? Ik heb namelijk Firefox, en daarbij kan ik alleen het hele plaatje doorzichtig maken, maar ik wil ALLEEN het witte gedeelte, zodat Yoshi zijn kleuren behoudt. Hoe?
Klik hier voor het plaatje van Yoshi

2, ik heb straks een tabel, met daarin 3 rows, en daarin komen een paar tabellen waarin een paar kopjes komen. Ik wil deze graag versieren met die rondingen en dat dat doorloopt tot de onderkant van de tabel, zoals hier: http://www.speelspel.nl/. Hoe maak je dat?

Ik heb voor allebei gezocht maar voor de 1e werd ik niets wijzer uit en bij de 2e weet ik niet hoe het heet, dus kon ik niet gericht zoeken...

BVd steven

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Legolas - 30/05/2005 19:42
Avatar van Legolas Onbekend Dat eerste doe je met photoshop -> layer maken, die doorzichtig is, als onderste zetten, en de bovenste via polygonlasso masken, en opslaan als gif en klaar.
Tweede, maak je met de roundedrectangletool van PS
Offline Steven - 30/05/2005 20:25
Avatar van Steven HTML interesse ff proberen,

[font-size 10](ps downloade )[/font]
Offline Legolas - 30/05/2005 20:27
Avatar van Legolas Onbekend Dat kun je zo krijgen, ik zeg niet hoe.
Dat mag namelijk niet op SM.
Stuur me maar een pm ergens voor anders.
En, als je Fireworks heb doet ie het ook!
Offline Fenrir - 30/05/2005 20:37
Avatar van Fenrir PHP expert Gratis photoshop lite
Offline Xfader - 30/05/2005 21:22
Avatar van Xfader Lid Filter > Extract en dan lijntje om die Yoshi heen en dan invullen. Dan heb je alleen die Yoshi over en de rest is transparant.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.16s