login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Photoshop: zigzag in lijn wegwerken

Offline leen - 13/03/2005 21:38
Avatar van leenNieuw lid Bij het verkleinen van een lijnafbeelding worden de schuine lijnen zo zigzag gekarteld. (ik weet dat er een woord voor is, maar ik kan er niet opkomen, en kan het dus ook niet opzoeken!)
Kent er iemand dit verschijnsel en hoe je het kan corrigeren?
Alvast thx!
leen

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline kareljan - 30/11/1999 00:00
Avatar van kareljan Onbekend wat boel je Pixelrand stuur ff een voorbeeldje door aub...
Offline vinTage - 30/11/1999 00:00
Avatar van vinTage Nieuw lid dat komt wss omdat je met shapes werkt, zodra je rastered is het weer in orde (meestal toch) 
Offline leen - 30/11/1999 00:00
Avatar van leen Nieuw lid eu, dit moet stom klinken, maar hoe kan ik dat voorbeeldje hieraan hangen s
Offline vinTage - 30/11/1999 00:00
Avatar van vinTage Nieuw lid dat kan nietrnje moet een linkje zetten naar dat jpg'tje wat je zelf ergens host
Offline leen - 30/11/1999 00:00
Avatar van leen Nieuw lid oef  hier komtie httpusers.pandora.beleenwollantslijn.jpgrnrnHet is geen shape, gewoon een rasterafbeelding die verkleind is.rnDe horizontale en verticale lijnen blijven mooi, maar de schuine krijgen dus trapjes
Offline vinTage - 30/11/1999 00:00
Avatar van vinTage Nieuw lid als je nou een PS bestand maakt, en je wilt hem vergroten of verkleinen raad ik je aan om save for web te kiezen.rnDan kan je in het scherm wat opent de maten ingeven die het moet worden, dan word het ook nog eens geoptimaliseerd, met als gevolg dat je jpgtje veel kleiner word qua data, maar hij is ook een stuk netter dan dat je het zou rescalen in PS.rnrnde reden dat je lijntjes zo gekarteld worden is doordat je resolutie niet hoog ligt.rnAls je er een zou maken met een veel hoger resolutie dan zal dat lijntje na verkleinen veel netter zijn.
Offline kareljan - 30/11/1999 00:00
Avatar van kareljan Onbekend o ik doe altijd save for web!
Offline vinTage - 30/11/1999 00:00
Avatar van vinTage Nieuw lid echo !
Offline leen - 30/11/1999 00:00
Avatar van leen Nieuw lid Okee bedankt!rnIk dacht dat er misschien ook een filter voor zou zijn.rnGroetjes,rnleen
Offline RinkXing - 30/11/1999 00:00
Avatar van RinkXing HTML beginner misschien als je de lijn een paar pixels breder maakt dat het er wel fatsoenlijk uit komt te zien;-)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s