login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

photoshop--- indesign (lagen)

Offline zimmer - 11/01/2009 19:16
Avatar van zimmerNieuw lid dag forumleden,
ik heb een afbeelding bewerkt in photoshop, deze bestaande uit twee lagen (de ene laag: gewoon achtergrond, en de tweede laag: hetzelfde met een masker erboven). Nu wil ik deze in indesign plaatsen, maar wat moet ik hiermee doen (en als wat moet ik hem opslaan) om deze in indesign met lagen te plaatsen?

de bedoeling is om tekst tussen deze twee lagen te plaatsen in indesign...

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WouterPSV - 11/01/2009 19:26
Avatar van WouterPSV Lid Als je via file >> place doet dan kun je het photoshop bestand er inzetten heb je dat geprobeerd?
Offline zimmer - 11/01/2009 19:32
Avatar van zimmer Nieuw lid als psd bestand eerst opslaan bedoel je? neen, dan kan ik geen lagen afzonderlijk gaan veranderen van positie (achtergrond, voorgrond), ik krijg steeds gewoon één afbeelding, maar geen lagen 
Offline WouterPSV - 11/01/2009 20:12
Avatar van WouterPSV Lid waarvoor maak je niet gewoon twee plaatjes en die voeg je afzonderlijk in als PSD formaat en dan kun je met arrange je volgorde aan geven. Dat al geprobeerd?
Offline zimmer - 11/01/2009 20:15
Avatar van zimmer Nieuw lid ja dat zal wel lukken, maar volgens mij moet er ook een manier zijn om dit met één afbeelding te doen. 
Offline WouterPSV - 11/01/2009 22:09
Avatar van WouterPSV Lid okeuh.. dan kan ik je verder niet helpen, maar als je er denk ik toch een pdf van maakt maakt het toch niet uit hoe je het doet als je het eind resultaat maar krijgt ?
Offline Keith - 11/01/2009 22:13
Avatar van Keith Grafische gevorderde Je kan m.b.v. de place functie en dan in voegen als SMART object dubbelklikken op het smart object en dan het geheel aanpassen in Photoshop, vervolgens opslaan, en dan daarna weer laten updaten in InDesign

Als ik het goed heb 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s