login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Image Ready rollovers naar Dreamweaver Template

Offline leen - 10/03/2005 10:43
Avatar van leenNieuw lid Werk met Dreamweaver MX

Ik zou een navigatiebalk met rollovers in een dreamweaver-template willen zetten.
Nu moet natuurlijk op de verschillende pagina's een andere knop van de navigatiebalk opgelicht zijn. Weet er iemand hoe ik dit het gemakkelijkst kan doen?

alvast thx,
leen

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp, maar je wilt gewoon de rollover buttons die je gemaakt hebt met image ready in dreamweaver gebruikenrnrnNou ken ik image ready eigenlijk helemaal niet, maar volgens mij kan je die image ready file ook een html file laten outputten, copier dan die html codes en plak die op de plaats waar je die navigatie balk wilt hebben (in een nieuwe tabel ofzo).rn(delete wel de onodige tags als headersbodys etc).
Offline leen - 30/11/1999 00:00
Avatar van leen Nieuw lid Dat was alvast gelukt. Dus nu heb ik een webpagina met een fijn werkende navigatiebalk.rn rnHet probleem is als ik deze navigatiebalk gebruik op een andere pagina, moet er een andere knop actief zijn, nl. de knop van de pagina waar je op zit...rnrnbv je klikt op projecten, het woord projecten wordt lichter en je gaat naar de projectenpagina. Maar op die pagina staat de navigatiebalk terug normaal. Beter zou zijn dat het woord projecten licht blijft zolang je op die pagina zit. rnrn
Offline vinTage - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van vinTage Nieuw lid Als je hele website gemaakt is uit allemaal apparte html bestanden, dus ongeveer zoietsrnindex.htmrnprojecten.htmrncontact.htmrnnieuws.htmrnetc etc dan is het makkelijk, dan moet je PER PAGINA gewoon de rollover weghalen van desbetreffende knoppagina en daar alleen de oplichtende knop zetten. (edit dit werkt niet als je nav balk in een frame staat die niet veranderd)rnrndeel IIrnNu ga ik praten over iets waar ik geen verstand van heb, dus hecht maar niet echt veel waarde aan onderstaande rnrnAls je pagina is gemaakt met php en werkt met rna href=index.phppagina=contactcontactarndan zou je mss iets met een $_get en if else iets kunnen maken.rnHelaas is mn php kennis ver below zero dus mischien dat er iemand anders verder kan helpen.rnrn[b]edit[b]rn[code]phprnif ($_GET['pagina'] == 'contact')rn{ rnecho contact oplichtend.jpg;rn} rnelsern{rnecho hier je rollover code voor de contact knop; rn}rn[code] rnrnMaak dan voor elke knop een andere code dan he rn
Offline RinkXing - 30/11/1999 00:00
Avatar van RinkXing HTML beginner kun je dat niet gewoon opslaan als een .gif bestand Of maak het anders in flash;-)
Offline vinTage - 30/11/1999 00:00
Avatar van vinTage Nieuw lid [quote]kun je dat niet gewoon opslaan als een .gif bestand Of maak het anders in flash[quote] rnMet flash zou alleen kunnen als je de swf in een frame zou zetten, want als er een andere pagina zou laden dan begint de swf gewoon weer van voor af aan.rnrnmet gif rnrn
Offline RinkXing - 30/11/1999 00:00
Avatar van RinkXing HTML beginner onmousover dmv javascript
Offline vinTage - 30/11/1999 00:00
Avatar van vinTage Nieuw lid en dan heel de tijd op die knop blijven staan met je muis
Offline CelestialCelebi - 30/11/1999 00:00
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde Met CSS en aactive
Offline RinkXing - 30/11/1999 00:00
Avatar van RinkXing HTML beginner kan ook, dus je kunt nu kiezen;-)
Offline leen - 30/11/1999 00:00
Avatar van leen Nieuw lid Hallo,rnIk ken niets van php, dus heb ik de html-tip gevolgd. rnrnIk wou eerst eigenlijk de gehele navigatie in één template zetten, maar dat zou dus betekenen dat je op elke pagina hetzelfde hebt en dat gaat dus niet. rnrnNu heb ik dus zoals je zei voor elke pagina de behavior erafgehaald en de opgelichte knop in de plaats gezet. Bedankt !!!rnrngroetjes,rnleen
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.162s