login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Navigatie met een balkje die mee 'vliegt'

Offline Jelmerholland - 30/03/2010 18:07 (laatste wijziging 30/03/2010 18:20)
Avatar van JelmerhollandPHP beginner Beste mensen,

ik wil graag een navigatie maken (logisch ), nou heb ik ooit ergens een navigatie gezien welke ik echt superbruut vond. Nou wil ik zelf ook zoiets maken maar ik weet niet hoe.

Ik weet ook niet het heet, dus ik kan niet verder. Ik weet ook niet of het met Js, jQuery of Flash gemaakt is. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen

== Omschrijving van wat ik bedoel ==
Het is een dun balkje, die staat als je bij index.php komt, onder de 'Home', als ik nou :hover over bijvoorbeeld 'Contact' dan moet dat balkje op een vloeiende manier daar naartoe komen, met een kleine 'bounce' dus dat ie even heen en weer gaat. Zoiets als een veer.

Want ik ben begonnen aan een nieuw design voor mijn site, ik vind mijn site eigenlijk niet zo mooi (http://www.JDwebdesign.nl). Hij moet wat professioneler ogen, ik heb de gehele bovenkant van mijn nieuw ontwerp al (nog niet af) maar ik wil dus dit (wat ik net vertelde) als navigatie effect.
Maar ik weet dus niet hoe dit moet 

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen?

Jelmer

Ps. Dit is het begin van de lay-out waar ik mee bezig ben 
http://www.JDwebdesign.nl/new/index.php
Welke vind jij beter?
Oude design
http://www.JDwebdesign.nl

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Joost - 30/03/2010 18:11
Avatar van Joost PHP expert Je geeft het antwoord zelf al: jQuery.
Offline Jelmerholland - 30/03/2010 18:12
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Ja, maar ik weet dus niet hoe ik het moet maken. Ik kan geen code snippets vinden.. of ligt dit aan mij?

Ik weet niet waar ik op moet zoeken, en waar ik mee gezocht heb, dan vind ik 't niet 
Offline WimJ - 30/03/2010 18:31 (laatste wijziging 30/03/2010 21:42)
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Even over je design.. ja sorry admins normaal is het showcase material.
Koen schreef:
Go ahead 

Maar ben je wel zeker dat je met zo een soort van circus stijl wilt gaan werken?
Begrijp me niet verkeerd, de kleuren die je gebruikt houden steek, uiten strak en professioneel maar die gekartelde randjes zo ..

Zou er toch eens even over nadenken.. najah uiteraard persoonlijke stijl hé !
Offline vinTage - 30/03/2010 19:05 (laatste wijziging 30/03/2010 19:06)
Avatar van vinTage Nieuw lid Er zijn vast copy/paste scriptjes, maar ik had geen zin om daarnaar te zoeken, wel is dit iets waarmee je wss een eindje op weg komt.
Met flash is het ook poepie simpel met de tweenclass.
Offline Jelmerholland - 30/03/2010 20:37
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Vin, heb jij niet toevallig zoiets op jouw site staan? Je hoeft 't niet meteen op te zoeken, een ja volstaat, maar dan weet ik of 't zin heeft om er naar te zoeken op jouw site ;)
Offline vinTage - 30/03/2010 20:58
Avatar van vinTage Nieuw lid nope, maar t stelt niet veel voor hoor.
Gewoon je mc's (nav links) maken, daar een eventlistener aanknopen die tijdens rollover de tweenclass aanspreken.
Er bestaat een heel mooie tweenclass (caurina) of je gebruikt die van flash zelf.
Offline Martijn - 30/03/2010 21:19 (laatste wijziging 30/03/2010 21:22)
Avatar van Martijn Crew PHP jQuery heeft een scrollto. Je doet scrollTo, maar 20px te ver, dan oncomplete scroll je 30px terug (dus weer 10px de andere kant op) en die oncomplete laat je goed gaan.

Kan uiteraard kleinere stappen, of groter, of meer.

edit: Ik vind m even niet meer, maar je kunt met animate() de margin left aarnpasssen
Offline Jelmerholland - 30/03/2010 21:35
Avatar van Jelmerholland PHP beginner ScrollTo, ik zal ik kijken of ik dat kan vinden, maar flash is misschien mooier, maar dan moet ik even uitzoeken hoe dat überhaubt werkt (A)
Met flash kan ik er eventueel ook andere animaties aan toevoegen, ik zal is gaan afwegen wat het makkelijkst/mooist/handigst is. 

Bedankt voor de reply's
Offline TotempaaltJ - 30/03/2010 21:45
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Ik denk dat je beter JQuery kan gebruiken; ik gebruik FlashBlock en vind het verschrikkelijk als het menu in Flash is gemaakt.
Offline Jelmerholland - 30/03/2010 21:46
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Ja oke, daar heb ik dan weer geen rekening mee gehouden, en als je je javascript uit hebt staan.. dan mis je alleen het leuke blokje :/, jQuery is dus beter..
Offline TotempaaltJ - 30/03/2010 21:49
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse En ik heb ook even naar je website gekeken, en dat gordijneffect staat inderdaad niet zo professioneel.
Offline Jelmerholland - 30/03/2010 21:51
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Oke, jammer om dat te horen, maar ik vind 't design dat ik op 't moment heb ook niet echt geslaagd, is te druk :/

Maar dit gesprek kan hier!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.184s