login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hoe en wat met een lay-out?

Offline BasBosch - 18/10/2008 21:11
Avatar van BasBoschNieuw lid Hey allemaal! Dit leek me wel een proffesionele website die mij goed zou kunnen helpen met mijn problemen, dus, hier komt mn vraag!

Ik kan nu dus aardig overweg mte photoshop, maar hoe zit het nou met een lay out? Kan ik gewoon een bestand van 1024x768 starten, en daarin de site lay out maken, en dan slicen? Maar dan ziet de site er toch veel anders uit op een andere resolutie? En moet je met een lay out alleen de main-page maken? Bijvoorbeeld bij www.spele.nl (geen reclame, just a question!) , moet je dan bijv. alleen hetgene maken wat je ziet als je naar www.spele.nl surft, of ook bijv. http://spele.nl/games/boxhead/boxhead.html en http://spele.nl/game/boxhead/boxheadrooms.html ? het is de bedoeling dat ik lay-outs ga verkopen, op bijv. sitedeals.nl (serieus mensen, dit is geen reclame..)

En kan ook iemand mij kort uitleggen wat basen is? (ofzo) En svp een tutorial om te basen ?

Ik weet het, het zijn vele vragen, maar ik kan goed overweg met photoshop, maar op lay out gebied ben ik nog niet zo slim ;)

Alvast heel erg bedankt!
Groeten van bas 

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline roberini - 18/10/2008 21:23
Avatar van roberini HTML beginner Hier zie je hoe ze een layout in elkaar zetten.

Hier vind je hoe je een layout sliced en based. (Code is een andere woord voor base)
Offline BasBosch - 18/10/2008 21:41 (laatste wijziging 18/10/2008 22:04)
Avatar van BasBosch Nieuw lid Wow zeg, bedankt roberini! Hier heb ik echt wat aan! En kun je of iemand anders ook nog gauw even uitleggen wat ''Lorem Ipsum'' inhoud :-) ? Alvast bedankt!

Edit: En nu vraag ik me nog af, moet bij een lay out alleen de main page gemaakt worden? 
Offline AcIdBuRn - 18/10/2008 22:46
Avatar van AcIdBuRn HTML beginner Lorem Ipsum, is zoals de site (lipsum.com) het zegt een voorbeeld tekst. Deze kan je dus in je site gebruiken als voorbeeld van tekst. Dit ziet er professioneler uit dan telkens het woordje 'tekst' of iets dergelijks te herhalen.

Wanneer je een layout maakt kan je gewoon de main page maken, en deze al slicen. Wanneer je dan een andere pagina wilt maken kan je zien welke elementen je nog ontbreekt om deze te vervolledigen. Deze kan je dan eventueel apart nog maken. Alleszins kun je proberen om in de pagina die je ontwerpt zoveel mogelijke verschillende elementen in te bouwen die je in je site wilt gebruiken (inloggen, menu, header, footer, artikel, reacties, opsomming, afbeelding, ...)
Wanneer je deze dan gaat gebruiken heb je de opmaak ter beschikking.
Offline BasBosch - 19/10/2008 23:16
Avatar van BasBosch Nieuw lid Oke, jullie hebben me echt goed geholpen, thanks guys! 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.188s