login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

stock foto's reproduceren

Offline thelorrr - 17/08/2009 23:47
Avatar van thelorrrNieuw lid Hello,

Ik wil graag stock foto's aanschaffen en gebruiken in posters die ik ontwikkel en doorverkoop aan meerdere klanten.

Het schijnt dat het verboden is de stock fotos reproduceren en door te verkopen in de vorm van bv een poster?

*reproductie mag niet verkocht of geherdistribueerd worden*

Dit is wel mogelijk als er meer betaald wordt natuurlijk... maar dan lap je al snel 100+ euro voor een high res plaatje. Ik heb gehoord dat de stock foto wel gereproduceerd mag worden als je iets van die foto bijwerkt. Stel ik heb een foto van een hond en ik haal een stuk oor weg oid...?

Ben benieuwd naar het antwoord.

Groeten.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Sitebase - 18/08/2009 14:41
Avatar van Sitebase PHP expert
thelorrr schreef:
Hello,

Ik wil graag stock foto's aanschaffen en gebruiken in posters die ik ontwikkel en doorverkoop aan meerdere klanten.

Het schijnt dat het verboden is de stock fotos reproduceren en door te verkopen in de vorm van bv een poster?

*reproductie mag niet verkocht of geherdistribueerd worden*

Dit is wel mogelijk als er meer betaald wordt natuurlijk... maar dan lap je al snel 100+ euro voor een high res plaatje. Ik heb gehoord dat de stock foto wel gereproduceerd mag worden als je iets van die foto bijwerkt. Stel ik heb een foto van een hond en ik haal een stuk oor weg oid...?

Ben benieuwd naar het antwoord.

Groeten.


Die uitleg van het bewerken is zeker niet waar. Gewoon de highres foto aankopen en tenslotte is €100 toch niet zo superveel voor een kwalitatief goede foto.
Offline thelorrr - 18/08/2009 17:53
Avatar van thelorrr Nieuw lid Wel als je er 200 nodig hebt...
Offline zointer - 19/08/2009 11:35 (laatste wijziging 19/08/2009 11:36)
Avatar van zointer HTML gevorderde
thelorrr schreef:
Wel als je er 200 nodig hebt...

thelorrr schreef:
Ik wil graag stock foto's aanschaffen en gebruiken in posters die ik ontwikkel en doorverkoop aan meerdere klanten.

Ongelooflijk, je wil er aan verdienen maar investeren wil je niet?
Moet je maar doorrekenen aan je klanten.




Koop een goede fototoestel en maak je eigen shoots?
Offline Sitebase - 19/08/2009 15:57
Avatar van Sitebase PHP expert @zointer: Ik geef je volledig gelijk.

Trouwens je moet niet gewoon 200 X 100 doen he, voor de kostprijs te berekenen. Normaal heb je speciale licensies om de foto te kunnen gebruiken in magazines en op posters enzo. Deze kosten dan bijvoorbeeld €500 ofzo, afhankelijk van de foto.

Dit zou dan per poster neerkomen op een kost van €2.5 voor die stockfoto wat niet veel is als je het mij vraagt.

Offline wvmaaren - 20/08/2009 12:08
Avatar van wvmaaren Nieuw lid Ga anders eens kijken op deviant art. Dit is een graphic community.. Hier zijn ook stockphoto's te krijgen en die zijn vaak onder GNU/GPL verkrijgbaar..

Ff goed de voorwaarden lezen!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.156s