login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Wekelijkse folder maken?

Offline plegem - 19/07/2010 22:24
Avatar van plegemNieuw lid Hallo,

Big problemo...

Ik ben een wekelijkse folder aan het maken waarin producten komen te staan die qua layout het zelfde blijven (maatvoering) alleen moeten de foto's en text die daar bij horen wekelijks veranderen.
Nu dacht ik een template te maken met daarnaast een folder waarin de text en foto's staan. zo hoef ik alleen maar de foto's wekelijks te wissen (wel met de zelfde benaming) en klaar is ikke.

nu het problemo... ikke niet weten hoe..
pleace help.

voorbeeld online:http://zierikze...n=overview

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Raze - 19/07/2010 23:48
Avatar van Raze PHP beginner en moet dat een online folder zijn in flash, of in pdf? anders met een cronjob wekelijks de foto's+text uit de database halen via een script, en dan verder met het script een pdf aanmaken (zie http://www.fpdf.org/ voor het aanmaken van pdf's via php).
Offline ArieMedia - 21/07/2010 12:38
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
In welk pakket word de folder opgemaakt? (quark of indesign).

Het makkelijkste om te doen is XML te genereren Quark en Indesign kunnen beide hiermee omgaan (Quark = Xtags, maar dat kost flink wat geld), Indesign zal waarschijnlijk zelf op genereer moeten klikken, maar als je dit op 1 standaard template doet zal het geen probleem moeten zijn.. (het mooiste is natuurlijk geheel automatisch.. maar dan heb je een workflow nodig).

Denk er aan dat foto's in een folder 300 DPI moeten hebben, daarnaast werkt een folder met CMYK-kleuren en dat het web maar 90 DPI ondersteunt RGB, dus je moet 2 verschillende foto's hebben.

DUS.

- Zoek uit wat van pakket je gaat gebruiken (Indesign/Quark).
- Zorg voor verschillende foto's
- Zorg voor een XML, deze moet opgepakt worden door (Indesign/Quark)
- Laat Indesign/Quark de data opvangen & een PDF maken

Hopelijk help ik je hier iets mee, ik vind het zelf moeilijk uit te leggen. Het is een leuk maar vooral aardige klus als je nog geen workflows hebt lopen.

PS: Mocht je geen verstand hebben van grafische programma's dan is Indesign gemakkelijker om in te beginnen.
Offline plegem - 21/07/2010 18:53
Avatar van plegem Nieuw lid Dit moeten staks deur tot deur folders worden, dus printen die hap...
Ik heb ook al een beetje gehoord dat sommige mensen met iframe's werken. weet nog niet hoe het werkt maar ga dit ook zeker googlen..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s