login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

3d ontwerp

Offline ThAlmighty - 16/02/2009 22:34
Avatar van ThAlmightyHTML beginner Hoi kinderen  ,
Ik moet een 3d animatie filmpje maken (scheikunde georienteerd), maar heb totaal geen prijsindicatie. Het filmpje duurt ongeveer 1 a 2 minuten, en betreft standaard 3d animatie (niet iets bijzonder moeilijks). Kan iemand mij hier een goede indicatie voor geven, zodat ik weet wat verantwoord is om te vragen? Ik weet namelijk dat filmpje behoorlijk prijzig zijn, maar wil het ook niet overschatten.

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline SvenP - 16/02/2009 22:37
Avatar van SvenP PHP interesse kan je het beste berekenen met het aantal uur dat je er aan werkt
en denk dan aan een uurloon als 4 a 5 euro ofzo. dit natuurlijk afspreken met de opdrachtgever, desnoods in onderhandelen.
Offline Arnold - 16/02/2009 22:51
Avatar van Arnold Nieuw lid Ik denk dat je wel 10 euro per uur kunt vragen als het zwart werk is
Offline Pieter - 17/02/2009 15:51
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
4 à 5 EUR??? Maak daar maar minstens 30/uur van. Ook de gebruikte machinetijd voor de renders (als het complexe grafische beelden zijn).
Het modelen is een bepaalde tijd, terwijl het renderen meer een "kunst" is. Hoe definieer je een standaard 3D animatie?
Ik kan een gemakkelijk standaard 3D model maken die heel wat tijd mag renderen om aan mijn eisen te voldoen.
De beste richtprijs is gewoon vragen om zijn prijs zoveel mogelijk op te delen in stukken, zoals X uur 3Dmodelen, X uur aan belichten en materialisering, X uur aan renderen waarvan Y machineuren. Dan kan je zelf min of meer de berekening maken.
Offline PRO - 09/03/2009 12:42
Avatar van PRO JS interesse euhmm ik vraag 80 euro per uur.
Offline vinTage - 09/03/2009 13:58
Avatar van vinTage Nieuw lid Vragen staat vrij  


Tis dat ik al werk van je zag, dus veel moeite om het aan te nemen heb ik niet  
Offline PRO - 09/03/2009 14:04
Avatar van PRO JS interesse lol, in principe is in NL een bedrag tussen de 60 en 70 euro per uur vrij normaal voor freelance werk. natuurlijk afhankelijk van je ervaring en skills zal dit schommelen. Ik denk voor TS dat (gezien zijn leeftijd) hij wel 50 euro per uur kan vragen, en ik bereken ook het lezen van emails onder werk. Dus voor je ook maar wat hebt uitgevoerd lopen de kosten al, tja het lezen van emails doe ik niet in mijn eigen tijd, eveneens als het bedenken wat ik ga maken of hoe ik het ga maken. Thats just business.
Offline vinTage - 09/03/2009 14:15
Avatar van vinTage Nieuw lid De TS is 64 jaar oud(profiel), dan zal hij wel iets meer mogen vragen 
Offline PRO - 09/03/2009 14:27
Avatar van PRO JS interesse euhmm ja idd, maar dan nog staat de kwaliteit van je werk natuurlijk ook centraal. Het moet het geld dus wel waard zijn, daar gaat het een beetje om. Eigenlijk maakt het niet zo heel veel uit hoe oud je bent, als je een ongelooflijk slim ventje bent van 15 jaar en je bedenkt de meest vetste, interactiefste, en (belangrijk) geld opbrengende concepten. Dan kan je wel 15 zijn... maar bedrijven betalen bakken met geld voor je als je het een beetje slim speelt.

enfin ik denk dat TS nu wel genoeg voer heeft om een waardige prijs te kunnen bepalen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s