login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Design contest

Offline pj_muller00 - 29/06/2008 21:59
Avatar van pj_muller00PHP interesse Beste,

ik zou binnenkort een Design contest willen lanceren..
Maar om er toch niet te veel geld mee te verliezen, en de kans te verhogen om iets naar wens te ontvangen licht ik me eerst even in.

Het gaat om een site waar jongerenvakanties gepromoot worden.
Het zou dan gaan om een redelijk grafisch gevulde home pagina (opgebouwd uit blokken) en een content pagina.

(Daarna zijn er nog pagina's (kampkiezer, interactief gedeelte, ..), maar om de contest niet te immens te maken, zou ik eens de winner bekend is, hem ook de overige pagina's laten maken. (en ook al vastzetten op voorhand hoeveel die persoon er voor krijgt) -> goed idee ?).


Algemene vragen :
Waar raden jullie me aan om de contest te plaatsen ?
Wanneer kan die best gepost worden ?
Wat is de beste termijn om open te laten staan ?
Hoe groot zou de 'pot' moeten zijn.

Alvast bedankt,
Pieterjan Muller

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 29/06/2008 22:06
Avatar van Wim Crew algemeen als het om de contest is dat je mee doet, zou je met 50€ toch al zeer tevreden mogen zijn imo
Offline Gerard - 29/06/2008 22:23
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
Waar raden jullie me aan om de contest te plaatsen ?

Kijkend naar waar design talent loopt dan zou ik als eerste kiezen voor wmcity en daarna sitemasters.

Citaat:
Wanneer kan die best gepost worden ?
Wat is de beste termijn om open te laten staan ?

Je zal voornamelijke studenten aantrekken, dus is de aankomende vakantie een goed moment. Ik zou dan zelf echter wachten tot de tweede week van augustus en de tijd geven tot 1 september.

Citaat:
Hoe groot zou de 'pot' moeten zijn.

Voor alleen de frontpage en 1 content pagina zou ik een pot neerplanten van 250 euro. Mits je natuurlijk die persoon dan ook de rest van de pagina's laat maken. Daarna kan je er dan nog eens 150 bovenop doen voor de overige pagina's.

Een goede wedstrijd, met een goed resultaat, mag best wel geld in gaan zitten. 400 euro voor een design is ook redelijk marktconform bij menig bedrijfje.
Offline Wim - 29/06/2008 22:31
Avatar van Wim Crew algemeen persoonlijk vindt ik 400€ voor een contest wel enorm veel. Beter zijn (imo) zelfs prijzen in natura, zoals je bij een dj contest bvb een hoofdtelefoon of een waardebon van een platenspeler cadeau geeft aan de winnaar(s)

Aan een contest doe je mee voor je plezier, niet om de geldbeurs te vullen! (wat natuurlijk wel leuk is meegenomen!)
Offline Gerard - 29/06/2008 22:34
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
Aan een contest doe je mee voor je plezier, niet om de geldbeurs te vullen! (wat natuurlijk wel leuk is meegenomen!)


Aan een wedstrijd om een tekening in te kleuren wel ja. Maar als jouw product commerciëel ingezet gaat worden, dan mag daar best wat tegenover staan, vind ik dan.

Daarnaast zei ik ook dat ik 250 euro acceptabel vind voor beide pagina's. De overige 150 krijg je dan pas als je de rest ook levert, en dat is dan gewoon een 'opdracht'.
Offline pj_muller00 - 29/06/2008 23:19
Avatar van pj_muller00 PHP interesse wat denken jullie van Sitedeals en Tbforum, de prijzen zijn daar op korte tijd fel naar omhoog gegaan vind ik . onder de 550 zie je er niet meer veel wedstrijden hoor .

Alvast bedankt Proximus voor de tips .

Laat er nog maar komen 
Offline Martijn - 30/06/2008 10:53
Avatar van Martijn Crew PHP ik denk dat je het bedrag juist niet zo hoog moet zetten. voor 75 euro komen de echte pro's niet opdagen, maar denken wat minder bekende mensen gaan denken: 'hey, ik kan best meedoen'. Minder ervaring betekent niet gelijk lelijker ofzo.
Offline pj_muller00 - 30/06/2008 11:27
Avatar van pj_muller00 PHP interesse Als het er echt professioneel moet uitzien ? 
Offline Martijn - 30/06/2008 11:38 (laatste wijziging 30/06/2008 11:39)
Avatar van Martijn Crew PHP mssn is semi-pro wel voldoende. En ik ken mensen die niet pro zijn, maar toch bijzonder mooie dingen uit de grond kunnen stampen
Offline Arnout - 30/06/2008 11:55
Avatar van Arnout HTML beginner Op Sitedeals.nl worden regelmatig designcontests gedaan. De prijzenpot ligt vaak wel hoog, maar je krijgt ook een goede kwaliteit. Je kan iig het verloop van die contests eens bekijken.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.16s