login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Twee "afbeeldingen" in elkaar laten overlopen

Offline Ewergreen - 13/10/2008 15:32
Avatar van EwergreenNieuw lid Ons bedrijfje fuseert met een ander bedrijfje. Nu zouden we een soort "intro" pagina willen maken waarop mensen eerst komen vóór ze op onze websites komen. Dit is uiteraard tijdelijk, want we gaan evolueren naar één website. Het is meer een idee van kijk, er is nieuws, wij fuseren.

Nu weet ik enkel niet goed hoe ik dit mooi grafisch weer kan geven. Ik heb al een screenshot van beide websites genomen en deze in elkaar laten overlopen, maar echt deftig is dat niet. Bovendien zitten beide logo's aan de linkerkant vanboven, dus is het moeilijk ze op die manier te laten overlopen.

Iemand creatieve ideeën? Liefst met photoshop (of dergelijke) uitleg erbij als je een concreet idee hebt.

Bedankt!

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 13/10/2008 15:39
Avatar van Martijn Crew PHP Ik zou gewoon twee logo's neerzetten, of 2 kenmerken. Links 1 en rechts 1, en daaronder een klein uitlegje ofzo, en wat dingen om het te vullen
Offline roberini - 13/10/2008 15:59
Avatar van roberini HTML beginner je bedoelt een add-on domain?
Offline SilVeX - 13/10/2008 16:30
Avatar van SilVeX HTML beginner http://www.site...aten_lopen

Is dat wat je zoekt?
Offline Ewergreen - 13/10/2008 16:31 (laatste wijziging 13/10/2008 16:33)
Avatar van Ewergreen Nieuw lid Een wat? Ik zoek gewoon één html pagina te maken die tijdelijk de beide homepagina's vervangt. Op deze pagina zou dan de aankondiging van de fusie komen te staan, waarna de bezoeker meteen doorgaat naar de eigenlijke homepagina's.

Mijn probleem is dat ik deze niet mooi grafisch weergegeven krijg en ook geen technische photoshopkennis heb om deze "overgang" voor te stellen.

@ Silvex, dat is ongeveer wat ik bedoel. Enkel trekt dit op niks als ik het zo effectief doe, door het radicale verschil in kleuren e.d. .
Offline SilVeX - 13/10/2008 16:39 (laatste wijziging 13/10/2008 16:40)
Avatar van SilVeX HTML beginner Flash movie. . .
1. Je noemt je gewone index pagina naar index.php
2. Je maakt een index.html aan
3. Maak een flash movie
4. Zet links 1 logo en rechts 1 logo
5. Ga naar frame 10 en maak een keyframe aan
6. Sleep beide logo's in het midden op elkaar
7. Zet op frame 10 de alpha van beide op 0
9. Ga naar frame 5 rechtermuisknop-> create motion tween
10. Ga naar frame 10 en druk op F9
11. zet deze code erin:
  1. stop();
  2. getURL("index.php");

12. Export movie
13. Uploaden maar


edit
Ik wist niet goed hoe ik het moest vertellen dus deed ik het maar even in een stappenplan.
Dit doe je dan op beide website's
Offline Ewergreen - 13/10/2008 16:46
Avatar van Ewergreen Nieuw lid Ik kan het volgen en test het morgen. Maar het klinkt geen slecht idee om met Flash te gaan werken. Lekker dynamisch en het gaat de focus ook gedeeltelijk weghalen van de moeilijke GRAFISCHE fusie van de twee  
Offline roberini - 13/10/2008 19:34
Avatar van roberini HTML beginner dat is een add on domain

@ silvex: zo kan het ook als je de optie add-on domain niet hebt
Offline Joost - 13/10/2008 22:57
Avatar van Joost PHP expert
roberini schreef:
dat is een add on domain

@ silvex: zo kan het ook als je de optie add-on domain niet hebt
Come on, lees het even goed door.
De TS vraagt om ideeen om twee logo's / websites in elkaar over te laten lopen, en jij komt aan met 2 domeinen op 1 hostingpakketje aansluiten? 

@TS:
Je zou bijvoorbeeld de 2 logos aan elkaar kunnen verstrengelen, en dan een tekst eronder als: Wij gaan fuseren!
Niet al te ingewikkeld, maar wel lekker duidelijk
Offline roberini - 13/10/2008 23:00
Avatar van roberini HTML beginner
Medieval schreef:
[..quote..]Come on, lees het even goed door.
De TS vraagt om ideeen om twee logo's / websites in elkaar over te laten lopen, en jij komt aan met 2 domeinen op 1 hostingpakketje aansluiten? 

@TS:
Je zou bijvoorbeeld de 2 logos aan elkaar kunnen verstrengelen, en dan een tekst eronder als: Wij gaan fuseren!
Niet al te ingewikkeld, maar wel lekker duidelijk


In een van zijn comments staat: Een wat? Ik zoek gewoon één html pagina te maken die tijdelijk de beide homepagina's vervangt

Ik heb uitgevonden dat dat een Add-on Domain is als ik het goed heb begrpeen
Offline Joost - 13/10/2008 23:05
Avatar van Joost PHP expert
roberini schreef:
[..quote..]

In een van zijn comments staat: Een wat? Ik zoek gewoon één html pagina te maken die tijdelijk de beide homepagina's vervangt

Ik heb uitgevonden dat dat een Add-on Domain is als ik het goed heb begrpeen
Ewergreen schreef:
Nu weet ik enkel niet goed hoe ik dit mooi grafisch weer kan geven. Ik heb al een screenshot van beide websites genomen en deze in elkaar laten overlopen, maar echt deftig is dat niet. Bovendien zitten beide logo's aan de linkerkant vanboven, dus is het moeilijk ze op die manier te laten overlopen.

Iemand creatieve ideeën? Liefst met photoshop (of dergelijke) uitleg erbij als je een concreet idee hebt.

Met zijn html pagina bedoelt hij hoe hij dat grafisch mooi kan maken.
Het staat niet voor niets in de grafische categorie..
Offline roberini - 14/10/2008 10:16
Avatar van roberini HTML beginner Oh, niet gezien dat ie in Grafisch stond  Ik heb niks gezegt 
Offline Erwt - 14/10/2008 10:18 (laatste wijziging 14/10/2008 10:18)
Avatar van Erwt PHP beginner Wat ik zelf wel mooi vind is dat er van de linkerkant een logo naar rechts gaat en van de rechterkant een logo naar links gaat. Wanneer er een hitTest ontstaat (flash) dan een leuke animatie naar bijv. het nieuwe logo met een uitlegje erbij.

Veel succes!

edit: Voordat ik poste had ik de andere reacties nog niet gezien :')
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s