login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

slicen (Opgelost)

Offline Celehahn - 08/10/2010 20:17
Avatar van CelehahnLid hallo, ik ben bezig een webpage aan het slicen maar zit even met een klein probleem.

ik zou werken met een iframe,maar ik zou dan een soort scriptje ofzo nodig hebben dat m'n layout de lengte aan neemt van m'n pagina in iframe.

iemand die hier ervaring mee heeft?
alvast bedankt

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Aar - 08/10/2010 21:27
Avatar van Aar PHP interesse Waarom wil je iframes gebruiken? Die zijn best wel verouderd. Is include() in PHP geen optie?

Als je I-Frames echt graag wilt, kan je toch procenten gebruiken voor je breedtte van je site?
Offline Celehahn - 08/10/2010 21:38
Avatar van Celehahn Lid kan enkel werken met html

ja maar dan moet je toch je slice afbeeldingen kunnen uitrekken en niet je volledige site. anders klopt het niet? moet je dan een slice van 1px gebruiken en deze dan in procent zetten?
Offline WouterJ - 08/10/2010 22:51 (laatste wijziging 08/10/2010 22:51)
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Dan kan je werken met AJAX, een onderdeel voor javascript.
Offline Pieter - 09/10/2010 09:54
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Celehahn, als je Iframes kan vermijden, moet je dat zeker doen. Waldio en Aar hebben gelijk.
Het probleem ermee is dat wanneer een zoekmachine je inhoud indexeert, hij de pagina ermee "linkt". Als iemand zoekt (80% van het huidige internetverkeer) komt hij enkel op die pagina met je inhoud uit, zonder je menu, zonder je footer etc. (je framepagina dus)

Over dat werken met procenten. Je neemt een afbeelding van 1px en zet die vb op repeat-x. Dan neemt hij meteen de volledige breedte van dat element. Geen procenten hier.
Heb je een voorbeeld van hoe je layout eruit moet zien IN Het frame? Dan kunnen we er wat beter uitleg over geven. (maar zoals gezegd, vermijd het. Frames zijn evil!)
Offline WouterJ - 09/10/2010 09:58
Avatar van WouterJ HTML gevorderde
Pieter schreef:
Als iemand zoekt (80% van het huidige internetverkeer) komt hij enkel op die pagina met je inhoud uit, zonder je menu, zonder je footer etc. (je framepagina dus)

Nu kan je met 1 simpel javascriptje dit vermijden, maar het is en blijft slecht voor je SEO en voor het layout.
Offline Celehahn - 09/10/2010 10:22
Avatar van Celehahn Lid maar dan moet mijn pagina toch ng steeds gesliced worden? kan iemand me dan beetje helpen met die coderingen enzo 

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s