login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

cmyk = zwart-wit

Offline sofkeve - 19/03/2009 19:50
Avatar van sofkeveNieuw lid Hey,

Kan iemand mij even helpen aub..

Ik moet een indesign document omzetten van cmyk naar zwart-wit (+ 1 pms kleur)

In die indesignfile zitten 12 pdf documenten die in cmyk zijn opgemaakt. Moet ik die pdf-documenten dan eerst omzetten naar zwart wit of kan ik vanuit indesign bij het exporteren naar een pdf een instelling gebruiken dat deze automatisch wordt omgezet van cmyk naar zwart-wit?

Of kan ik mijn drukklare pdf gewoon ergens omzetten naar zwart-wit?

Alvast bedankt.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 19/03/2009 21:04
Avatar van Wim Crew algemeen CMYK wordt toch net gebruikt voor drukwerken? Waarom wil je het dan omzetten...?
Offline sofkeve - 19/03/2009 21:28
Avatar van sofkeve Nieuw lid het zijn eigenlijk allemaal zwarte kleuren die ik gebruikt, maar allemaal cmyk.. nu heb ik dit naar de drukker gestuurd en die mailde mij net terug dat de vellen in cmyk zijn opgemaakt en deze moeten zwart + 1 pms kleur worden.. Nu weet ik niet goed wat ik moet doen..

Moet ik die illustrator files allemaal aanpassen dan? of kan ik dat met 1 druk op een knop regelen.

Of moet ik die kleuren dan allemaal van cmyk naar grijswaarden veranderen en is het dan ok (zwart + 1pms)?

Ben even ten einde raad. Bedankt voor de hulp 
Offline Wim - 19/03/2009 22:48
Avatar van Wim Crew algemeen Persoonlijk kan ik je niet helpen, misschien kan google dit wel: Google.be: pdf cmyk to rgb.

Overigens, de drukker waar wij onze (promotie)drukwerken (affiches en flyers) laten drukken doet dit voor ons indien we dit vragen. Hiervoor rekenen ze dan éénmalig 12,50€ voor aan. We hebben zelf nooit van deze service gebruik gemaakt, maar misschien kan je hier bij je eigen drukker eens achter informeren of hij een gelijkaardige service biedt?
Ik ken de totaalprijs van je drukwerk niet, maar de kans is reëel dat die 12,5€ geen groot verschil gaat maken + dan heb je enige zekerheid....
Offline Keith - 24/03/2009 23:28
Avatar van Keith Grafische gevorderde je zou even kunnen kijken in adobe acrobat bij Advanced>print production misschien dat daar iets staat wat je kan helpen. maar weet het zo ook niet uit m'n hoofd
Offline ArieMedia - 25/03/2009 10:01
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Waarschijnlijk is het niet nodig dat je het in indesign omzet naar zwart-wit.. Je kan er volgensmij gewoon een PDF van maken en als je ADOBE reader+ hebt kan je het volgensmij hierin omzetten.

Weet het alleen niet 100% zeker..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s