login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[ILLUS] Blend on path probleem (Opgelost)

Offline Brunge - 04/11/2009 14:07
Avatar van BrungeNieuw lid Gegroet,

Zoals je kan zien op de screenshot heb ik een probleempje met de blend op mijn cirkel. Ik heb eerst een driehoekje getekend, daarna deze gekopiëerd en de blend gemaakt zodat ik in totaal 12 driehoekjes naast elkaar had. Daarna heb ik een path gemaakt, de cirkel, en de blend op dat path gezet, maar zoals jullie kunnen zien volgt hij niet het hele path maar stopt hij en is er een lege ruimte tussen het begin -en einddriehoekje van de blend. Dit kan toch niet kloppen? Doe ik iets verkeerd?

Alvast bedankt.

P.S. Ik weet dat je dit kan oplossen door met het schaartje in de cirkel te knippen, maar dat kan toch niet de juiste oplossing zijn? (Want dan staan mijn driehoekjes niet meer mooi symmetrisch).

Link naar screenshot

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 05/11/2009 10:19
Avatar van Koen PHP expert Als je nu eens wat meer driehoekjes gebruikt? Ik zie er 1+12, precies zoals je had ingegeven...
Offline Brunge - 05/11/2009 10:38 (laatste wijziging 05/11/2009 11:01)
Avatar van Brunge Nieuw lid Mja, probleem is dat het er exact 12 moeten zijn.
Dat het er nu 13 zijn is zelf een telfoutje van mezelf. 

maar ik heb een nieuw idee en ga dat eens proberen... ik laat het wel weten of er iets van gelukt is.


EDIT: ik heb de omtrek van mijn cirkel berekend en dan de blend even lang als de omtrek gemaakt, en daarna de blend op het path vd cirkel toegepast, geeft hetzelfde resultaat als de screenshot...

EDIT 2: Oplossing!!
Eerst en vooral moet je ervoor zorgen dat je blend 1 element extra heeft dan nodig, daarna zet je ze op het path vd cirkel met replace spine en je ziet dat hetzelfde gebeurt als in de screenshot. Maar met behulp van het schaartje (zorg dat Smart Guides opstaat!) knip je bovenaan in het midden van de cirkel zodat het path een begin en een einde heeft, en je zal zien dat de blend mooi heel het path vult. 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.162s