login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

get argb van afbeelding (Opgelost)

Offline jerone - 30/07/2010 13:41
Avatar van jeroneJS gevorderde Ik heb twee afbeeldingen, waar bij één overheen een transparante blauwish cirkel zit. Nou wil ik van die cirkel de argb (dus niet rgb, maar ook de alpha) weten.

Iemand een oplossing?

mvg J

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline valles10 - 30/07/2010 13:44
Avatar van valles10 HTML interesse alpha rgb? nog nooit van gehoord, maar kan dat niet met photoshop?
Offline jerone - 30/07/2010 13:47 (laatste wijziging 30/07/2010 13:49)
Avatar van jerone JS gevorderde ARGB of RGBA, wordt gebruikt bij .NET.

Ik kan heel makkelijk wel de RGB verkrijgen van de blauwe cirkel, maar i.c.m. met de alpha channel wordt dit heel anders.
Offline kiwi - 30/07/2010 13:52
Avatar van kiwi Nieuw lid Naar mijn weten is de alpha altijd maar gewoon layer, met zwart en wit en alles wat er tussen licht, ter groote van je layer, en de RGB zelfde principe.

dit kan je zijn bij photoshop naast de layers channel heb je ze alle 4 op een rijtje van je huidig document
Offline jerone - 30/07/2010 14:04 (laatste wijziging 30/07/2010 14:04)
Avatar van jerone JS gevorderde Ik heb geen Photoshop (meer) en ben ook niet van plan deze te installeren.

Het probleem is dat als ik die kleur probeer te achterhalen, ik de gewone RGB kleur krijg met 255 Alpha (volle kleur dus). Maar omdat de cirkel eigenlijk transparant is, komt dit niet overeen als ik het bijvoorbeeld handmatig over het origineel gooi.

De oplossing is om de originele afbeelding uit de andere afbeelding te halen, zodat een transparante cirkel overblijft...

mvg J
Offline kiwi - 30/07/2010 14:25
Avatar van kiwi Nieuw lid Euhm, nu ben ik de draad wat kwijt,

zou het ook niet gemakkelijker zijn door de afbeelding eens hier te zetten?
ik denk dat het dan wat duidelijker zal zijn
Offline jerone - 30/07/2010 14:35 (laatste wijziging 30/07/2010 15:47)
Avatar van jerone JS gevorderde Oke, de afbeelding kan je hier vinden.
Zoals je misschien zit, is het de display weergave van Windows 7.

De originele afbeeldingen heb ik uit Windows resources kunnen rippen. Jammer genoeg heb ik nergens kunnen vinden waar de cirkels worden gedefinieerd.

Edit:
Misschien een voorbeeld pixel (RGB):
- origineel: 193,193,193
- aangepast: 97,97,160
Offline kiwi - 30/07/2010 23:09
Avatar van kiwi Nieuw lid Dus je wilt de circels er uit hebben?
en ik begrijp je principe niet?
RGB is 1 kleur, dus hoe kan je dan een RGB waarden hebben van een gekleurde afbeelding hebben?

je kan wel R G B layers hebben, maar dat is dan weer iets anders
Offline jerone - 31/07/2010 00:31
Avatar van jerone JS gevorderde Ik wil die cirkel hebben. Maar omdat deze transparant is (zie de achtergrondafbeelding er doorheen), moet ik ook de alpha waarde hebben, vandaar de RGBA/ARGB.
Offline TotempaaltJ - 31/07/2010 10:06
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse
kiwi schreef:
RGB is 1 kleur, dus hoe kan je dan een RGB waarden hebben van een gekleurde afbeelding hebben?

Volgens mij snap jij RGB niet? Zie Wikipedia.org: RGB-kleursysteem

Kan je GIMP of Paint.NET hiervoor niet gebruiken?
Offline jerone - 31/07/2010 14:36
Avatar van jerone JS gevorderde Ik wist dat zo'n dergelijke optie niet bij Paint.NET zat, dus heb ik GIMP weer eens geprobeerd.
Na enig tijd rondsnuffelen, kwam ik op de optie "Kleur naar alfa". Ik heb toen op de originele afbeelding van 1 pixel de kleur gepakt en bij de aangepaste afbeelding als alfa kleur gebruikt. Na op Ok te drukken, verwijderd hij zeg maar deze kleur van de hele afbeelding, waardoor je nog alleen maar de transparant blauw overblijft. Daarna dezelfde pixel op de aangepaste afbeelding met de "Informatie pipet" geïdentificeerd en klaar.

Bedankt TotempaaltJ voor het idee om GIMP te gebruiken.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s