login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Een persoon uitsnijden (Opgelost)

Offline Braatje - 29/10/2008 10:20
Avatar van BraatjeMySQL interesse Vraagje:
Als ik van een bepaalde foto alleen een persoon (of iets dergelijks) wil selecteren en wil uitknippen. hoe kan ik dat het makkelijkst doen?
Ik wil het dan opslaan met een transparante achtergrond.

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 29/10/2008 10:23
Avatar van Koen PHP expert Google.be: Pen tool
Offline Martijn - 29/10/2008 12:52
Avatar van Martijn Crew PHP ik gum altijd gewoon. Eerst met een grote brush het meeste weghalen, dan met een kleinere brush weghalen, totdat je bij heel klein bent aangekomen en de restjes verwijder. Een klein beetje softe brush is mooier 
Offline Braatje - 29/10/2008 16:06
Avatar van Braatje MySQL interesse @devioursoul Op jou manier werkt het makkelijkst ja 

Alleen hoe kan ik hem dan opslaan met transparante achtergrond?
Want als ik hem nu op sla dan krijg ik automatische een witte achtergrond?
Ik ben helemaal niet bekend met photoshop/image ready
Offline Martijn - 29/10/2008 16:17 (laatste wijziging 29/10/2008 17:58)
Avatar van Martijn Crew PHP een png is transparant, ongeacht welke kleur je (half)doorzichtig hebt. Gif maakt alles naar wit (edit: mits het tussen 1-99% transparant is, 0% zichtbaar is doorzichtig).

als je nu 1 layer hebt, je plaatje op een aparte layer zetten, en je background leeg gummen. Als dat niet werkt, plaatje kopieren, nieuw bestand aanmaken en dan waar je ook de size enzo moet typen je background: transparant zetten en dan je plaatje plakken 
Offline Joost - 29/10/2008 16:51
Avatar van Joost PHP expert Gif kan wel degelijk transparant, jpeg niet 
Offline Martijn - 29/10/2008 16:54
Avatar van Martijn Crew PHP gif maakt alles wat van 1-99% doorzichtig is, alsof het fade naar wit
Offline roberini - 29/10/2008 17:39
Avatar van roberini HTML beginner
DeviourSoul schreef:
gif maakt alles wat van 1-99% doorzichtig is, alsof het fade naar wit


Maar Medieval bedoelt als je de background settings op Transparent heb, en je slaat hem op als .gif, dan is de achtergrond wel transparant en niet wit.
Offline krahk - 30/10/2008 12:20
Avatar van krahk Nieuw lid je kan trouwens ook magnetische lasso in photoshop en dan een feather gebruiken dan ziet uitknippen er wel OK uit.
Zelf gebruik ik vaker gewoon magic wand maar dan moet je de achtergrond gaan contrasteren, bv een witte achtergrond als je iets zwarte doos gaat uitknippen, dit werkt minder goed op personen natuurlijk.
Offline Keith - 30/10/2008 13:44
Avatar van Keith Grafische gevorderde Het fijnst voor mij werkt altijd nog om of met de pentool te werken of te masken.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.265s