login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Get pagina via Swish movie

Offline endymion - 28/01/2005 14:10 (laatste wijziging 28/01/2005 14:11)
Avatar van endymionLid hoi.
ik heb een swish filmpje waarin een menu zit. Voor het menu geef ik het volgende script mee in Swish:

on (press) {
getURL("index.php?pagina=agenda");
}

Op de index.php heb ik dan het script dat agenda.php moet includen

  1. <?php
  2. switch(strtolower($_GET['pagina'])) {
  3.  
  4. case "agenda": $page="agenda.php";break;
  5. case "nieuws": $page="nieuws.php";break;
  6.  
  7.  
  8. default: $page="nieuws.php";break;
  9. }
  10. include($page);
  11.  
  12. ?>


Maar als ik naar agenda ga, dan word de hele pagina opnieuw geladen. kijk maar op http://www.c-jochemsen.nl

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

groeten
Andre

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 28/01/2005 14:20
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik weet niet ZEKER, maar ik denk (omdat swish een rip is van flash) dat de action code on (release) moet zijn.
Ik heb swish niet, dus ik weet hey niet zeker, maar test het toch maar even 
Offline Maarten - 28/01/2005 14:22
Avatar van Maarten Erelid [offtopic]
Er staat zeker 2 keer op die pagina "kanloze" en het moet "kansloze" zijn...
[/offtopic]
Offline endymion - 28/01/2005 14:26
Avatar van endymion Lid oef Murfy thnx voor de opmerking hehe

vinTage, dat maakt geen verschil ;)
Offline vinTage - 28/01/2005 14:29
Avatar van vinTage Nieuw lid hmm, maar ik zit net ff op je link te klikken, maar als je op agenda klikt komt er gewoon "agenda" te staan hoor (bij mij dan toch)..dat is toch de bedoeling ? hij is alleen nog niet ingevuld, maar in het html gedeelte zie ik dat toch al staan.

Verder dat "generating menu gedoe duurt wel lang hoor,,lol en is helemaal nergens voor nodig 
Offline endymion - 28/01/2005 14:31
Avatar van endymion Lid weet ik, dat generating menu gedoe heb ik er gewoon bij gezet snapt me broertje toch nie hehe.
Maar de agenda pagina word idd geladen, en de link is ook: http://www.c-jochemsen.nl/index.php?pagina=agenda
Maar kan jij dan zeggen waarom de swish movie opnieuw afgespeeld word als je op de agenda pagina kom?
Hij zou agenda.php moeten includen, dus de rest van index.php zou niet opnieuw geladen hoeven worden
Offline vinTage - 28/01/2005 14:37
Avatar van vinTage Nieuw lid blijkbaar word die dan niet geinclude he, anders zou die flash niet opnieuw gaan spelen.
Die flash begint alleen maar opnieuw as die opnieuw geladen word anders niet 
Offline endymion - 28/01/2005 14:38
Avatar van endymion Lid ja, maar ik zie niks fout.. dat include script is goed, die gbruik ik altijd.

zal eens vragen op een swish forum ofzo 

thnx in ieder geval
Offline zwobbel - 28/01/2005 14:48
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Waarom gebruik je niet roll over buttons met ps?
Offline numlockrond - 28/01/2005 14:50
Avatar van numlockrond Onbekend * zucht *

Je herlaadt de hele pagina, niet 1 frame ofzo. Dan wordt dat flash bestand dus ook herladen (opnieuw downloaden zal door browser cache niet nodig zijn, maar hij begint wel opnieuw).
Offline endymion - 28/01/2005 14:56
Avatar van endymion Lid Idd numlockrond, hij laad de hele pagina opnieuw. maar dat include script is juist bedoeld om de rest van de pagina NIET opnieuw te laten laden.

De url is toch index.php?pagina=agenda.. en binnen een <td> </td> include ik de pagina, dus eigenlijk zou de rest van pagina niet opnieuw geladen moeten worden.
Offline leendertW - 28/01/2005 15:05
Avatar van leendertW PHP beginner Wanneer je include dan laad hij volgens mij altijd de hele pagina opnieuw en niet alleen het geinclude gedeelte!!!.
Offline endymion - 28/01/2005 15:08
Avatar van endymion Lid
Citaat:
Wanneer je include dan laad hij volgens mij altijd de hele pagina opnieuw en niet alleen het geinclude gedeelte!!!


Kan iemand anders dat bevestigen? want volgens mij is dat niet zo.
Offline vinTage - 28/01/2005 15:16 (laatste wijziging 28/01/2005 15:17)
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik kan geen bevestiging geven, en die dan ondersteunen, maar die flash is toch wel een beetje een bewijs (voor mij dan toch).
Ik ga niet keihard roepen dat het niet zo is want daar is mn php kennis veel te lam voor.
Test het anders met een iframe waar die inlaad en zie dan het verschil (of niet )

waarschijnlijk gebeurd er met een include toch iets van een refresh, want de pagina moet toch gerefreshed worden om de juiste inhoud te laten zien he.
Offline vinTage - 28/01/2005 15:53 (laatste wijziging 28/01/2005 15:55)
Avatar van vinTage Nieuw lid Mocht je willen dan kan je HEEL simpel flash txt bestanden in laten lezen.
Maak gewoon een txt bestand met de naam "bericht" , en typ daarin bericht = hier je bericht (alles na bericht = word ingeladen.)
Maak in je flash een dynamic textveld met de naam "bericht" zonder de " ".
en geef de frame waar je wilt waar die tekst inlaad de volgende action code

  1. loadText = new LoadVars();
  2. loadText.load("bericht.txt");
  3. loadText.onLoad = function() {
  4. bericht.text = this.bericht;
  5. };


natuurlijk wil je ook knoppen die een andere txt laten zien, maak een nieuwe tekstbestand aan met de naam bericht2.
En geef je knop de volgende action code

  1. on (release) {loadText = new LoadVars();
  2. loadText.load("bericht2.txt");
  3. loadText.onLoad = function() {
  4. bericht.text = this.bericht;
  5. };
  6. }


voila, nu begint je header niet elek keer "te laden" en kan je broertje " die het toch niet in de gaten heeft" gewoon een kladblokje editten ipv een html dinges^^
Offline numlockrond - 28/01/2005 17:09 (laatste wijziging 28/01/2005 17:10)
Avatar van numlockrond Onbekend
Citaat:
Wanneer je include dan laad hij volgens mij altijd de hele pagina opnieuw en niet alleen het geinclude gedeelte!!!

Kan iemand anders dat bevestigen? want volgens mij is dat niet zo.
Natuurlijk is dat wel zo. Met een link laad je een andere pagina. Dat kan in een frame, maar ook in het hele venster.
Dat laatste doe jij: je laadt dezelfde pagina nog een keer, maar dan met een andere querystring. Aan de hand van die querystring bepaal je een deel van de output, de rest is hetzelfde als altijd, maar wordt wel opnieuw geladen.
Citaat:
Idd numlockrond, hij laad de hele pagina opnieuw. maar dat include script is juist bedoeld om de rest van de pagina NIET opnieuw te laten laden.
Daar is dat script dus niet voor bedoeld. Misschien wil jij het daarvoor gebruiken, maar dan moet je dus frames hebben (iframe in dit geval).

Edit: quote in quote werkt niet...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.24s