login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

achtergrondafbeelding acteert anders in IE

Offline lau - 29/11/2008 18:56
Avatar van lauHTML interesse Ik heb een layout gemaakt en deze op maat gesliced en opgeslagen als *.png's, want ik kreeg bij *.jpg's hele wazige van lage kwaliteit afbeeldingen (tevens alles op max gezet).

Maar nu werkt de footer afbeelding wel goed in FF, maar niet in IE. Zoals je ziet is de doorloopkleur (achtergrondkleur dus) niet gelijk aan het plaatje, terwijl dit wel is met FF. Bovendien gebruiken ze dezelfde plaatjes (wel zo logisch)..
Hier zie je het

Iemand die het begrijpt en mij kan uitleggen hoe dit te fixen?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 29/11/2008 19:49
Avatar van Koen PHP expert IE ondersteunt enkel HTML Safe kleuren.

In Photoshop kan je het vakje met "HTML Colors Only" aanvinken.
Offline lau - 29/11/2008 21:21
Avatar van lau HTML interesse misschien een stomme vraag, maar waar in Photoshop doe ik dat vakje aanvinken  ?
En wordt de kleuren daardoor iets gewijzigd, of blijft dat hetzelfde, maar is de render/output anders?
Offline Koen - 29/11/2008 21:22
Avatar van Koen PHP expert Bij de color picker 

Kleur veranderd lichtjes naar een kleur die html(in IE) aankan..
(Vreemde uitleg ftw )
Offline lau - 29/11/2008 21:51
Avatar van lau HTML interesse Ik kan web 'Only Web Colors' aanvinken, maar de kleuren pakt ie niet meer goed lijkt het. Ik had dit probleem eerlijk gezegd nooit, alleen met deze layout, vreemd  
Moet ik nu alle kleuren - heel mijn layout - opnieuw gaan selecteren  
Offline BigBug - 29/11/2008 22:02
Avatar van BigBug PHP expert Wil je het goed krijgen wel.
Offline lau - 29/11/2008 22:32
Avatar van lau HTML interesse Maar als ik het opsla als *.jpg's, krijg ik dat browser-kleurverschil niet meer... maar krijg ik wel die streepjes te zien bij een verloop. Is dit enigszins te verhelpen bij de render?
Hier te zien!
Offline BigBug - 30/11/2008 00:48
Avatar van BigBug PHP expert Volgensmij als je het opslaat als JPG maakt ie er zelf HTML colors van.. Dat is bij PNG niet het geval..
Offline Keith - 01/12/2008 10:52
Avatar van Keith Grafische gevorderde uhm ik zou zeggen, tsja lekker zo laten 
als je het niet weet zie je het niet.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s