login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

website layout afbeeldingen in photoshop

Offline xellos - 15/02/2010 20:04
Avatar van xellosLid hallo ik wil een website gaan maken.
en wil daarbij ook gebruik maken van photoshop.

nu wil ik een soort achtergrond afbeelding hebben die het gehele
scherm vult.

maar hoe kan je dat het beste doen
een afbeelding ter grote van mijn scherm maken?
of een hele kleine van bijv 150*150pix die geherhaald wordt?

en er zijn een hele hoop verschillende soorten grote beeldschermen dus hoe zorg ik er voor dat het bij iedereen het zelfde is?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vdp - 15/02/2010 20:23
Avatar van vdp Nieuw lid Er zijn verschillende aanpakken.. voor een achtergrond (grote oppervlakken het zelfde) kies je best een kleur of een patroon (=afbeelding die herhaald wordt) dat kan enkel in de x richting (een pagina groot maar 1 pixel breed bv) of enkel in de y richting bv wanneer je een "gradiënt kleur overgang" wil.

1 afbeelding die je hele scherm in neemt raad ik persoonlijk af.. (langere laadtijden).

Hoe zorg je er nu voor dat je pagina overal goed wordt weergegeven? Dat kan hangt af van je eigen ontwerp. Als we even kijken naar deze pagina (sitemasters) zie je dat ze gekozen hebben voor geen overflow(stukjes die wegvallen en scrollbarren enzo) in de horizontale richting, wel in verticale.

Je centreert dus een div (of voor de liefhebbers een table) met een vaste breedte van pakweg 800 à 950 pixels en geen hoogte, dus uitbreidbaar naar onder toe. Dit is een van de meest gebruikte en betrouwbare methodes.

Een ander methode is aan de hand van javascript gaan controleren wat de schermbreedte / hoogte is en gaan aanpassen aan de hand van die breedte en hoogte. Dit is meestal omslachtig, moeilijk te onderhouden en niet echt bij alle browsers het zelfde..

hoop dat dit je iets wijzer maakt!
Bedankt door: xellos
Offline xellos - 15/02/2010 20:40
Avatar van xellos Lid ja heel erg bedankt!!
Offline larssy1 - 15/02/2010 21:28
Avatar van larssy1 MySQL beginner ikzelf gebruik een achtergrond afbeelding van 5x5 of 5x700 =)

Maja, ligt er maar net aan wat van soort achtergrond afbeelding je gebruikt 

Maargoed, je hebt je antwoord neem ik aan?? zoja, druk even op Bedank poster! bij vdp =)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.199s